הראפיד החדשה כבר לא תשווק באירופה (או ישראל) ומיועדת כעת בעיקר לשוק הרוסי וההודי.
כאשר סקודה הציגה את הדור הראשון של הראפיד, היא הגדירה אותו כרכב לשווקים מתפתחים אך בפועל הדגם שווק גם באירופה וכאן אצלינו בישראל. כעת, ולאחר שהציגה את הסקאלה כמחליפה של הדגם עבור השוק האירופי, הדור השני של הראפיד ימלא את ייעודו המקורי שכן הראפיד המוצגת כעת ומיועדת לשוק הרוסי, שם הראפיד היוצאת הייתה להיט מכירות, ובהמשך היא תשווק גם בהודו, סין ובמספר מדינות מתפתחות נוספות.
העיצוב החיצוני נושא את שפת העיצוב העדכנית של סקודה אשר הוצגה עם הסקאלה, אך כיאה לדגם המיועד לשווקים מתפתחים הראפיד החדש ממשיכה להתבסס על הפלטפורמה המיושנת PQ25 של הדגם היוצא ולא עברה לעשות שימוש בפלטפורמת MQB-A0 המתקדמת, כמו הסקאלה לדוגמה. נפח תא המטען בדגם נותר ענק - 550-1490 ליטר.
הדשבורד, למעט מספר שינויים, נלקח בשלמותו מהסקאלה. מערך הכפתורים על גלגל ההגה נלקח ישירות מהאוקטביה החדשה שהוצגה לאחרונה (כאופציה, אחרת ההגה כמו בסקאלה), מערכת המולטימדיה מוצעת בגדלים של "6.5 או "8 אך ללא אופציה של מסך "9.2 כמו בסקאלה. כמו בסקאלה, את לוח המחוונים הרגיל ניתן לשדרג ללקוח מחוונים דיגיטלי "10.25 ולרשות הנוסעים 4 כניסות USB מסוג טייפ C - שתיים מלפנים ושתיים מאחור.
בשוק הרוסי לפחות, הראפיד החדשה תשווק עם מנוע 1.6 ליטר MPI אטמוספרי עם 90 או 110 כ"ס ומומנט מרבי של 15.8 קג"מ או 1.4TSI המוכר מהדגם היוצא בהספק של 125 כ"ס ו-20.4 קג"מ המשודך לתיבת 7 הילוכים DSG.