קיה סיד (האצ'בק וסטיישן SW) החדשה תשווק בישראל עם מנוע 1.6 ליטר 135 כ"ס, תיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים או עם מנוע טורבו דיזל 128 כ"ס ורמת גימור גבוהה.
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, השיקה היום (חמישי) את קיה סיד החדשה לשנת 2013, דור שני למשפחתית האצ'בק וסטיישן האירופאית של החברה המצטרפת אל הפורטה החדשה שהושקה לפני חודשיים ויחדיו הן יהוו את קו המכוניות המשפחתיות החדש של קיה בישראל. בהמשך השנה תנחת בישראל גם גרסת השלוש דלתות של הסיד - קיה פרו-סיד.
הסיד החדשה, שמגיעה אלינו באיחור רב (משווקת כבר מעל לשנה באירופה) תוצע בישראל בתצורת האצ'בק וסטיישן עם מנועי בנזין ודיזל במחירים של 125,500 שקל לדגם דיזל האצ'בק ידני, ו-127,900 שקל לדגם EX האצ'בק אוטו' או 127,000 שקל לדגם סטיישן LX אוטו'. הדגם היקר ביותר הוא סטיישן דיזל EX אוטו' שיוצע במחיר של 149,000 שקל. הסיד החדשה מעוצבת בהשראת שפת העיצוב העדכנית של קיה ובעלת קווי עיצוב אירופאיים מובהקים היוצרים מראה של מכונית נאה ומודרנית מאוד למראה. לסיד החדשה תא נוסעים איכותי במיוחד, מהיותר איכותיים בסגמנט, ומאובזר בנדיבות (רמת גימור אחת לבנזין ושתי רמות גימור לדיזל).
קיה סיד האצ'בק החדשה דומה במידותיה לדגם היוצא עם אורך של 4310 מ"מ, רוחב של 1,780 מ"מ, גובה של 1,470 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,650 מ"מ - זהה לדגם היוצא. הסיד החדשה ארוכה ב-45 מ”מ, צרה ב-10 מ”מ ונמוכה ב-10 מ”מ מהדגם היוצא. נפח תא המטען גדל ב-40 ליטר ועומד בדגם החדש על 380 ליטר או 1,318 ליטר עם קיפול מושבים מאחור.
קיה סיד SW סטיישן החדשה לשנת 2013, מציעה מידות דומות למדי לסיד SW הנוכחית עם אורך של 4,505 מ"מ (15 מ”מ יותר מהדגם הנוכחי), רוחב של 1,780 מ"מ (10 מ”מ-), גובה של 1,485 מ"מ (40 מ"מ-) ובסיס גלגלים של 2,650 מ"מ, שנותר זהה לדגם היוצא. נפח תא המטען עומד על 530 ליטר וגדל עד 1,620 ליטר .
קיה סיד החדשה - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
הסיד החדשה תשווק עם שני מנועים בישראל: 1.6 ליטר GDI -הזרקת דלק ישירה- בהספק של 135 כ"ס או 1.6 ליטר טורבו דיזל בהספק של 128 כ"ס. מנוע הבנזין מוצע עם תיבת DCT כפולת מצמדים בת 6 יחסי העברה ודגם הדיזל מוצע עם תיבת 6 הילוכים ידנית או אוטו'.
קיה סיד 1.6 GDI אוטו': מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי בהספק מרבי של 135 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-16.8 קג"מ ב-4,850 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים DCT ומציע ביצועים של 10.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 195 קמ"ש עם תיבה אוטו'. צריכת הדלק עומדת על 16.4 ק"מ לליטר.
קיה סיד 1.6 דיזל: מנוע בנפח 1.6 ליטר טורבו דיזל VGT בהספק מרבי של 128 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-26.5 קג"מ בין 1900-2,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטו' ומציע ביצועים של 11.5 שניות 0-100 קמ"ש (אוטו: 11.7 ש') ומהירות מרבית של 197 קמ"ש עם תיבת הילוכים ידנית (אוטו': 187 קמ"ש) . צריכת הדלק עומדת על 24.4 ק"מ לליטר (אוטו': 18.1 ק"מ לליטר). מנוע זה מוצע גם בהספק מופחת של 110 כ"ס.
קיה סיד החדשה תוצע בשתי רמות גימור: LX הבסיסית ו-EX הגבוהה יותר (רמת הגימור EX של הדיזל גבוהה יותר מזו של הבנזין). רמת הגימור EX כוללת, בין היתר: בקרת אלקים דו אזורית, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה וכניסת USB+AUX, דיבורית BT, מראות צד חשמליות עם קיפול חשמלי, 4 חלונות חשמל, תאורת LED, בקרת שיוט, משענת יד מרכזית ועוד. לסיד ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק מצוידת בשש כריות אוויר וכל מערכות הבטיחות המקובלות. לדגם 7 שנות אחריות.
מפרט טכני מלא - קיה סיד האצ'בק
מפרט טכני מלא - קיה סיד סטיישן SW