קוניגסג CC850
קוניגסג CC850.
קוניגסג CC850
קוניגסג CC850.

קוניגסג, יצרן מכוניות העל האקזוטיות משוודיה, מציג מהדורה מודרנית לקוניגסג CC8S, המכונית הראשונה של החברה המרתקת הזו אשר הוצגה לפני 20 שנה ויוצרה בשש יחידות בלבד. הגרסה החדשה של הדגם נקראת CC850 והיא בהחלט נראית כגרסת רטרו לדגם CC8S המקורי, בכל הקשור לעיצוב החוץ והפנים, אך מעבר לכך וכמצופה מקוניגסג זו מכונית-על מודרנית עם חידושים ייחודיים כפי שרק קוניגסג יודעת לעשות. 

 

תיבת ההילוכים של הדגם הנקראת ESS היא דוגמה טובה להנדסת העילית של קוניגסג. מעבר לעבודה שהתיבה מאפשרת יחסי העברה שונים בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, התיבה הזו היא בעצם תיבת 9 הילוכים אוטומטית עם אפשרות לתפעול ידני מלא של 6 הילוכים בדיוק כמו בתיבת הילוכים ידנית עם מוט הילוכים ודוושת מצמד. דוושת המצמד אמנם מפעילה באופן הידראולי את המצמדים כמו בתיבת הילוכים ידנית רגילה אך מוט ההילוכים, גם אם הוא מחובר בצורה מכנית לתיבת ההילוכים, לא באמת מעביר את ההילוכים בפועל כמו בתיבה ידנית שכן בתיבה הזו אין כלל הזזה של גלגלי שיניים אלא רק פתיחה/סגירה של המצמדים (7 מהם בתיבה הזו) אך בכל הקשור לתחושה, לפי החברה, זה בדיוק כמו הדבר האמיתי. התיבה הזו מבוססת על תיבת התשעה הילוכים מרובת המצמדים (Light Speed) של החברה אשר הוצגה אשתקד.

 

קוניגס CC850
תיבת 9 הילוכים אוטומטית עם תפעול ידני מלא.

האפשרות לתפעול ידני מלא של תיבת ההילוכים, הופכת את הקוניגסג CC850 לרכב הידני המהיר ביותר בעולם. דרך אגב, המספר 50 בשם הדגם מציין 50 שנה להולדת מייסד החברה, קריסטאן ואן קוניגסג. 50 הוא גם מספר היחידות שהחברה מתכננת לייצר מהדגם הזה.

 

על חטיבת הכוח בדגם אחרי מנוע 5.0 ליטר V8 טווין-טורבו המייצר בדגם מומנט מרבי של 141.2 קג"מ והספק מרבי של 1,185 כ"ס באוקטן 98 או 1,385 כ"ס בשימוש בדלק E85 (עם 85% אתנול). משקל הדגם עומד על 1385 ק"ג כך שמדובר בדגם בעל יחס הספק/משקל מדהים של 1:1. קוניגסג למעשה הפחיתה את ההספק של המנוע הזה בכדי לעשות שימוש במגדשי טורבו קטנים יותר המאפשרים להפחית את השהיית הגדישה. 

2023 קוניגסג CC850

תגיות: קוניגסג
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.