פולסטאר 4 הוא הרכב החשמלי החדש של פולסטאר והדגם הרביעי במספר של המותג, רכב שכמו הפולסטאר 2 הוא הכלאה בין שתי גרסאות מרכב, במקרה הזה של קרוסאובר עם הצ'בק. זו תופעה שהופכת לשכיחה בשנים האחרונות של רכבים המשלבים שתי תצורת מרכב, קיה EV6 וסיטרואן C5X הם רק דוגמה קטנה לכך. לא משנה איך נקרא לתצורת המרכב החדשה הזו, לפולסטאר יצא רכב די מרהיב ודינאמי למראה, כמצופה מהמותג.
פולסטאר 4 מבוסס על פלטפורמת SEA של ג'ילי, הפלטפורמה המודולרית להנעה חשמלית של ג'ילי המיוצרת בחמש תצורות שונות בהתאם לסגמנט ולמיצוב. פולסטאר 4 הוא רכב גדול למדי עם אורך של 4,839 מ"מ, רוחב של 2,139 מ"מ (כולל מראות), גובה של 1,544 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,999 מ"מ, כך שמדובר ברכב גדול יותר מדגמים כגון ב.מ.וו i4 אך גם קצר יותר מדגמים כגון ב.מ.וו i5 שתוצג בהמשך השנה או טסלה מודל S.
פולסטאר 4 מוצג בשלב זה עם שתי יחידות הנעה חשמליות, הגרסה הבכירה יותר היא גרסת הנעה כפולה עם שני מנועים בהספק כולל של 544 כ"ס ומומנט מרבי של 70.1 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות ועם סוללה בקיבולת של 102kWh, לדגם טווח נסיעה של 560 ק"מ.
טעינה מהירה של הסוללה הזו אפשרית עד להספק של 200kW ולצד זה הדגם מצויד במטען פנימי 22kW כך שגם הטעינה הביתית מהירה יחסית. הסוללה מצוידת בטכנולוגיית V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים וכן במשאבת חום לשיפור צריכת האנרגיה במזג אוויר קר, לא חורף ישראלי אלא סקנדינבי.
לצד דגם זה ישווק דגם טווח ארוך עם מנוע חשמלי אחורי בהספק של 272 כ"ס ומומנט מרבי של 35 קג"מ, לדגם זה טווח נסיעה של 600 ק"מ. בשלב זה פולסטאר לא מציינת את קיבולת הסוללה של דגם זה או את נתוני הביצועים. אם צריך לנחש, זו אותה יחידת הנעה שפגשנו לאחרונה בפולסטאר 2 המחודשת, כך שהסוללה כאן היא בקיבולת של 82kWh.
לצד העיצוב המלוטש והמודרני, לא ניתן להתעלם מהעבודה שלדגם אין למעשה חלון אחורי. על העדר החלון האחורי מפצה מצלמה המותקנת על הגג והעדר החלון אפשר למעצבים של פולסטאר לשדרג את מרחב המחייה בשורה האחורית ובכל מקראה, חשוך לא יהיה שם שכן הדגם מצויד בחלון פנורמי ענק לכל אורכו של הגג.
תא הנוסעים של הפולסטאר 4 ממשיך את המוכר לנו מהמותג, נקי, נעים לעין ומאוד סקנדינבי. בכדי להקל על המחזור של הדגם בסוף חייו, חלקים משמעותיים מתא הנוסעים מורכבים מאותו החומר כך שתהליך המיון של החומרים יהיה קצר וקל יותר משמעותית, זאת לצד העבודה שמרבית מהחומרים הרכים בתא הנוסעים הם חומרים ממוחזרים.
במרכז הדשבורד ניצב לו מסך מגע ענק בגודל "15.4 המופעל באמצעות שבב של קוואלקום ומערכת ההפעלה של גוגל (אנדרואיד אוטומוטיב). כמו בשאר דגמי פולסטאר (וגם וולוו) תהנו ממגוון שירותי הרשת של גוגל ואפליקציות ייעודיות לרכב כולל שירותי הזרמת מדיה ועוד, אך אם תרצו עדיין תוכלו להשתמש באנדרואיד אוטו ובאפל קארפליי. בנוסף נמצא מערכת שמע מבית Harman Kardon הכוללת 16 רמקולים, חלקם מותקנים במשענות הראש, לוח מחוונים דיגיטלי "10.2, תצוגה עילית עם תצוגה בגודל "14.7, עדכוני OTA למערכות הרכב השונות, מפתח דיגיטלי עם אפליקציה לשליטה מרחוק, משטח טעינה אלחוטי, שקעי טייפ C לכל המושבים ועוד. בתחום הבטיחות, הדגם מצויד בדור האחרון של מערכת הבטיחות המתקדמת של פולסטאר (וולוו בתכלס).
הייצור של פולסטאר 4 יעשה בסין והשיווק באירופה יחל ברבעון הראשון של 2024 ומחיר הבסיס לדגם יעמוד על כ-60,000 אירו.