שברולט ספארק מגיעה לישראל להתחרות בשוק המיני מול סוזוקי אלטו וסיטרואן C1.
שברולט ספארק שהוצגה בתערוכת ז'נבה 2009, היא מכונית המיני הגלובלית של שברולט ומחליפת הדור השני של דייהו מאטיז. למי שזוכר, הדור שהראשון של המאטיז נמכר כאן בכמויות קטנות בתחילת העשור (עכשיו כבר צריך לומר בתחילת העשור הקודם). שוק היעד העיקרי של הספארק הוא השוק ההודי, אך הספארק תגיע לא רק לאירופה אלא אף לארה"ב במהלך 2012.
שברולט מביאה את הספארק לישראל בכדי להכניס מתמודת לשוק רכבי המיני הפורח מאז הגעתה של הסוזוקי אלטו. מחיר היעד ששברולט מציבה הוא בין 65,000-70,000 ש"ח לגרסה הידנית 1.2 ליטר. המידות בהתאם לקטגוריה מצומצמות עם אורך כולל של 3,640 מ"מ, רוחב של 1,597 מ"מ, גובה של 1,551 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,375 מ"מ. אם נעשה את ההשוואה המתבקשת לאלטו, אז הספארק ארוכה ב-140 מ”מ, רחבה פחות ב-3 מ"מ, גבוהה ב-81 מ"מ ובסיס הגלגלים ארוך יותר ב-15 מ"מ. תא המטען בעל נפח של 170 ליטר ועם קיפול המושבים מתקבל נפח של 568 ליטר.
שברולט ספארק - החל השיווק הרשמי, המחיר 67,500 ש"ח
יונדאי i10:מבחן דרכים - עירונית קטנה גדולה החל מ-63,900 ש"ח
שברולט העולמית משווקת את הספארק עם שני מנועים: 1.0 ליטר בהספק של 67 כ"ס ב-6400 סל"ד ו-9.5 קג"מ ב- 4800 סל"ד. עם מנוע זה הביצועים עומדים על 15.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 154 קמ"ש, מנוע זה לא צפוי להגיע לישראל. המנוע שכן יגיע לאולמות התצוגה של שברולט בישראל הוא מנוע 1.2 ליטר בהספק של 80 כ"ס ב-6400 סל"ד ומומנט של 11.3 קג"מ ב-4,800 סל"ד. הביצועים עם מנוע זה הם 12.1 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 164 קמ"ש. צריכת הדלק תעמוד על 17.8 ק"מ לליטר (לפי התקן האוסטרלי המחמיר יותר). כל הנתונים נכונים לתיבת 5 הילוכים ידנית שזו התיבה היחידה שתוצע עם הספארק.
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/5y9vpQyE4ZU?rel=0{/iframe}
היתרון הגדול של הספארק על המתחרות ובעיקר על האלטו מעבר למנוע, לביצועים והאבזור, זה תחום הבטיחות. הספארק בעלת 4 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק האירופאים NCAP ובעלת 6 כריות אוויר עם ציון של 81% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים לעומת 3 כוכבי בטיחות לאלטו וציון נמוך של 55% בלבד בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים.
יתרון נוסף לספארק על פני המתחרות זו רמת הגימור והאבזור. הספארק מיועדת לקהל צעיר ולא רק כמוביל נוסעים זול ובסיסי וככזו, עיצוב הפנים והאבזור גבוהים למדי. עיצוב הפנים משלב את צבעה החיצוני (תלוי ברמת הגימור) ועיצוב תא הנוסעים צעיר ורענן עם שילוב של כמה חומרים בתא הנוסעים המשכיחים קצת שמדובר ברכב זול. האבזור (תלוי ברמת הגימור) כולל CD/MP3 עם חיבור USB+AUX, שליטה מההגה על מערכת השמע, 4 חלונות חשמל (תלוי ברמת הגימור) כן, כאן החלונות מאחור ניתנים לפתיחה מלאה, בקרת אקלים (מזגן מכני ברמת הגימור שתגיע לישראל) ומחשב דרך.
לוח המחוונים, כפי שנמצא גם באבאו החדשה, עוצב בהשראת עולם האופנועים. מול הנהג מד מהירות גדול המכיל את נורות ההתראה הבסיסיות. מימין למד המהירות נמצא פאנל שבחלקו החיצוני נמצאות נורות חיווי שונות ובמרכזו צג דיגיטאלי המכיל את מד סל"ד ואת נתוני מחשב הדרך.
המתחרות העיקריות של הספארק הן האלטו של סוזוקי, סיטרואן C1/פיג'ו 107 מלמטה ומלמעלה ניסאן מיקרה החדשה.