הונדה העבירה את הסיוויק סדאן 2013 החדשה, מקצה שיפורים מקיף בדגם לאור הביקורת על הדגם שהושק רק לפני כשנה.
כאשר הונדה החלה בשיווקו של הדור התשיעי של הונדה סיוויק סדאן בשוק האמריקאי, עיתונות הרכב המקומית שטפה את הדגם בביקורת שלילית באומרה שהדגם החדש הוא צעד לאחור לעומת הדור השמיני.
עיקר הביקורת נגעה בתחומים של עיצוב, איכות החומרים בתא הנוסעים בשל שימוש נרחב בפלסטיקה קשיחה ודקה, בידוד רעשים לא מוצלח ונוחות נסיעה בינונית.
הונדה הקשיבה לביקורת, וכך יצא שלאחר כשנה בלבד מאז שהושקה לראשונה, הונדה מציגה בתערוכת לוס אנג'לס מתיחת פנים כוללת לדגם, דבר שנעשה בדרך כלל כשלוש שנים לפחות לאחר השקת דגם. דרך אגב, למרות הביקורת, סיוויק סדאן החדשה דווקא מצליחה למדי במכירות בשוק האמריקאי ובתשעת החודשים הראשונים של 2012, היא רשמה עלייה של 40% במכירות.
מהחוץ, הדגם זוכה בחרטום וירכתיים מחודשים המקנים לסיוויק סדאן 2013 מראה מודרני ובעיקר יוקרתי יותר למראה ופחות אנמי ופשוט מהדגם הנוכחי. את זה הונדה השיגה באמצעות השאלת אלמנטים עיצוביים מהונדה אקורד האמריקאית החדשה ושימוש נרחב בכרום.
בתא הנוסעים, הונדה ריפדה בחומר רך ובגימור בעור את צד הנוסע ואת חלקן העליון של הדלתות, צמד יציאות המיזוג של הנוסע הקדמי עוצבו מחדש, כפתורי מערכת בקרת האקלים חודשו (היו שונים מהדגם הישראלי גם בעבר) ונוסף גימור אלומיניום בהיר סביב פתחי המיזוג וכהה סביב הקונסולה המרכזית. חידוש נוסף הוא אופציה לצבע שחור של תא הנוסעים.
בצד הבלתי ניראה לעין, הונדה ביצעה מקצה שיפורים מקיף עוד יותר הכולל בין היתר את חיזוק השלדה, התקנת מוט מייצב עבה יותר מאחור, כיול מחדש למתלים וההיגוי, שיפור בידוד הרעשים ואיכות הנסיעה (NVH) ועוד ועוד.
בשוק האמריקאי, נוספה רשימה ארוכה של אבזור סטנדרטי. כאופציה, נוספו מספר מערוכת בטיחות חדשות: מערכת התראה על התנגשות מלפנים (FCW) ומערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה (LDW).
יש לציין שהדגם האמריקאי אמנם כמעט וזהה לחלוטין לדגם המשווק כאן בישראל, אך עדיין ישנם הבדלים בין הדגמים כך שאנו לא יודעים לומר האם כל השינויים שהוכנסו בדגם האמריקאי, ימצאו את מקומם גם כאן.
2013 סיוויק סדאן:
2012 סיוויק סדאן: