טלקאר תחל בקרוב בשיווק הריו החדשה 2011 בישראל, שתוצע בגרסת האצ'בק עם מנוע 1.4 וסדאן עם 1.4 ו-1.6 ליטר.
קיה ריו 2011 החדשה ששיווקה בישראל יחל בקרוב (באירופה כבר החל), תשווק בישראל בשתי תצורות, סדאן והאצ'בק, אך גרסת הסדאן תשווק מאוחר יותר, שכן היא כלל לא מיועדת להימכר ברוב מדינות אירופה. קיה ריו האצ'בק החדשה תציע מרווח מהגדולים בקטגוריה, רמת אבזור גבוהה מהמקובל (כרגיל אצל קיה) ומנוע 1.4 ליטר לגרסת ה-האצ'בק ו-1.6 ליטר לגרסת הסדאן.
קיה ריו החדשה - מידות ותא נוסעים:
קיה "ברכה" את הריו החדשה במידות נדיבות. לריו האצ'בק מידות של: 4,045 מ"מ אורך, 1,720 מ"מ רוחב, 1,455 מ"מ גובה, בסיס גלגלים של 2,570 מ"מ ונפח תא מטען של 292 ליטר. מידות אלו מציבות אותה בראש סגמנט הסופרמיני למרות שצריך כבר לכנות אותה ואת הדומות לה כמשפחתיות קומפקטיות.
לקיה ריו סדאן מידות של: 4,366 מ"מ אורך (ארוכה ב-32 ס"מ מהריו האצ'בק החדשה), 1720 מ"מ רוחב, 1,455 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,570 מ"מ. הריו סדאן החדשה ארוכה ב-116 מ"מ, רחבה ב-25 מ"מ ועם בסיס גלגלים שהתארך ב-70 מ"מ מ-ריו סדאן הנוכחית. נפח תא המטען יעמוד על כ-480 ליטר (הערכה).
{iframe width="576" hight="350"}http://player.vimeo.com/video/26398347?title=0&{/iframe}
קיה ריו החדשה - סקירה כללית (וידאו).
קיה ריו החדשה - מנועים:
גרסת ה-5 דלתות האצ'בק של הריו החדשה תשווק עם מנוע אחד בלבד. מנוע 1.4 ליטר CVVT בעל הספק של 109 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 13.96 קג"מ ב-4,200 סל"ד. עם תיבת 4 הילוכים אוטו' רושמת הריו האצ'בק צריכת דלק משולבת של 15.6 ק"מ לליטר (12.2 עירונית ו-20 בינעירונית). בתחום הביצועים רושמת הריו 13.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. אותה יחידת הנעה עם תיבת שישה הילוכים ידנית (כנראה שתשווק גם כן) תספק צריכת דלק משולבת של 18.2 ק"מ לליטר וביצועים של 11.1 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 183 קמ"ש.
נכון לעכשיו מנוע הבסיס 1.2 ליטר לא ישווק. מנוע זה הזהה למנוע של ה-פיקנטו האוטומטית בהספק של 85 כ"ס מציע צריכת דלק משולבת של 20.8 ק"מ לליטר ו-13.1 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 168 קמ"ש. הריו החדשה תשווק גם עם מנוע דיזל ותיבת הילוכים ידנית, אך אנחנו עדיין לא יודעים איזו גרסת מנוע תגיע לישראל. באירופה משווקת הריו החדשה עם שני מנועי דיזל חסכוניים במיוחד: 1.1CDRi עם 75 כ"ס וצריכת דלק משולבת של 31.25 ק"מ לליטר או מנוע 1.4CDRi עם 90 כ"ס וצריכת דלק משולבת של 25.6 ק"מ לליטר, שני המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד.
גרסת הסדאן שתשווק כאמור יותר מאוחר, תשווק גם עם מנוע 1.6 ליטר, אך אנחנו לא יודעים לספר אם זהו מנוע ה-GDI (הזרקת דלק ישירה) בהספק של 138 כ"ס או אותה יחידת הנעה של יונדאי i35 בהספק של 132 כ"ס.
קיה העולמית תשווק בסוף 2012 את הריו החדשה גם בגרסת 1.2 ליטר טורבו בהספק של 130 כ"ס ו-19.8 קג"מ ועם צריכת דלק של 24.3 ק"מ לליטר וכן גם גרסת 3 דלתות.
אבזור:
כרגיל אצל קיה אנו צפויים לקבל רשימת אבזור מכובדת והריו החדשה תוצע בשתי רמות גימור לפחות LX הבסיסית ו-EX הגבוהה יותר. למה ניתן לצפות מרמת הגימור הגבוהה? תאורת LED ליום, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, חישוקי 15 אינצ' קלים, מערכת שמע אינטגרלית כולל תפעול מההגה וחיבורי USB+AUX, מחשב דרך, פנסי ערפל עם סיוע לפנייה, גג פנורמי נפתח, מערכת עצור/סע ועוד, זו כמובן הערכה בלבד. בתחום הבטיחות תמצאו 6 כריות אוויר מערכת בקרת יציבות ומערכת סיוע לזינוק בעלייה כסטנדרט.
מחירים? שאלת השאלות כמובן, אך ללא גרסת 1.2 אטמוספרית (שיתכן ותגיע בהמשך), המחירים צפויים לעומד באזור ה-100 אלף ש"ח.