מרצדס AMG GT 4-Door היא התשובה של מרצדס לפאנאמרה של פורשה, עם דגם בכיר בהספק מרבי של 639 כ"ס.
הפאנאמרה של פורשה זכתה ללא מעט שנים ללא תחרות ישירה, אולי למעט הראפיד של אסטון מרטין, אך כעת מרצדס שמה אותה על הצלב של הכוונת עם הצגתה של ה-AMG GT 4-Door קופה, גרסת 4 דלתות קופה למכונית הספורט קופה AMG GT - המתחרה בעצמה ב-911 של פורשה.
בשלב הראשון, מרצדס תשווק את ה-AMG GT 4 בשלושה דגמים: GT 53 4MATIC+ כדגם הבסיס, GT 63 4MATIC+ כדגם הביניים ו-GT 63 S 4MATIC+ כגרסה הבכירה של הדגם. כפי שניתן להבין מהשם, כל הדגמים מצוידים במערכת ההנעה הכפולה החדשה של מרצדס 4MATIC+ המיועדת לדגמי הביצועים של החברה.
דגם GT 63S מצויד במנוע V8 טווין טורבו בנפח 4.0 ליטר המוכר משאר דגמי AMG, כאן בהספק מרבי של 639 כ"ס ומומנט מרבי של 91.7 קג"מ בין 2,500-4,500 סל"ד. לפי מרצדס, זה מספיק עבור נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.2 שניות ולמהירות מרבית של 315 קמ"ש. בדגם הביניים, GT 63, ההספק המרבי עומד על 585 כ"ס, המומנט המרבי על 81.5 קג"מ, נתון התאוצה על 3.4 שניות והמהירות המרבית על 310 קמ"ש.
דגם GT 53 מצויד במערכת הנעה מיקרו היברידית EQ Boost 48V. המערכת המצוידת במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו מייצרת הספק מרבי של 435 כ"ס כאשר מנוע חשמלי EQ Boost מספק בעת הצורך תוספת של 22 כ"ס ו-25.5 קג"מ. הביצועים בדגם זה עומדים על 4.5 שניות 0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 285 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 11 ק"מ לליטר. המנוע החשמלי בדגם (יחידת מתנע-אלטרנטור בחיבור רצועה למנוע) נעזר בסוללת ליתיון-יון 48V קטנה.
שני הדגמים הבכירים מצוידים בתיבת AMG SPEEDSHIFT MCT 9G כפולת מצמדים והמתלים נשענים על קפיצי אוויר כסטנדרט. דגם הבסיס לעומת זאת מצויד בתיבת AMG SPEEDSHIFT TCT 9G כפולת מצמדים המצוידת בממיר מומנט להילוכים הנמוכים לטובת נסיעה חלקה יותר והמתלים כוללים קפיצי מתכת ובולמים אדפטיביים. מנוע ה-V8 בדגם AMG 63S הבכיר נשען כסטנדרט על תושבת מנוע אקטיבית - אופציה בדגם GT 63. כל הדגמים כוללים בורר מצבי נהיגה כאשר הדגם הבכיר כולל מצב דריפט בו מערכת ההנעה הכפולה מעבירה כל המומנט לציר האחורי. חבילת AMG TRACK PACE, מוסיפה אפליקציה המאפשרת לנהג לצפות ב-80 נתונים שונים אשר יאפשרו לו לנתח את הנהיגה שלו.
כניסה אל תא הנוסעים של הדגם תגלה שלמעט הקונסולה בין המושבים המעוצבת בהשראת ה-AMG GT קופה, שאר תא הנוסעים נלקח ישירות מה-CLS החדשה. החלק המעניין בתא הנוסעים הוא שימוש בכפתורי מגע עם תוצגה משתנה עבור כיול תיבת ההילוכים, המתלים, בקרת היציבות ועוד, בקונסולה בין המושבים. את המושב האחורי בדגם ניתן לקבל בשלוש תצורות: עם קונסולה מרכזית החוצצת בין מושבים נפרדים, עם ספסל לשני נוסעים הנחצץ בתא אחסון מרכזי עם כניסות USB או ספסל רגיל עם מקום לשולושה נוסעים.
מרצדס לא חושפת עדיין את מידות הדגם, אך היא מציינת כי לתא המטען נפח של 395 ליטר, ועוד 60 ליטר מתחת למדף הרצפה, ועם קיפול המושבים מתקבל נפח של 1,324 ליטר. כפי שאתם יכולים לנחש, הדגם מצויד, כסטנדרט או כאופציה, בכל אבזור הנוחות או מערכות הבטיחות המתקדמת של מרצדס