מקלארן מפרסמת תמונות ראשונות של גרסת הייצור של ה-P1, מכונית הספור-ספורט ההיברידית עם 916 כ"ס.
מקלארן P1, מכונית הספור-ספורט החדשה של מקלארן והיורשת של מכונית העל האגדתית המקלארן F1, נחשפת לראשונה בגרסת הייצור אשר תוצג בעוד 11 ימים בתערוכת ז'נבה הקרובה, שתהיה בעצמה חגיגה לחובבי מכוניות העל עם פרארי F150 (שם זמני) מחליפת האנזו, פורשה 918 ספיידר, GTA ספאנו ועוד כמה יצירות מהירות במיוחד.
בכל הקשור לעיצוב, ההבדלים הנראים לעין בין דגם הטרום הייצור שהוצג לפני כשנה לדגם הייצור הסופי המוצג כאן בתמונות, מינוריים עד כלא קיימים. בנוסף ובניגוד לפרארי הפועלת קודם כל על "בלוטות החשק", מקלארן מהצד השני היא קודם כל חברת להנדסת רכבי מרוץ, כך שכל עיצוב ה-P1, מהחוץ ומהפנים, נועד קודם לשרת מטרה אחת - ביצועים.
בשבוע שעבר, מקלארן חשפה לראשונה את יחידת ההנעה של ה-P1, שכמו כל המתחרות שלה, מתבססת על מערכת הנעה היברידית המאפשרת גם ביצועים משופרים בזכות הספק גבוהה במיוחד ותגובה מידית לדוושת התאוצה וגם הפחתה משמעותית בפליטת ה-CO2.
מערכת ההנעה ההיברידית של ה-P1, משלבת בין מנוע V8 כפול מגדשי טורבו בנפח של 3.8 ליטר המייצר בהספק של 737 כ"ס ב-7,500 סל"ד ומומנט מרבי של 73.8 קג"מ החל מ-4,000 סל"ד.מנוע הבנזין משודך למנוע חשמלי בהספק של 179 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ. כל יחידת ההנעה הזו מעבירה את הכוח אל הגלגלים מאחור דרך תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים.
יחידת הכוח המרשימה הזו מספיקה למהירות מרבית של 350 קמ"ש, מוגבלת אלקטרונית, 0-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות, 0-200 קמ"ש בפחות מ-7 שניות, אך הנתון המרשים באמת זה נתון התאוצה 0-300 קמ"ש בפחות מ-17 שניות, 5 שניות פחות מהמקלארן F1. לשם ההשוואה, בוגטי ווירון עושה זאת ב-16.8 שניות לפי נתוני היצרן וכ-20 שניות לפי מבחנים שונים שנעשו לדגם. את הנתונים המלאים תחשוף מקלארן בתערוכת ז'נבה בלבד.
את המתח החשמלי מספקת סוללה המסוגלת להניע את הרכב על כוח חשמלי בלבד למרחק של 10 ק"מ וטעינת הסוללה נמשכת כשעתיים. מקלארן תייצר רק 375 יחידות מהדגם ומחיר הבסיס עומד על 866,000 ליש"ט.
את הפרטים המלאים על הדגם, מקלארן תחשוף בתעורכת ז'נבה 2013 הקרובה.