סקודה TSI
סקודה תפתח את הדור הבא של משפחת מנועי EA 211 של קבוצת פולקסווגן.
סקודה TSI
סקודה תפתח את הדור הבא של משפחת מנועי EA 211 של קבוצת פולקסווגן.

קבוצת פולקסווגן משקיעה כיום את מירב המשאבים שלה בפיתוח, תכנון וייצור של רכבים חשמליים וסוללות, אך גם אם כל הדגמים של הקבוצה באירופה יעברו במהלך העשור הבא להנעה חשמלית בלבד, זו עדיין תקופה של כעשור בו החברה צריכה להמשיך לשווק רכבים עם מנועי בעירה פנימית ומעבר לכך, ישנם עוד שווקים רבים בעולם בהם דגמי הקבוצה משווקים, שווקים בהם עדיין לא חולמים אפילו לבצע מעבר להנעה חשמלית. 

 

עד היום סקודה הייתה אחראית על הפיתוח והייצור של מנוע אחד בלבד, מנוע ה-1.0 ליטר MPI האטמוספרי של קבוצת פולקסווגן, שפותח במקור עבור סקודה סיטיגו, אך כעת החברה מקבלת את האחריות לפיתוח כל משפחת מנועי EA 211 העתידיים של קבוצת פולקסווגן. 

 

סקודה מנועי TSI
הדור הבא של מנועי TSI.

משפחת מנועי EA 211 היא משפחת המנועים המודולרית של קבוצת פולקסווגן שהוצגה לראשונה בשנת 2011 ומאז ועד היום, היא משרתת את כל דגמי הליבה של קבוצת פולקסווגן. משפחת מנועי EA 211 כוללת כיום את מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים MPI האטמוספרי או TSI טורבו, את מנוע 1.4TSI שכיום משמש באירופה רק את דגמי הפלאג-אין של הקבוצה, מנוע 1.5 ליטר TSI EVO המתקדם ומנוע 1.6 ליטר MPI אטמוספרי - שירד בקרוב מההיצע. 

 

סקודה תהיה אחראית על התאמת משפחת מנועי EA 211 לתקן אירו 7 שיכנס לתוקף מחייב החל משנת 2025, תקן המציב אתגרים לא פשוטים עבור יצרני הרכב בכל הקשור לשיווק רכבים קטנים שיוכלו לעמוד בתקן הזה שעקרונית, מחייב שימוש בסיוע חשמלי כדי לעמוד ביעדי הפליטות שהתקן מחייב. סקודה תהיה אחראית בנוסף על התאמת משפחת המנועים הזו גם לדרישות הרגולטוריות של עשרות שווקים אחרים בהם משווקים דגמי הקבוצה, בין אם זה השוק ההודי הייחודי, דרום אמריקה כמו ברזיל וארגנטינה, השוק הסיני ועוד. 

 

סקודה מנועים
פיתוח המנועים לתקן אירו 7.

 
המנועים אותם סקודה תפתח ישרתו כ-50 דגמים שונים בקבוצת פולקסווגן ובחברה מבטיחים דור חדש של מנועים שיהיה חזק יותר אך גם חסכוני יותר, מזהם פחות ועם דגש רק על אמינות מרבית. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.