קיה תציג בתערוכת פרנקפורט את הסול החדשה לשנת 2014 בגרסתה האירופאית, פיקנטו עם מערכת הנעה בגז (LPG) וכן את האופטימה החדשה לאחר מתיחת פנים.
בתערוכת פרנקפורט הקרובה (12.09), קיה תציג לפחות שני דגמים חדשים וקונספט לקרוסאובר עירוני. שני הדגמים החדשים שיוצגו הם: קיה סול החדשה שתוצג לראשונה בגרסתה האירופאית וקיה אופטימה החדשה/מחודשת שזכתה למתיחת פנים ותוצג לראשונה בגרסתה האירופאית גם כן. את הגרסאות לצפון אמריקה של שני הדגמים, קיה כבר חשפה מוקדם יותר השנה בתערוכת ניו יורק האחרונה.
קיה סול החדשה בגרסתה האירופאית, הנחשפת כאן לראשונה, זוכה למספר הבדלים חיצוניים לעומת הגרסה האמריקאית כאשר זו האמריקאית מדגישה את הצד “האורבני” של הסול ואילו הגרסה האירופאית פונה יותר לצד "הקרוסאובר/פנאי” של הדגם. קיה עדיין לא חושפת את תא הנוסעים האירופאי של הסול החדשה, אך סביר להניח שההבדלים בין הגרסאות יהיו מינוריים או לא קיימים כלל.
יחד עם הסול החדשה, קיה תציג גם האופטימה 2014 החדשה/מחודשת בגרסתה האירופאית ותמונות ראשונות של גרסה זו נחשפות כאן לראשונה. חיצונית, קיה עדכנה רק במעט את העיצוב של הדגם באמצעות חידוש הגריל הקדמי, תוספת תאורת LED ליום בפנסים הראשיים במקום בתחתית הפגוש - שחודש גם הוא - ובמקום פנסי ערפל רגילים, קיה התקינה פנסי LED אותם השאילה מהפרו-סיד GT החדשה. מאחור מתיחת הפנים מסתכמת בעיצוב מחדש לפגוש ולפנסים (המבוססים כעת על תאורת LED) וחישוקים קלים בעיצוב חדש מסכמים את השינוי החיצוני.
כמו במקרה של הסול, גם תא הנוסעים "האירופאי" של האופטימה צפוי להיות זהה לזו של הגרסה האמריקאית. מה השתנה? קיה עדכנה את הקונסולה המרכזית/סביבת הנהג כולל גלגל הגה חדש לחלוטין, עיצוב שונה למערכת בקרת האקלים והשמע וגימור בשחור פסנתר בקונסולה המרכזית. סך כל השינויים יוצרים תחושה של תא נוסעים עשיר ויוקרתי יותר.
בתחום המנועים לא צפויים שינויים מיוחדים וקיה תמשיך להציע את האופטימה באירופה עם מנוע 1.7 טורבו דיזל או בגרסה היברידית. בישראל? מנוע ה-2.0 ליטר האטמוספרי אמנם זכה לעדכון קל בשוק הקוריאני, אך רק הגרסה ההיברידית ובמיוחד גרסת הטורבו האמריקאית (272 כ"ס) הן הגרסאות שתאפשרנה לאופטימה להשלים את החסר בדגם הנוכחי מול מנועי הטורבו החזקים של המתחרות מאירופה.
קיה שיפרה באופטימה החדשה את בידוד הרעשים והפחיתה את רעשי הכביש בתא הנוסעים בכ-3.3 דציבלים. בנוסף לכך, קיה שיפרה את המתלה האחורי, כיילה מחדש את ההיגוי והמתלים ומבטיחה נוחות נסיעה טובה יותר מהדגם הנוכחי יחד עם שיפור בהתנהגות הכביש.
פחות רלוונטי לישראל, אך במספר מדינות באירופה הנעה בגז הופכת לפופולרית יותר ויותר ולשם כך, קיה תציג בפרנקפורט גרסת LPG לפיקנטו. גרסה זו מתבססת על מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים של הדגם שעבר הסבה לשימוש בגז בנוסף לבנזין. למנוע הספק מרבי של 67 כ"ס ומומנט מרבי של 9.17 קג"מ. צריכת הגז של הדגם עומדת על 17.2 ק"מ לליטר גז ובשילוב עם מערכת עצור/סע (ISG) צריכת הדלק תרד ל- 17.85 ק"מ לליטר.
בנוסף למיכל הדלק הרגיל בנפח 35 ליטר, קיה הוסיפה מיכל גז בנפח של 27 ליטר המותקן במקומו של הגלגל החלופי. קיה תציע את הדגם במספר מדינות מצומצם באירופה: גרמניה, איטליה, פולין, צ'כיה, יוון, פורטוגל והולנד. קיה צופה שגרסה זו תהווה כ-7% ממכירות הדגם באותן המדינות והיא תעניק למערכת את אותה אחריות לה זוכה הדגם באירופה – 7 שנות אחריות מלאה עד 150,000 ק"מ.
יחד עם כל הדגמים החדשים, קיה תציג בנוסף את הקונספט KED-10, קונספט לקרוסאובר עירוני בעיצוב ספורטיבי.
קיה סול 2014:
קיה אופטימה 2014: