ניאו, מותג הרכב החשמלי הסיני, נחת בישראל בחסות יבוא עקיף של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, פורד ו- ב.מ.וו בישראל. בשלב זה דלק מוטורס תשווק שלשה דגמים חשמליים של ניאו, ניאו ET5 שהיא מכונית סדאן המתחרה מול טסלה מודל 3, ב.מ.וו i4 ועוד, ניאו ET7 שהיא מכונית סאלון חשמלית המתחרה מול טסלה מודל S ואת הקרוסאובר 6-7 מושבים החשמלי ניאו ES8. המחירים לא לכל אחד ועומדים על החל מ-344,000 שקל. במהלך השנה הבאה יצטרפו להיצע דגמים נוספים של ניאו, בעיקר דגמי קרוסאובר כדוגמת ניאו ES6 המתחרה בטסלה מודל Y, ב.מ.וו iX3 ועוד.
כאמור, דגמי ניאו ישווקו בישראל לא ישירות מהיצרן בסין אלא דרך ניאו נורווגיה. בשלב זה אין עדיין אולם תצוגה למותג אך כן מתוכנן אחד כזה להמשך (בהרצליה) ובשלב זה דגמי המותג יוצגו בחנויות פופ-אפ במרכזי קניות שונים. כמו טסלה, הזמנות הדגמים פשוטה ללא יותר מדי אופציות לשינויים וההזמנה תתבצע דרך אתר האינטרנט של המותג. לא רק זה, ניאו מוכרת בכך שהיא מאפשרת החלפת סוללה במקום לבזבז זמן על טעינה, שירות זה יהיה זמין בישראל במהלך שנת 2024 באמצעות שתי תחנות החלפה שיוקמו בישראל. לדגמי ניאו מוצמדת אחריות מלאה ל- 5 שנים, המחיר כולל טיפולים יחד שירות ניוד הרכב למרכז השירות (מקבלים רכב חלופי) ולרשות הרוכשים יעמוד מוקד שירות 24/7.
ניאו ET5 - מחיר החל מ-344,000 שקל
ניאו ET5 היא מכונית סדאן חשמלית ועם אורך של 4,790 מ"מ, רוחב של 1,960 מ"מ, גובה של 1,499 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,888 מ"מ, היא בעיקר ארוכה יותר (96 מ"מ) ורוחב יותר (111 מ"מ) מטסלה מודל 3 המתחרה.
ניאו ET5 תשווק עם מערכת הנעה חשמלית אחת ושתי סוללות לבחירה: מערכת הנעה חשמלית כפולה בהספק של 489 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.0 שניות. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין סוללת 75kWh המאפשרת טווח של 450 ק"מ או בסוללת 100kWh המאפשרת טווח נסיעה של 590 ק"מ. עד להגעת עמדות ההחלפה, לדגם יכולת טעינה מהירה בהספק של עד 150kW או טעינה ביתית בהספק של 11kW.
ניאו ET5 מתאפיינת בעיצוב דינאמי ובתא נוסעים מאוד מינימליסטי. במרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה עם מסך "12.8 אותו ניתן להפעיל גם באמצעות הסייען הקולי המתקדם של ניאו שזכה לכינוי NOMI ומבוסס על טכנולוגיית AI כך שהוא יותר מסתם סייען קולי לתפעול מערכות הרכב. מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "10.2 ולצד זה נמצא את כל האבזור המתבקש מרכב חשמלי מודרני, כגון משטח טעינה אלחוטי, כיוון חשמלי למושבים, הגה ומראות צד עם זכרונות, חימום/אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים, תאורת אווירה, סגירה רכה לדלתות, בקרת אקלים מפוצלת ועוד ועוד, כל זה לצד מערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות. ניאו ET5 - מפרט טכני מלא להורדה.
מחירים: ניאו ET5 דגם 75kWh - מחיר 344,000 שקל, ניאו ET5 דגם 100kWh - מחיר 415,000 שקל
ניאו ET7 - מחיר החל מ-499,000 שקל
ניאו ET7 היא מכונית סדאלון גדולה מאוד באורך של 5,100 מ"מ, רוחב של 1,987 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,060 מ"מ. ניאו ET7 משווקת עם מערכת הנעה חשמלית אחת: הנעה כפולה בהספק כולל של 653 כ"ס ומומנט מרבי של 86.6 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות. דגם זה ישווק עם סוללת 100kWh המאפשרת טווח נסיעה של 580 ק"מ.
לניאו ET7 מראה דומה למדי לזה של ה- ET5 הקטנה יותר, אך מתחת למרכב תמצאו כאן מתלי אוויר ובולמים האדפטיביים שנועדו לשפר את נוחות הנסיעה ואת השליטה על המרכב. כמו בדגם ET5, גם כאן על עוצמת הבלימה אחראית מערכת בלימה של ברמבו.
תא הנוסעים דומה מאוד למה שתפגשו ב- ET5 אך הוא שונה במקצת, במיוחד בעיצוב הדלתות, והחומרים עשירים ואיכותיים יותר, כך גם האבזור עם תוספת של תוצגה עילית ומסך "6.6 לטובת הנוסעים מאחור המאפשר שליטה על המיזוג ומערכת המולטימדיה. ניאו ET7 - מפרט טכני מלא להורדה.
ניאו ES8 - מחיר החל מ-465,000 שקל
ניאו ES8 הוא קרוסאובר 6-7 מושבים והוא אחד הרכבים היותר וותיקים של ניאו שהוצג עוד בשנת 2018. ניאו אמנם הציגה בסוף 2022 מתיחת פנים מקיפה לדגם, אך בשלב זה לפחות הדגם ישווק בישראל, כמו בנורווגיה, בגרסתו הקודמת.
לניאו ES8 אורך של 5,022 מ"מ, רוחב של 1,962 מ"מ, גובה של 1,756 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,010 מ"מ, כך שהוא מקביל בגודלו לרכבים כגון אודי Q7, ב.מ.וו X5. גם דגם זה ישווק עם מערכת הנעה חשמלית אחת, הנעה כפולה בהספק כולל של 534 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ המאפשרת לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות ועם סוללת 100kWh, לדגם טווח נסיעה של 466 ק"מ.
כמו דגם ET7, גם ניאו ES8 נשען על מערך של מתלי אוויר ובולמים אדפטיביים, כך שמובטחת כאן נוחות נסיעה גבוהה. מתלי האוויר מאפשרים את שינוי גובה המרכב בטווח של 50 מ"מ, לכניסה נוחה יותר או להגדלת מרווח הגחון בנסיעת שבילים. כמו שאר דגמי ניאו, גם כאן נמצא מערכת בלימה של ברמבו.
תא הנוסעים של הדגם שייך לדור הקודם של ניאו כך שהמראה קצת פחות עדכני, אל האבזור עדיין עשיר וכולל, בין היתר: מושבים חשמליים עם חימום/אוורור ועיסוי, ריפודי עור נאפה, הדום נפתח, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים עם מסך שליטה ליושבים בשורה השנייה, מולטימדיה "11.3, לוח מחוונים דיגיטלי "9.3, סייען קולי, מערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות ועוד. ניאו ES8 - מפרט טכני מלא להורדה.