אלו חדשות ישנות אמנם שכבר ידועות לכולם, אך כעת נשמע לזה אישור רשמי ראשון מפי מנכ"ל פולקסווגן תומאס שייפר שאמר בראיון במסגרת תערוכת מינכן כי סיאט לא תציג יותר רכבים חדשים כך שלאחר שהדגמים הנוכחיים של המותג יסיימו את מחזור החיים שלהם, סיאט לא תציג דגמים מחליפים.
מה יעלה בגורלה של סיאט? בקבוצת פולקסווגן עדיין לא קיבלו החלטה אך הם מציינים כי הם ימשיכו לעשות שימוש במותג הזה, פשוט עבור דברים אחרים הקשורים כנראה בשירותי תחבורה שונים, עירוניים בעיקר, אך זה לא משנה את העבודה שלפי קבוצת פולקסווגן, מותג סיאט סיים את תפקידו ההיסטורי כיצרן רכב מהמניין.
קופרה היא זו שתחליף את סיאט בקבוצת פולקסווגן, המותג שבעבר היה רק השם של גרסאות הביצועים של סיאט ולפני מספר שנים מועט הפך למותג עצמאי כסוג של גרסאות פרימיום לדגמי סיאט אך כעת גם מחזיק בדגמים ייחודיים משלו כמו הפורמנטור ובקרוב מאוד גם הטווסקאן ודגמים נוספים. בהמשך.
סיאט הייתה במשך שנים רבות עקב אכילס בקבוצת פולקסווגן, מותג מפסיד שהתקשה להתרומם במכירות. דווקא בשנים האחרונות המותג הצליח למדי, במיוחד מאז השקת הדור הנוכחי של הארונה והאיביזה, אך עבור קבוצת פולקסווגן זה עדיין מותג שהם לא בדיוק יודעים מה לעשות איתו. זה היה אמור להיות מותג צעירים דינאמי, אבל בפועל זה היה יותר פולקסווגן במראה קצת שונה וזאת בניגוד לסקודה שהצליחה ליצור לעצמה בידול ברור מדגמי פולקסווגן זאת למרות שכל הדגמים האלו חולקים מכלולים זהים.
נוסטלגיה זה נחמד, אך בשורה התחתונה קופרה, כמותג סמי-פרימיום, רווחי יותר משמעותית עבור קבוצת פולקסווגן ולכן הוא זה שממשיך וסיאט תיכנס לדפי ההיסטוריה, גם אם המותג עדיין לא מת. זה לא שפולקסווגן לא הייתה יכולה להפוך את סיאט למה שקופרה מייצגת כיום, אבל זה בסוף רק עניין של סמנטיקה בעולם התאגידי הקר ולפעמים החלפת שם זה כל מה שנדרש כדי לשנות תדמית.