קיה חושפת פרטים חדשים על מערכת ההנעה החשמלית קל קיה EV5, הקרוסאובר החשמלי החדש של קיה שהוצג בחודש אוגוסט האחרון בגרסתו לשוק הסיני אך ישווק גם באופן גלובלי.
אין הפתעות בתחום ההנעה שכן אלו יחידות הנעה המוכרות לנו גם מקיה EV6, לדוגמה, מדובר בדגם הנעה אחורית עם סוללת 58kW ומנוע חשמלי בהספק של 215 כ"ס ודגם טווח ארוך עם אותו מנוע אך עם סוללת 81kWh. בשוק הסיני, דרך אגב, דגם זה ישווק עם סוללת 88kWh ובתקן הסיני לדגם זה טווח נסיעה של 720 ק"מ.
מעל שני דגמים אלו, קיה EV5 ישווק גם בגרסת הנעה כפולה עם סוללת 81kWh ומערכת הנעה בהספק כולל של 305 כ"ס. קיה מציינת כי הסוללה של הדגם כוללת משאבת חום ובקרת טמפרטורה כדי להביא לניצול מלא של קיבולת הסוללה בכל עונות השנה וכדי לאפשר קצב טעינה אופטימלי.
בשלב מאוחר יותר, קיה מתכננת להשיק גרסת ביצועים GT מלאה לדגם. קיה לא מציינת האם זו תהיה אותה יחידת הנעה של EV6 GT עם 577 כ"ס או משהו קצת מעודן וחלש יותר.
קיה EV5 הוא קרוסאובר מסדר הגודל של פולקסווגן ID4, סקודה אניאק ועוד. לדגם אורך של 4615 מ"מ, רוחב של 1875 מ"מ, גובה של 1715 מ"מ ועם בסיס גלגלים של 2750 מ"מ.
אל העיצוב החיצוני בהשראת ה- EV9, קיה הצמידה תא נוסעים בסגנון של טרקלין שנועד להעניק למשפחה מקסימום של תחושת מרווח לצד שימושיות גבוהה. מול הנהג נמצא מסך פנורמי המכיל שלושה מסכים, שני מסכי "12.3 עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה המתקדמת וביניהם נמצא מסך "5 כאמצעי שליטה, נוסף, על בקרת האקלים, חימום/אוורור המושבים, ועוד.