הסוויפט ספורט החדשה שוקלת 970 ק"ג ומצוידת במנוע 1.4 ליטר טורבו עם 140 כ"ס. בתחילת 2018 בישראל.
לאחר שסיפקה לנו הצצה מוקדמת לדגם לפני כחודשיים, סוזוקי חושפת בתערוכת פרנקפורט את הסוויפט ספורט 2018 החדשה, הגרסה הספורטיבית של הסוויפט שלראשונה, תשווק גם בישראל בתחילת 2018.
בחזיתה של הסוויט ספורט החדשה אנחנו פוגשים את מנוע ה-1.4 ליטר Boosterjet החדש של סוזוקי אותו אנחנו מכירים מהקרוסאובר טורבו (בגרסה משופרת במעט) המחליף את מנוע ה-1.6 ליטר של הדגם היוצא.
למנוע הספק מרבי של 140 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ בין 2,500-3,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית המעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים, שם נמצא חישוקי "17 הנועלים צמיגים במידה של 195/45R17.
הסוויפט ספורט לא מתחרה בדגמים כגון פיג'ו 208GTI או רנו קליאו RS, אך עם הספק של 140 כ"ס על משקל קל של כ-970 ק"ג (80 ק"ג פחות מהדגם היוצא), אין ספק שיש כאן מתכון לסופרמיני עם פלפל. בשלב זה, סוזוקי עדיין לא חושפת את נתוני הביצועים של הדגם.
הסוויפט ספורט היא לא רק מנוע חזק יחסית על גוף קטן, בסוזוקי עדכנו את כיול המתלים בדגם, כולל תכנון מחדש של מתלה מוט הפיתול מאחור, חיזוק החיבורים בין המתלים לשלדה, מוטות מייצבים עבים יותר וכן שימוש בבולמים איכותיים של Monroe. כל אלו, יחד עם השימוש בפלטפורמה הקשיחה יותר של הסוויפט החדשה, אמורים להבטיח התנהגות כביש חדה ומהנה.
בצד הויזואלי, הסוויפט ספורט זוכה לעיצוב שונה לפגוש הקדמי עם גריל גדול ומוגזם עוד יותר מזה של הדגם הרגיל, מאחור אנחנו פוגשים פגוש בעיצוב ספורטיבי עם צמד יציאות מפלט בולטות ואור בלם אחורי מרכזי בתחתי הפגוש בסגנון פורמולה 1 (יש גם אחד עליון בהתאם לתקן). חישוקי "17 בעיצוב ייחודי לדגם משלימים את המראה הספורטיבי יותר של הדגם.
על האווירה הספורטיבית בתא הנוסעים אחראי הצבע האדום אותו נוכל למצוא בגימור, בלוח המחוונים ובתפירה במושבים וגלגל ההגה. מושבים ספורטיביים ואחוזים משלימים את המלאכה. סוזוקי ציידה את הדגם בכל מערכות הבטיחות המתקדמות שלה, כגון בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב ועוד.