2019 טויוטה ראב4 היברידי החדש
טויוטה ראב4 היברידי החדש.
2019 טויוטה ראב4 היברידי החדש
טויוטה ראב4 היברידי החדש.

טויוטה ראב4 החדש מרווח ואיכותי יותר, מבוסס על פלטפורמה חדשה ומצויד במערכת הנעה היברידית חדשה, חזקה וחסכונית יותר עם צריכת דלק משולבת של 22.2 ק״מ לליטר.

 

2019 טויוטה ראב4 החדש בישראל - מחירון ומפרט מלא. לאחר שהציגה בחודש מרץ האחרון את ה-RAV4 החדש בגרסתו לשוק האמריקאי, טויוטה מציגה בתערוכת פריז את הראב 4 החדש לשוק האירופאי. באירופה, ובישראל כמובן, ראב4 החדש ישווק עם שתי יחידות הנעה חדשות: 2.0 ליטר או 2.5 ליטר היברידי.

טויוטה ראב 4 החדש מבוסס על פלטפורמת GA-K החדשה, הגרסה לרכבים גדולים של פלטפורמת TNGA המודולרית, הקשיחה יותר ב-57% מזו של הדגם הנוכחי. עם אורך של 4,600 מ״מ, רוחב של 1,855 מ״מ, גובה של 1,685 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,690 מ״מ, ראב 4 החדש רחב וגבוה יותר ב-10 מ״מ מהדגם הנוכחי ולבסיס הגלגלים נוספו 30 מ״מ.

 

2019 טויוטה ראב 4 החדש
עיצוב מוצק, מוחצן ולא מתנצל.

נפח תא המטען בדגם עומד עומד על 580 ליטר, תוספת של 79 ליטר, ומרווח הגחון עומד על 192 מ״מ, תוספת של 15 מ״מ לעומת הדגם הנוכחי. בהתאם לרמת הגימור, הדגם מצויד בדלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע.

 

טויוטה מציינת כי היא השקיע רבות ביצירת רכב מאוזן עם יכולות ניהוג ויציבות גבוהות. רכיבים רבים בדגם תוכננו מחדש והוחלפו ברכיבים קטנים וקלים יותר בכדי להנמיך את מרכב הכובד של הדגם, מיכל הדלק הוזז קדימה בכדי לשפר את חלוקת המשקל של הדגם העומדת על יחס אידיאלי של 51:49 לטובת הציר הקדמי, אך גם לצד ימין/שמאל של הדגם.

 

2019 טויוטה ראב 4 היברידי החדש
תא נוסעים מרווח ואיכותי יותר.

ראב 4 החדש ישווק כאמור עם שתי יחידות הנעה: 2.5 ליטר היברידי ו-2.0 ליטר אטמוספרי. כל יחידות ההנעה חדשות לגמרי, המנועים הם ממשפחת Dynamic Force החדשה של טויוטה, המערכת ההיברידית תוכננה מחדש מהיסוד ותיבת ההילוכים הרציפה חדשה גם היא, Direct Shift CVT.

 

2.5 היברידי: יחידת ההנעה הזו משלבת בין מנוע 2.5 ליטר עם מערכת מחזור גזי פליטה ויחס דחיסה גבוה של 14:1 ונצילות תרמית גבוהה של 41%. מנוע הבנזין מייצר הספק מרבי של 177 כ״ס ב-6,000 סל״ד ומומנט מרבי של 22.5 קג״מ ב-4,400 סל״ד. יחד עם מנוע חשמלי חדש וקטן יותר, למערכת ההיברידית הספק כולל של 222 כ״ס בדגם הנעה כפולה (218 כ״ס בדגם הנעה קדמית), זאת לעומת 200 כ״ס במערכת של הדגם הנוכחי.

 

עם מערכת ההנעה הזו לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 8.4 שניות עם הנעה קדמית או 8.1 שניות עם הנעה כפולה. המהירות המרבית זהה על 180 קמ״ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 22.2 ק״מ לליטר בדגם הנעה קדמית ו-21.7 ק״מ לליטר בדגם הנעה כפולה. שיפור משמעותי לעומת ה-17.9 ק״מ לליטר של הדגם הנוכחי.

 

2019 טויוטה ראב 4 היברידי החדש
מערכת הנעה היברידית 2.5 ליטר חדשה ומנוע 2.0 ליטר חדש.

מערכת ההנעה הכפולה של הדגם ההיברידי היא חדשה וחשמלית (eAWD) וכוללת מנוע/גנרטור חשמלי נוסף על הציר האחורי המאפשר להעביר עד 132 קג״מ לציר האחורי. מערכת ההנעה הזו מאפשרת להעביר 100% מהמומנט לציר הקדמי ועד 20:80 לטובת הציר האחורי, בהתאם למצב האחיזה.

 

טויוטה לא מציינת את הנתונים של מנוע ה-2.0 ליטר, אך מנוע זה הוצג בעבר עם הספק מרבי של כ-170 כ״ס ומומנט מרבי של 20.9 קג״מ. מנוע זה משודך לתיבת ההילוכים הרציפה החדשה של טויוטה, עליה תוכלו לקרוא בקישור. מנוע ה-2.0 ליטר יוצע כאופציה עם מערכת הנעה כפולה חדשה (dynamic torque vectoring) עם אפשרות לניתוק מלא של הציר האחורי (הניתוק מתבצע מהציר הקדמי), בלימה של גלגל מחליק ושליטה מלאה על המומנט העובר לאחד הגלגלים מאחור.

 

2019 טויוטה ראב 4 היברידי החדש
מצויד במערכת TSS דור שני.

בתא הנוסעים החדש - המרווח והאיכותי יותר, נוכל למצוא בין היתר: משטח טעינה אלחוטי, חמש כניסות USB, כפתור התנעה - מפתח חכם, מושבים מאווררים, מולטימדיה ״7 חדשה, מראה מרכזית עם מצלמה אחורית, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לאחור, מצלמת 360 מעלות, תאורת LED מלאה ועוד.ֿ

ראב4 החדש מצויד בדור השני של מערכת TSS הכוללת בלימה אוטונומית בטווח של 10-180 קמ״ש (10-80 קמ״ש להולכי רגל- יום ולילה), בקרת סטייה מנתיב כולל מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, אור גבוה אוטומטי ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 14

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.