הונדה מחזירה לעצמה את תואר מכונית ההנעה הקדמית הסדרתית המהירה ביותר על הנורבורגרינג, עם זמן הקפה של 7 דקות ו-44.88 שניות הונדה סיוויק טייפ R החדשה שוב מחזיקה בשיא ההקפה של מסלול הנורבורגרינג לרכב הנעה קדמית.
את השיא האחרון, 7:49.7 דקות, קבעה פולקסווגן עם הגולף GTI קלאבספורט S, הגרסה הסופר מוגבלת ומיוחדת של הגולף GTI עם 310 כ"ס ומומנט מרבי של 38.7 קג”מ שגם זכתה להפחתת משקל באמצעות הסרה של הספסל האחורי, חומריר בידוד רעשים ועוד.
הסיוויק טייפ R החדשה עשתה זאת ללא שינויים מיוחדים מהדגם הסטנדרטי, למעט שימוש בצמיגי מישלין Pilot Sport Cup 2 בגרסה שפותחה עבור הדגם, זאת במקום צמיגי המישלין Pilot Sport 4S איתם הדגם מגיע כסטנדרט. הונדה תאפשר לרוכשי הטייפ R לרכוש את צמיגי הקאפ 2 אצל הדילרים.
שיפור של כ-5 שניות לעומת הגולף וכ-6 שניות לעומת הטייפ R הקודמת זו עדות לשדרוג המקיף לו זכתה הסיוויק טייפ R החדש. עיקר השדרוג הוא כמובן השלדה החדשה של הסיוויק עם תצורת מתלים חדשה והחלפת המתלה האחורי הפשוט (סוג של מוט פיתול) במתלה רב חיבורי, אך גם השיפורים במנוע ה-2.0 ליטר טורבו של הדגם (329 כ"ס), מערכת הבלימה החדשה, הצמיגים הרחבים יותר (265/30 לעומת 245/30 בעבר), מספק הסרנים הרחב יותר מלפנים ומאחור ועוד.