מותג דודג' מתעורר לחיים ובמקביל להשקת הקרוסאובר הקומפקטי החדש דודג' הורנט, החזרת הדורנגו SRT הלקאט לייצור ועוד, דודג' חושפת כעת את הקונספט דייטונה SRT כדגם המספק לנו הצצה לאיך שדודג' רואה את רכב השרירים האמריקאי בעידן של הנעה חשמלית, אם תרצו הדור הבא והחשמלי של ה- צ'אלנג'ר.
העיצוב בסגנון רטרו של הדייטונה SRT מרהיב למדי ומתכתב ישירות עם העיצוב המוכר של הצ'אלנג'ר הנוכחית שבעצמה, היא גרסת רטרו לדור הראשון של הדגם. ורק בכדי להבהיר לכם באיזו שינה עמוקה היה עד עתה מותג דודג', נזכיר כי הדור הנוכחי של הצ'לנג'ר הוצג עוד בתחילת שנת 2008 במסגרת תערוכת שיקגו.
אחד האלמנטים החשובים ברכב שרירים זה רעש המנוע ומערכת הפליטה, בטח כאשר מדובר ברכב כדוגמת הצ'אלנג'ר SRT Demon המצוידת במנוע 6.2 ליטר V8 עם מגדש על גדול ממדים בנפח של 2.7 ליטר המצמצם את כמות החמצן בעולם כאילו אין מחר. מסיבה זו דודג' בחרה שלא לייצר רכב חשמלי שקט אלא רכב שידע לייצר רעש בעצמה של 126db, כמו בדגם SRT הלקאט, ולא מדובר כאן ברעש מלאכותי אלא במערכת פליטה של ממש. כן, דודג' התקינה ברכב חשמלי סוג של מערכת פליטה שכל תפקידה הוא לייצר רעש - פטנט רשום של החברה.
עוד אלמנט שיגיע מתחום רכבי הבעירה הפנימית זה סוג של תיבת הילוכים ייעודית להנעה חשמלית (eRupt), זו תספק לנהג את התחושה של החלפת הילוכים ואת הדחיפה של הכתפיים חזרה למשענת המושב לאחר שילוב ההילוך. לצד זה, על גלגל ההגה הנהג ימצא את כפתור ה- PowerShot שיגדיל באופן רגעי את ההספק המרבי לטובת האצה ברוטלית "שומטת לסתות".
מערכת ההנעה החשמלית של הדגם זכתה לכינוי באנשי (Banshee), דודג' לא מספקת פרטים על הספק המערכת אך היא מבטיחה מכונית חזקה יותר מכל מה שיש לחברה להציע כיום כך שאתם יכולים לצפות להספק מרבי של הרבה מעל ל-800 כ"ס. בניגוד לדגמי הצ'אלנג'ר הנוכחיים עם הנעה אחורית בלבד, ההנעה בדגם החשמלי תהיה כפולה והיא תפעל על בסיס סוללה במתח של 800V.
אל העיצוב החיצוני המרהיב דודג' הצמידה תא נוסעים שלא מנסה להיות עתידני ואולטרה מינימליסטי אלא מרגיש פשוט כמו תא נוסעים רגיל של רכב חדש ומודרני. מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי גדול עם מסך "16 קמור ולצידו מסך מרכזי בגודל "12.3 עבור מערכת המולטימדיה. אם זה לא מספיק שטח תצוגה, אז תדעו שיש גם תצוגה עילית בגודל של 20X7 ס"מ.