מותג הבוטיק האיטלקי פגאני חושף את מכונית העל החדשה שלה, פגאני אוטופיה (Utopia), שבמקום ללכת לכיוון החשמלי הולכת לכיוון הטהור ביותר עם מנוע V12 חזק, משקל קל במיוחד ותיבת הילוכים ידנית. האוטופיה היא בסך הכל הדגם השלישי של מותג פגאני, אם מתעלמים מהעבודה שכל דגם זכה למגוון גרסאות שונות.
כמו בגל דגמי פגאני מאז הזונדה, גם בליבה של האוטופיה אנחנו מוצעים מנוע V12 טווין-טורבו של מרצדס AMG בנפח של 6.0 ליטר, אותו פגאני משדרגת ומתאימה בהתאם לצרכים שלה כך שבפועל מדובר במנוע ייחודי לפגאני. התוצאה הפעם היא יחידת הנעה בהספק מרבי של 864 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 112 קג"מ המתקבל בין 2,800-5,900 סל"ד. לפי פגאני שלושה רכבי אב טיפוס עם המנוע הזה נסעו במשך שתיים בכדי לפתח את המנוע הזה עבור האוטופיה, כל זה גם בכדי שהמנוע יוכל לעמוד בכל תקנות הזיהום האפשריות.
הכוח אל הגלגלים האחוריים עובר דרך תיבת 7 הילוכים רובוטית ייחודית שכן היא מאפשרת תפעול ידני מלא באמצעות מוט הילוכים או תפעול אוטומטי המיועד בעיקר לנסיעה עירונית. זו תיבה חדשה של פגאני שפותחה במיוחד עבור הדגם ביחד עם חברת Xtrac - חברה המתמחה בייצור תיבות הילוכים עבור עולם הספורט המוטורי ולה שיתוף פעולה ארוך עם פגאני.
האטופיה מתבססת על אמבטיית קרבון אליה מחוברים תת השלדה הקדמי והאחורי שהם מסבך צינורות כרומולי. כל חלקי המתלים עשויים מאלומיניום קל משקל וכל זה נועד בכדי להשיג משקל נמוך במיוחד העומד על 1,280 ק"מ בלבד (משקל יבש) זה נמוך יותר מהמשקל של מכונית האצ'בק משפחתית ממוצעת עם מנוע 3-4 צילינדרים.
כאשר אתם רוכשים מכונית של פגאני אתם למעשה רוכשים יצירת אמנות על גלגלים, כמו בכל דגמי פגאני הירידה לאסתטיקה של הפרטים הכי קטנים ברמת המראה של הבורג היא דבר יוצאת דופן בכל תעשיית הרכב ואת ההקפדה הזו אנחנו פוגשים לא רק במה שנראה לעין אלא גם במה שנסתר ממנה, מפסיק מבט אחד למה שנמצא מתחת למסכה המנוע בכדי להבין את רמת ההפדה על הפרטים הכי קטנים.
ההקפדה הפאנטית הזו ממשיכה כמובן גם אל חלל תא הנוסעים בו כל מתג, שעון ומחוג זכו לעיצוב ייחודי וכמובן שלא תמצאו כאן ולא פריט אחד שירד מאיזה מדף, הכל עוצב ותוכנן מהיסוד במיוחד עבור הדגם, טוב למעט אולי המסך שבלוח המחוונים.
מערכת הבלימה של הדגם תוכננה ביחד עם ברמבו וגם כאן, נוכל למצוא את ההפקדה על העיצוב על קליפרים (6 בוכנות) בעיצוב ייחודי לפגאני. הדגם מצויד בחישוקי גלגלים בעיצוב ייחודי בגדלים של "21 מלפנים ו-"22 מאחור ואלו נועלים צמיגי פירלי PZero Corsa בפיתוח ייעודי עבור הדגם במידות של 265/35 מלפנים ו- 325/30 מאחור.
כמה עולה התענוג? החל מ-2.19 מיליון דולר.