פולקסווגן אטלס החדש הוא רכב פנאי 7 מושבים גדול ממדים, המיועד בראש ובראשונה לשוק האמריקאי והוא יוצג לקהל הרחב בתערוכת לוס אנג'לס הקרובה.
פולקסווגן הסירה אמש את הלוט מעל פולקסווגן אטלס (Atlas - ע"ש הטיטאן היווני), הקרוסאובר 7 מושבים הענק של החברה המיועד בראש ובראשונה לשוק האמריקאי, שם גם תייצר אותו החברה על פס הייצור שלה בטנסי. פולקסווגן תייצר לדגם גם גרסה לשוק הסיני, אך בספק רב אם הדגם ישווק אי פעם בשוק האירופאי.
האטלס מבוסס על הקונספט קרוס בלו אותו הציגה פולקסווגן לפני כלוש שנים ועיצוב החוץ והפנים של האטלס שומר נאמנה על שפת העיצוב שהוצגה עם הקונספט. מה שלא המשיך עם הקונספט, נכון לעכשיו לפחות, זו מערכת ההנעה ההיברידית שהוצגה עם הקונספט ובמקומה, פולקסווגן תשווק את הדגם עם שני מנועים: 2.0 TSI בהספק מרבי של 238 כ"ס ו-3.6 ליטר VR6 בהספק מרבי של 280 כ"ס.
שני המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' כאשר מנוע הארבעה צילינדרים עם הנעה קדמית בלבד ואת מנוע ה- V6 ניתן לקבל עם הנעה כפולה 4MOTION.
מבוסס על פלטפורמת MQB, פולקסווגן אטלס נושא מידות גדולות למדי עם אורך של 5,037 מ"מ, רוחב של 1,979 מ"מ, גובה של 1,767 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,978 מ"מ. אלו מידות (ומיצוב) המציבות את האטלס בתחרות מול פורד אקספלורר, טויוטה היילנדר, הונדה פיילוט, שברולט טראוורס ועוד.
בתא הנוסעים, השמרני להחריד, ניתן למצוא לוח מחוונים "12.3 TFT, מולטימדיה מהדור החדש של פולקסווגן, בקרת אקלים עם 3 אזורים, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, קיפול חשמלי של המושבים מאחור ועוד. פולקסווגן מציידת את האטלס במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה לאחר התנגשות, ניטור שטחים מתים, התראה על סטייה מנתיב ועוד. בנוסף לכך הדגם מצויד בתאורה ראשית בטכנולוגיית LED כסטנדרט.
כאמור, בספק אם האטלס ימצא את דרכו לשוק האירופי, התחליף האירופאי לאטלס יהיה ככל הנראה גרסת 7 מושבים, עם בסיס גלגלים ארוך, לטיגואן החדש אותה תחשוף פולקסווגן בקרוב.