2025 מרצדס CLA
מרצדס CLA החדשה - חשמלית והיברידית.
2025 מרצדס CLA
מרצדס CLA החדשה - חשמלית והיברידית.

בחודש ספטמבר 2023 מרצדס חשפה קונספט לדור הבא של ה- CLA, כעת החברה מספקת לנו הצצה ראשונה אל גרסת הייצור של הדגם אותה מרצדס תחל לשווק בשנת 2025 כאשר זו תהיה המכונית הראשונה של מרצדס לעשות שימוש בפלטפורמת MMA החדשה של החברה. 

 

פלטפורמת MMA היא פלטפורמה מודולרית מתקדמת נשלטת תוכנה התומכת בארכיטקטורת 800V שתוכננה לשאת ביעילות הנעה חשמלית מלאה או הנעה היברידית/פלאג-אין. הדגם שמוצג בתמונות תחת מעטה של הסוואה מצויד בשני פתחי תדלוק, כך שסביר להניח כי מדובר בדגם פלאג-אין אלא אם במרצדס בחרו לייצר רכב חשמלי עם שני שקעי טעינה. 

 

2025 מרצדס CLA
מרצדס CLA הבאה.

המעבר מדגם קונספט לדגם ייצור דורש מגוון פשרות ושינויים אך לא קשה להבחין כי דגם הייצור נושא מגוון אלמנטים ויזואליים שהוצגו עם הקונספט, בין אם זה עיצוב הפגוש הקדמי האטום בחלקו העליון עם סמל מרצדס בענק במרכזו, חתימת התאורה בצורת עיגולים ועוד, יחד עם זאת גם לא קשה להבחין שהעיצוב "רגיל" ושגרתי יותר לעומת העיצוב המרהיב של הקונספט. 

 

כאשר מרצדס חשפה את ה- CLA קונספט היא רמזה שהדגם ישווק עם מגוון מערכות הנעה חשמליות, החל מהנעה אחורית 204 כ"ס ועד להנעה כפולה בהספק של 540 כ"ס בדגמי CLA AMG. חלק מיחידות ההנעה החשמליות החדשות של החברה (MB.EDU) יצוידו בתיבת העברה עם שני יחסי העברה כדי להגדיל את נצילות מערכת ההנעה בנסיעה במהירויות גבוהות.

 

מרצדס CLA קונספט 2023
מרצדס CLA קונספט.

חידוש נוסף שהוצג עם הקונספט הוא המעבר למערכת ההפעלה MB.OS שתחליף בחברה את מערכת MBUX. המערכת פותחה ביחד עם NVIDIA, שגם תספק את השבבים למערכת, והיא תאפשר שליטה מלאה באמצעות תוכנה על כל מערכות הרכב לצד שימוש בטכנולוגיית AI לשיפור תמידי של מגוון מערכות הרכב, בין אם מערכות הבטיחות, ההנעה החשמלית או ממשק המשתמש. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.