2024 סקודה סופרב החדשה טיזר
סופרב קומבי החדשה.
2024 סקודה סופרב החדשה טיזר
סופרב קומבי החדשה.

סקודה מספקת לנו הצצה ראשונה אל הסופרב 2024 החדשה אותה היא תחשוף, במקביל לקודיאק החדש, בחודש ספטמבר הקרוב. הסופרב החדשה תשווק עם יחידות הנעה מעודכנות כולל דגם פלאג-אין חדש עם טווח ש מעל ל-100 ק"מ, תא נוסעים חדש עם מולטימדיה גדולה ומתקדמת יותר, מערכת בקרת שלדה DCC Pro לשיפור איכות הנסיעה ועוד. 

 

העיצוב החיצוני של הסופרב החדשה, ממה שההסוואה מאפשרת לנו לראות, הוא בסך הכל אבולוציה לעיצוב המוכר של הדגם הנוכחי כך שלמעט מראה קצת דינאמי יותר לפגושים ויחידות תאורה מודרניות יותר עם אלמנט "קריסטלי" ותאורה ראשית LED מטריקס כסטנדרט, זו פחות או יותר אותה סופרב מוכרת ואהובה. 

 

2024 סקודה סופרב טיזר
שומרת על המראה המוכר של הדגם הנוכחי.

סקודה לא חושפת תמונות של תא הנוסעים אך היא כן מציינת כי נמצא שם, בין היתר, מולטימדיה "10.4 עד "12.9 חדשה, מוט הילוכים אלקטרוני שעבר לצד גלגל ההגה שאפשר לעצב מחדש את הקונסולה בין המושבים לטובת מראה נקי יותר, תצוגה עילית מעל לוח המחוונים הדיגיטלי, צמד משטחי טעינה, ממשק בקרת אקלים פיזי בו משולבים מסכים ועוד. עיצוב תא הנוסעים צפוי להיות שונה מהותית מזה של הדגם הנוכחי ודומה יותר למוכר לנו מהאוקטביה הנוכחית. 

 

הסופרב החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB Evo ולמעט בסיס הגלגלים שנותר ללא שינוי על 2,841 מ"מ, לדגם אורך של 4,912 מ"מ (43 מ"מ+), רוחב של 1,849 מ"מ (15 מ"מ-), גובה של 1,481 מ"מ (12 מ"מ+) ונפח תא מטען ענק של 645 ליטר (20 ליטר+). הסופרב סטיישן קצרה יותר ב-10 מ"מ זניחים ולדגם נפח תא מטען של 690 ליטר (30 ליטר+). 

 

סופרב החדשה 2024 טיזר
בקרת שלדה DCC PRO לאיכות נסיעה גבוהה יותר.

כדי לשדרג את איכות הנסיעה, כמו בקודיאק החדש, נמצא בכל פינות הדגם את מערכת בקרת השלדה החדשה של סקודה DCC Pro עם בולמים אדפטיביים המאפשרים שליטה נפרדת על הדחיסה ו- ההתפשטות של הבולם, דבר שמאפשר שליטה טובה יותר על המרכב והתמודדות טובה יותר עם שיבושים בכביש. לצד אפשרות בחירה מבין מספר מצבי נהיגה שמשפיעים גם על כיול הבולמים, לנהג אפשרות בחירה מבין 15 דרגות שונות לבולמים דרך סליידר במערכת המולטימדיה.

 

סקודה סופרב 2024 החדשה טיזר
מנועים מעודכנים ודגם פלאג-אין חדש עם טווח של 100 קילומטר.

בתחום ההנעה אין יותר מדי הפתעות והסופרב החדשה תמשיך עם היצע מנועים זהה למוכר לנו מהדגם הנוכחי, אך כל המנועים זכו לעדכונים שונים לטובת הפחתת פליטת המזהמים. היצע מנועי הבנזין כולל את מנוע ה-1.5 ליטר evo2 טורבו 150 כ"ס עם סיוע חשמלי 48V, מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 204 כ"ס (190 כ"ס בדגם היוצא), ומנוע 2.0 ליטר טורבו לדגמי ההנעה הכפולה 4X4 של הסופרב בהספק של 265 כ"ס (280 כ"ס בדגם היוצא). היצע מנועי הדיזל כולל מנוע 2.0 ליטר בהספקים של 150 כ"ס בדגמי הנעה קדמית או 193 כ"ס בדגמי הנעה כפולה. 

 

מה שכן חדש לחלוטין זו מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של הסופרב iV, מנוע ה-1.4 ליטר טורבו הוחלף במנוע 1.5 ליטר טורבו החדש ואת הסוללה הקטנה יחסית בקיבולת של 12.7kWh מחליפה סוללה בקיבולת גדולה יחסית של 25.7kWh. התוצאה היא יחידת הנעה בהספק כולל של 204 כ"ס (218 כ"ס בדגם היוצא) עם טווח נסיעה חשמלי של מעל ל-100 ק"מ לעומת כ-60 ק"מ בדגם הפלאג-אין הנוכחי. בניגוד לדגם הנוכחי, הפעם רק הסופרב סטיישן תשווק עם מערכת הנעה זו. גם הטעינה בדגם הפלאג-אין שודרגה משמעותית וכעת ניתן להטעין את הדגם בהספק של 11kW במטען ביתי ועד 50kW בעמדת טעינה מהירה. 

 

2024 סקודה סופרב החדשה טיזר
סופרב החדשה.

בתחום הבטיחות נמצא 10 כריות אוויר וכמובן את כל המערכות המוכרות מהדגם הנוכחי לצד מספר מערכות חדשות, אחת מהן היא לדוגמה ניטור תנועה חוצה מלפנים בנוסף לזו האחורית כך שאם תצאו מחניה בה אתם לא רואים רכבים או הולכי רגל חוצים, המערכת שמותקנת בחזית הדגם תזהה את הסכנה מוקדם יותר. מערכת הבלימה האוטונומית כוללת כעת זיהוי רוכבי אופניים ותמיכה בחציית צומת גם מול רכב חוצה מהצד הנגדי. גם את מערכת Travel Assist נמצא בסופרב החדשה, בקרת שיוט אדפטיבית 0-210 קמ"ש עם שמירה על מרכז נתיב ושימוש במידע ממערכת הניווט והמצלמה הקדמי כדי להתאים את מהירות הנסיעה אוטומטית לפני עיקולים, צמתים ועוד. 

 

מה עוד חדש? שישה צבעים חדשים למרכב, לא פחות מעשרה חישוקי גלגלים שונים לבחירה, כיסוי חשמלי לתא המטען בדגם הסטיישן ועוד. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.