פיג'ו ריפטר (Rifter) החדש הוא המחליף של הפרנטר והגרסה של פיג'ו לברלינגו החדש. הדגם יוצע עם 5-7 מושבים, מנועי 1.2 טורבו בנזין או 1.5 טורבו דיזל, תיבת 8 הילוכים אוטו' ושפע של מערכות בטיחות מתקדמות.
לאחר שחשפה את הברלינגו החדש ואת האופל קומבו, קבוצת PSA חושפת כעת את פיג'ו ריפטר (Rifter), הטנדרון החדש של פיג'ו החדש המחליף, גם בשם, את הפרנטר ומתפקד כאח תאום לברלינגו והקומבו. הריפטר החדש יוצג בבכורה עולמית בתערוכת ז'נבה הקרובה ויושק בעולם ברבעון האחרון של 2018.
כמו בברלינגו החדש, גם הריפטר מציע רמה גבוהה של שימושיות, מסחרית או משפחתית, באמצעות תא מטען ענק, שלושה מושבים נפרדים בשורה השנייה הניתנים להסרה מלאה (בכולם ISOFIX) או שפע של תאי אחסון שימושיים הפזורים ברחבי תא הנוסעים. עם הריפטר החדש, פיג'ו חיזקה משמעותית את יכולתו של הדגם לשמש כמוביל נוסעים, זה לא רק האופציה לשבעה מושבים, עיצוב ואיכות תא הנוסעים, פתחי המיזוג לאחור, או האבזור העשיר הכולל לדוגמה מולטימדיה "8 מתקדמת, משטח טעינה לסלולרי, יציאות מיזוג לאחור, כניסות USB מלפנים ומאחור ועוד ועוד אלא ובעיקר השדרוג המשמעותי בתחום הבטיחות עם תוספת נכבדה של מערכות בטיחות מתקדמות, 8 כריות אוויר והשימוש בפלטפורמת EMP2 בחלקו הקדמי של הדגם.
למעט העיצוב החיצוני השונה, גלגל ההגה שונה וגרפיקה שונה במעט בלוח המחוונים, לריפטר מפרט טכני זהה לברלינגו החדש, כלומר יוצע במרכב קצר או ארוך, בגרסאות מסחריות סגורות או גרסאות נוסעים עם 5 או 7 מושבים, מנועי בנזין 1.2 טורבו או 1.5 טורבו דיזל עם אופציה לתיבת 8 הילוכים אוטו' יחד עם מבחר עשיר של אבזור ו-19 מערכות סיוע ובטיחות לנהג.
מידות:
- קצר: 4,403 מ"מ אורך, 1,848 מ"מ רוחב, 1,879 מ"מ גובה, 2,785 מ"מ בסיס גלגלים
- ארוך: 4,753 מ"מ אורך, 1,848 מ"מ רוחב, 1,879 מ"מ גובה, 2,975 מ"מ בסיס גלגלים
- נפח תא מטען (5 מושבים): 775 ליטר דגם קצר, 1050 ליטר דגם ארוך. כושר גרירה של עד 1,500 ק"ג
מנוע בנזין 1.2 טורבו PureTech:
- 130 כ"ס S&S עם תיבת 8 הילוכים אוטו' (החל מ-2019) כולל מסנן חלקיקים
- 110 S&S כ"ס עם תיבת 5 הילוכים ידנית.
מנוע דיזל 1.5 ליטר BlueHDi:
- 130 כ"ס S&S עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטו'
- 100 כ"ס S&S עם תיבת 5 הילוכים ידנית
- 75 כ"ס עם תיבת 5 הילוכים ידנית.
כל מנועי הדיזל מצוידים במסנן חלקיקים מתקדם ובממיר קטליטי סלקטיבי. טכנולוגיה זו משפרת משמעותית את סינון המזהמים, גם ברגע התנעת המנוע וללא צורך בשימוש תוספים חיצוניים. כאופציה פיג'ו מציעה את מערכת ה- Grip Control שלה לשיפור האחיזה בתנאי קרקע משתנים ובעתיד הרחוק יותר, הריפטר יוצע עם גם עם בגרסת הנעה כפולה, בעזרת סדנת DANGEL, השותפה הוותיקה של פיג'ו בייצור מערכות הינע כפולות.
אבזור ובטיחות:
- בלם חניה חשמלי
- בקרת שיוט אדפטיבית - מתאימה את מהירות הנסיעה בשימוש בבקשת השיוט בהתאם לתנועה מלפנים. בגרסאות האוטומטיות 8 הילוכים, המערכת מסוגלת להגיע גם עד עצירה מלאה
- זיהוי תמרורי מהירות נסיעה - מצלמה המסוגלת לזהות תמרורי מהירות נסיעה בדרך ואף להתאים בלחיצת מתג את מהירות הנסיעה בהתאם
- מניעת סטייה מנתיב הנסיעה - מערכת זו תתריע וגם תתקן באופן אקטיבי את סטיית הרכב מנתיב הנסיעה
- התרעה בפני אי ערנות נהג - המערכת מצלמת את תנועת הרכב בנתיב הנסיעה ומודדת את תגובות ההגה כדי להתריע על נהיגה בחוסר ריכוז או עייפות של הנהג
- בלימה אוטונומית - במקרה של זיהוי סכנת התנגשות, הרכב יבצע בלימה עצמאית למניעת תאונה
- בקרת יציבות לנגרר - בקרה שמונעת מקרי איבוד שליטה ואחיזה בעת גרירה של גרור
- תאורה אקטיבית - מעבר בין אורות דרך למעבר בצורה אוטומטית למניעת סנוור
- מצלמות היקפיות - מצלמה אחורית במפתח של 180 מעלות כולל תצוגה היקפית של הרכב ממעוף ציפור
- בקרת עצמים בשטח המת של שדה הראיה - תתריע על הימצאות עצמים בשטחים המתים על ידי תצוגה במראות הרכב
- כניסה והתנעת הרכב ללא מפתח
- מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 8 אינץ' - כניסת USB מלפנים ומאחור, חיבור קבוע לרשת האינטרנט, טעינה אלחוטית, מירור-סקרין, אפל קארפליי, אנדרואיד אוטו, ניווט תלת מימד ועוד