קיה קדנזה, היא מכונית סאלון המתחרה מול ביואיק להקרוס ואחות תאומה לגרנדיור/אזרה של יונדאי.
קיה חושפת היום בקוריאה את ה-קדנזה המחודשת (K7 בקוריאה) שאמנם הוצגה רשמית רק בדצמבר 2009, אך זוכה לעדכון עיצובי קל לקראת תחילת שיווקה בצפון אמריקה, אם תרצו תכלו לקרוא לזה השקה מחדש. קיה קדנזה מציעה מרווח סאלוני ורשימת אבזור ארוכה יחד עם תג מחיר אטרקטיבי בדיוק לפי אותה נוסחה של ביואיק להקרוס או קרייזלר 300.
גם על עיצובה של ה-קדנזה אחרי פיטר שרייר, אך בניגוד לאחותה הקטנה ה-K5 / אופטימה, הקדנזה בעלת קווים פחות דרמטיים והיא הרבה יותר סולידית בעיצובה. עיקר הסיבה לעדכון הקל, הוא שידוכם של שלשיית מנועי GDI חדשים לקדנזה המחליפים את מנועי ה- 2.4, 2.7 ו-3.5 בהספקים של 180 כ"ס,200 כ"ס ו-285 כ"ס בהתאמה. שלישיית המנועים החדשה היא:
- 2.4 ליטר GDI מסדרת Theta II בהספק של 201 כ"ס ו-25.5 קג”מ, המציע צריכת דלק משולבת של 12.8 ק"מ לליטר.
- 3.0 ליטר GDI מסדרת Lambda II בהספק של 270 כ"ס ו-31.6 קג”מ, המציע צריכת דלק משולבת של 11.6 ק"מ לליטר.
לקיה קדנזה מידות של 4,965 מ"מ אורך, 1,850 מ"מ רוחב, 1,475 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,845 מ"מ. כמו בכל דגמי קיה החדשים, רמת האבזור היא מעבר למקובל וכוללת ריפודי עור, חימום ואוורור למושבים, מושבים + הגה מתכווננים חשמלית עם זכרונות, תאורת בי-קסנון,פנסים עוקבי פנייה, כניסה והתנעה ללא מפתח, חלון גג פנורמי כפול, חיישני לחץ אוויר,התראה על סטייה מנתיב, תאורת LED מלפנים ומאחור ועוד.