מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של דגמי 2021 של סוזוקי ויטרה המצוידים במערכת מיקו-היברידית 48V המסייעת בשיפור צריכת הדלק והפחתה של פליטת המזהמים, למרות שלא מדובר בדגם היברידי מלאה, הדגם ישווק כויטרה היברידית. הויטרה ההיברידי 1.4 טורבו ישווק בשתי רמות גימור ובמחירים החל מ-136,990 ₪ ועד ל-141,990 ₪, בהמשך יצטרף להיצע גם הויטרה 4X4 עם סיוע היברידי.
מנוע ה-1.4 ליטר טורבו (K14D) שבויטרה ההיברידי הוא גרסה מעודכנת של המנוע המוכר מגרסאות הבנזין הרגילות, עם יחס דיחסה גבוה יותר של 10.9:1 לעומת 9.9:1, מערכת תזמון שסתומים חדשה, מזרקים חדשים ועוד. המנוע המעודכן מייצר הספק מרבי של 129 כ"ס ומומנט מרבי של 24 קג"מ המתקבל בין 2,000-3,000 סל"ד (נתון המומנט המרבי כולל את הסיוע ההיברידי) זאת לעומת 140 כ"ס ו-22.4 קג"מ בין 1,500-4,000 סל"ד בגרסת הבנזין הרגילה.
המנוע משודך כבעבר לתיבת 6 הילוכים אוטומטית המעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים בלבד. כל זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.9 שניות ולמהירות מרבית של 190 קמ"ש, זאת לעומת 9.5 שניות ו-200 קמ"ש בדגם הבנזין הרגיל. המנוע המשופר יחד עם המערכת המיקרו-היברידית 48V מאפשרים להציג שיפור בצריכת הדלק המשולבת העומדת על 17.5 ק"מ לליטר לעומת 16.9 ק"מ לליטר ללא המערכת. שיפור גדול יותר בצריכת הדלק תרגישו אם אתם מבלים בעיקר בעיר שכן שם המערכת המיקרו-היברידית מאפשרת כיבוי ממושך יותר של המנוע, וכן סיוע בעת האצה מהמקום שזה השלב הבזבזני ביותר בצריכת הדלק.
המערכת המיקרו-היברידית שמותקנת בדגם היא שילוב של סוללת ליתיום-יון קטנה במתח של 48V המותקנת מתחת למושבים הקדמיים בכדי לא לפגוע בנפח תא המטען, מערכת בלימה רגנרטיבית המנצלת את אנרגיית הבלימה בכדי לטעון את הסוללה ומנוע חשמלי המחובר ברצועה למנוע ומשמש כסטרטר/גנרטור ומסייע למנוע.
סוזוקי ויטרה היברידי ישווק בשתי רמות גימור. רמת הגימור הבסיסית GLX כוללת, בין היתר: חישוקי סגסוגת "17, פנסים ראשיים בשילב הלוגן ולד (הלוגן לאור גבוה), מערכת שמע רגילה (שדרוג למולטימדיה מקומית "10), דיבורית BT, בקרת אקלים דיגיטלית ועוד. רמת הגימור GLXV החדשה מוסיפה מערכת מולטימדיה מקורית "7 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ריפודי מושבים בד משולב בעור, קיפול חשמלי למראות הצד, פנסי איתות במראות הצד ועוד.
שתי רמות הגימור מצוידות כסטנדרט במערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת, ניטור תנועה חוצה מאחור, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ועוד. 2021 סוזוקי ויטרה היברידי - מפרט טכני מלא להורדה.
2021 סוזוקי ויטרה היברידי מחירון:
סוזוקי ויטרה 1.4 טורבו 48V היברידי GLX אוטו' - 136,990 ₪
סוזוקי ויטרה 1.4 טורבו 48V היברידי GLXV אוטו' - 141,990 ₪
תוספת לצבע דו גווני (גג בשחור) - 3,000 ₪