קיה חושפת את דגמי 2020 המחודשים של הריו, מתיחת פנים לדור הרביעי של הסופרמיני האירופאית של קיה אשר הוצגה לפני כשלוש שנים. מתיחת הפנים לדגם כוללת עיצוב חיצוני מעודכן, מנועי בנזין חדשים מסדרת Smartstream הנעזרים במערכת מיקרו-היברידית 48V מתקדמת, מצמד חשמלי, תא נוסעים משודרג, מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת יותר ותוספת של מערכות בטיחות מתקדמות חדשות. את הריו החדשה קיה תשיק באירופה רק ברבעון השלישי של השנה, כך שהדגם צפוי להגיע אלינו לקראת סוף השנה/תחילת השנה הבאה.
השינויים החיצוניים מעניקים לדגם מראה דינאמי יותר באמצעות עיצוב חדש וספורטיבי לפגוש הקדמי וגריל "אף נמר" צר יותר. הפנסים הראשיים עודכנו לתאורת LED כסטנדרט כולל חתימת תאורת יום חדשה. שני צבעים חדשים נוספו למבחר הצבעים וכן חישוקי "16 בעיצוב חדש. למי שירצה מראה ספורטיבי יותר קיה מציעה את הריו GT ליין עיצוב עיצוב ספורטיבי יותר לפגושים מלפנים ומאחור וחישוקים מוגדלים.
בתא הנוסעים אנחנו פוגשים מערכת מולטימדיה חדשה ועדכנית יותר עם מסך מגע "8 במקום "7, מסך "4.2 חד יותר בלוח המחוונים, דקורציה חדשה לאורך הדשבורד (קרבון בדגמי ה- GT ליין) ולקוחות הדגם יוכלו לבחור שילובי צבעים רעננים לגימור ולמושבים.
מנוע ה-1.0 ליטר טורבו הנוכחי הוחלף במנוע 1.0 טורבו חדש מסדרת Smartstream הכולל את טכנולוגיית השסתומים המתקדמת של קיה CVVD המאפשרת למנוע לפעול במספר מחזורים שונים בהתאם לעומס. ההספק המרבי נותר ללא שינוי, 100 כ"ס או 120 כ"ס, אך עם מומנט גבוה יותר (16%) בגרסת ה-120 כ"ס העומד כעת על 20.4 קג"מ. שני מנועים אלו מוצעים בגרסת EcoDynamics+ הכוללת בורר מצבי נהיגה ומערכת מיקרו היברידית 48V המסייעת לחיסכון בצריכת הדלק והפחתה של 8-11 אחוז בפליטת ה-CO2.
המנועים בגרסת EcoDynamics+ משודכים לתיבת הילוכים ידנית חדשה הנקראת iMT בה תפעול המצמד מתבצע באופן חשמלי מלא (דוושת מצמד אלחוטית). לפי קיה, המערכת הזו מאפשרת לנצל טוב יותר את המערכת המיקרו-היברידית לטובת חיסכון בצריכת הדלק והפחתת פליטת ה-CO2.
קיה תשווק את הריו המחודשת גם בגרסאות ללא מערכת מיקרו-היברידית: מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו Smartstream בהספק של 100 כ"ס ובשידוך לתיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים או 6 הילוכים ידנית (במקום 5 בדגם היוצא) או מנוע 1.2 ליטר החדש (כמו בפיקנטו החדשה) בהספק מרבי של 84 כ"ס ובשידוך לתיבת 5 הילוכים ידנית. בשני הדגמים (עם תיבת הילוכים ידנית) הותקנה מערכת עצור/סע חדשה הנכנסת לפעולה בהתאם ללחיצה על דוושת הבלם/מצמד לעומת רק על בסיס המצמד בדגם היוצא.
גם מפרט הבטיחות בדגם זכה למספר שדרוגים עם תוספת של מערכת ניטור שטח מת אקטיבית המפעילה את ההיגוי למניעה של התנגשות בעת מעבר נתיב, מגביל מהירות חכם, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התראה על נוסעים במושב האחורי (למניעת שכחת ילדים ברכב) והתראה על תנועה חוצה מאחור. מערכת הבלימה האוטונומית שודרגה גם היא והיא כוללת כעת גם זיהוי דו גלגלי בנוסף לרכבים והולכי רגל. מערכת מתקדמת נוספת היא התראה על רכב קדמי שהחל בנסיעה, כך שלא תזכו לצפירה מטרידה עם הייתם עסוקים במשהו אחר בזמן שהרמזור התחלף מאדום לירוק.