אירוע החשיפה של פיג'ו 3008 החדש מתקרב (ספטמבר 2023) ועד לחשיפה המלאה של הדגם פיג'ו מספקת לנו כעת הצצה ראשונה אל תא הנוסעים החדש והמרהיב של הדגם המיישם את פילוסופיית תכנון תא הנוסעים panoramic I-COCKPIT החדשה של המותג, אבולוציה נוספת לסידור תא הנוסעים "I-COCKPIT" של פיג'ו. כמובן שמה שאתם רואים כאן, יגיעו במהלך השנים, בצורה כזו או אחרת, לשאר דגמי המותג.
תא הנוסעים של פיג'ו 3008 הנוכחי הוא חוויה ויזואלית מיוחדת ונעימה לעין גם כיום, 7 שנים לאחר שהוצג לראשונה, תא הנוסעים החדש של הדגם ממשיך את האווירה הזו אך הוא עושה זאת בצורה מינימליסטית, אוורירית וכמובן שגם טכנולוגית יותר. כמו בתא הנוסעים הנוכחי יש כאן שילוב של חומרים במראה טבעי, האריג האפור, היוצרים תחושה עוטפת של טרקלין מחלקה ראשונה.
תא הנוסעים החדש מציג הפחתה משמעותית של כפתורים פיזיים המוחלפים במשטחי מגע, כולל אלו שעל גלגל ההגה ולחצני הקיצורים למערכת המולטימדיה שכעת נמצאים על מסך מגע המאפשר קביעה של עד 10 קיצורים שונים כך שבלחיצה אחת בקרת האקלים תופעל בטמפרטורה מסוימת, תתבצע שיחה לאיש קשר מועדף, יופעל יעד קבוע, כמו בית או עבודה, במערכת הניווט ועוד.
מתג תפעול ההילוכים עברו לצד ההגה, מהלך שפינה מקום בקונסולה בין המושבים עבור משטח טעינה אלחוטי במקום נגיש יותר ותוספת של חללי אחסון. מתג תפעול ההילוכים נמצא כעת לצד כפתור ההתנעה/כיבוי כך שכל מתבצע במחוות יד אחת. על הקשת בין המושבים נמצא את מתג בלם היד, מתג לשליטה על עוצמת השמע ושורת כפתורי מגע לשליטה על הפשרתה אדים, סירקולציה ועוצמת המיזוג.
כמובן שלא ניתן להתעלם מהמסך הפנורמי בעיצוב טרפזי מול הנהג, מדובר מסך קמור בגודל "21 עם שני אזורי תצוגה עיקריים עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה. פיג'ו לא ממש מרחיבה בנושא אך היא כן מציינת כי המערכת מציעה חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תפעול קולי ועוד. כמו בשאר דגמי פיג'ו, גם כאן המבט לעבר המסך הוא מעל גלגל ההגה ולא דרכו ומכיוון שהוא מותקן די גבוה ומרחוק מגלגל ההגה כנראה שבפיג'ו מעדיפים שאת השליטה על המולטימדיה תבצעו באמצעות משטחי המגע שעל ההגה, מקשי הקיצורים ופקודות קוליות במקום מגע ישיר במסך.
פיג'ו 3008 החדש ימשיך לעשות שימוש במנועי בנזין (עם סיוע חשמלי) ובמערכת הנעה היברידית פלאג-אין, אך לראשונה הוא ישווק גם עם מערכת הנעה חשמלית. בשלב זה אנחנו לא ממש יודעים לומר האם זו אותה מערכת המוכרת לנו מכל שאר דגמי החברה, 156 כ"ס וסוללה בקיבולת של כ-54kWh או שעבר הדגם הזה, וכמובן שגם עבור ה-5008 הבא, היא תציג מערכת הנעה חשמלית חדשה.