לאחר שהציגה את הקרניבל החדש בשוק הבית הקוריאני בחודש יולי 2020, קיה משיקה כעת את המיניוואן 7-8 מושבים בגודל מלא החדש שלה בגרסתו לשוק האמריקאי. בשנים האחרונות הקרניבל מגיע אלינו בתקינה אמריקאית כך שזו גם הגרסה הרלוונטית לשוק המקומי שלנו, בו נפגוש בדגם כבר בזמן הקרוב.
כאשר קיה הציגה את הדור החדש של הקרניבל היא ציינה כי היא בחרה להעניק לדגם מראה המזכיר רכב SUV, בגרסה לשוק האמריקאי נדמה שקיה הלכה צעד נוסף קדימה שכן נוכל למצוא גריל קדמי בעיצוב אגרסיבי ושונה מזה האלגנטי יותר שהוצג בגרסה לשוק הדרום קוריאני וגם החישוקים השחורים מוסיפים עוד קצת למראה הקשוח יותר דמוי SUV. צריך לציין שאת המראה הזה תקבלו רק ברמת הגימור הבכירה SX, אך גם רמות הגימור הנמוכות יותר זכו לגריל בעיצוב שונה ואגרסיבי, רק ללא חישוקים שחורים.
הקרניבל החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה, גרסה מוארכת של הפלטפורמה של הסורנטו החדש, כך שהוא מרווח יותר לנוסעים ומטען. עם אורך של 5115 מ"מ, רוחב של 1,995 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,090 מ"מ הוא ארוך יותר ב-40 מ"מ מהדגם היוצא, רחב יותר ב-10 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 30 מ"מ. בשוק הקוריאני ניתן לקבל את הדגם עם 7 עד 11 מושבים, בזה האמריקאי וגם אצלינו נוכל לקבל את הדגם עם 7-8 מושבים כאשר גרסת ה-7 מושבים מצוידת בשני ומשבים קפטן בשורה השנייה הכוללים הדום נשלף לנוחות של מחלקה ראשונה. ברמת הגימור הבכירה ביותר ניתן לקבל את מושבי הקפטן עם עם כיוון חשמלי מלא ואוורור/חימום. בגרסאות ה-8 מושבים השורה השנייה כוללת שלושה מושבים נפרדים הנעים כולם על מסילה וניתן לפרק ולהוציא את כל אחד מהמושבים.
בהתאם לרמת הגימור ניתן לקבל את הקרניבל החדש עם דלתות הזזה חשמליות, זו של תא המטען חשמלית כסטנדרט, יחד עם מנגנון פתיחה/סגירה אוטומטי. בכדי לפתוח את הדלתות אוטומטית כל מה שצריך לעשות הוא לעמוד ליד הדלת כאשר המפתח החכם בכיס, התרחקות מהדלת תפעיל את מנגנון הסגירה אוטומטית.
בשוק הקוריאני הקרניבל משווק גם עם מנוע 2.2 ליטר טורבו דיזל עם 202 כ"ס, בשוק האמריקאי הדגם משווק עם מנוע ה-3.5 ליטר V6 החדש של קיה המחליף את מנוע ה-3.3 ליטר V6 של הדגם היוצא. למנוע החדש הספק מרבי של 294 כ"ס ומומנט מרבי של 36.2 קג"מ, זאת לעומת 276 כ"ס ו-34.3 קג"מ במנוע ה-V6 של הדגם היוצא. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטו' וההנעה בדגם קדמית בלבד, צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 9.5 ק"מ לליטר בתקן EPA האמריקאי.
תא הנוסעים חדש מציג קפיצת מדרגה גבוה של עיצוב, איכות וטכנולוגיה. לרשות ההורים יש מערכת אינטרקום פנימית בכדי לשמוע טוב יותר את הילדים מאחור ויש גם מערך מצלמות פנימי עם ראיית לילה להשגחה על הילדים בזמן שהם ישנים מאחור. את מושבי השורה השנייה ניתן להסיר לחלוטין מהרכב ואלו האחוריים מתקפלים בצורה שטוחה לחלוטין אל רצפת תא המטען. לרשות הנוסעים המון מחזיקי כוסות, לא פחות מ-9 שקעי USB לטעינת מכשירים ניידים, יש גם שקעי 110V או 12V לטעינה של מחשבים ניידים ולמערכת המולטידיה ניתן לחבר מספר מכשירים בו זמנית וכך,לדוגמה, נוסע אחר ברכב יכול לבחור את המוזיקה המוזרמת דרך BT.
הקרניבל מצויד במערכת תזכורת לבדיקת המושבים מאחור בסיום הנסיעה ואם זה לא מספיק, יש גם חיישנים אולטרסוניים הבודקים תזוזה במושבים כך שאם בכל זאת נשכח ילד או בעל חיים ברכב הצופר יפעל ללא הפסקה על לפתיחת הרכב.
מול הנהג נמצא צמד מסכים בגודל של "12.3, האחד עבור לוח המחוונים והאחר עבור מערכת המולטימדיה המתקדמת שהותקנה בדגם הכוללת כמובן הרחבה לאנדרואיד ואפל. מה שלא הגיע לשוק האמריקאי זה אופציה למקרר הנגיש ליושבי השורה השנייה.
הקרניבל מצויד כמובן בכל מערכות הבטיחות המתקדמות שיש לקיה להציע כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם עצור/סע ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית, מערכת יציאה בטוחה מהרכב, אור גבוה אוטומטי, ניטור שטח מת עם היגוי אקטיבי ועוד.