25,075 רכבים חדשים נמסרו בחודש מאי 2022 לפי נתוני דו"ח רישוי מסירות של איגוד יבואני הרכב, מדובר בירידה של כ-7% לעומת מאי 2021. מתחילת השנה נמסרו בישראל 135,972 רכבים חדשים, כ--16722 רכבים פחות לעומת התקופה המקבילה אשתקד כך שמדובר בירידה של כ-11% - נתון שהתקבעה מאז מרץ 2022.
כפי שאתם כבר יודעים, לא מדובר בירידה במספר הרוכשים אלא בחוסר היכולת של היבואנים ויצרני הרכב לעמוד בביקושים בשל מגוון סיבות שעדיין לא באו על פתרונן (שבבים, חומרי גלם, הובלה ועוד) כך נוצר מצב בו בלא מעט דגמים מבוקשים זמני ההמתנה כבר עומדים על כשנה וזו גם הסיבה שלא מעט השקות של דגמים חדשים נדחו בישראל שכן אין טעם להשיק רכב כאשר אין יכולת להשיג מלאי זמין מהיצרן.
כאן אולי המקום להזכיר כי שנת 2021 הייתה שנת שיא מסירות של כל הזמנים לאחר שנת קורונה ובפועל נתוני המסירות מתחילת השנה מקבילים לאלו של ינואר-מאי 2019 או 2018, טרום מגפת הקורונה, כך שניתן לומר כי שוק הרכב הישראלי פשוט ממשיך היכן שהפסיק לפני המגפה.
לא כל היבואנים ולא כל הדגמים סובלים מבעיות מלאי ולכן יונדאי לדוגמה, המובילה את טבלת המסירות, מציגה עליה של 10.4% במסירות בזכות מסירות של 26,527 רכבים חדשים. גם טויוטה שבמקום השני (20894 מסירות) רושמת גידול של 3.7% וכך גם קיה (19,205) עם עליה נאה של 9.9% ומאזדה (8,851) הרושמת עליה של 7.9%. לעומת אלו, מיצובישי (6,700) שסוגרת את החמישייה המובילה רושמת ירידה של 15% וזה עוד כלום לעומת סקודה (6,131) שרושמת ירידה חדה של 55%.
מי שבולטת לטובה בטבלת המסירות זו MG שרושמת גידול של 117% בזכות מסירות של 2630 רכבים חדשים ומה שיותר מרשים כאן הוא שהשנתון הזה לא הושג באמצעות MG ZS EV החשמלית המבוקשת, שהמלאי מהדגם היוצא כבר נגמר מזמן והשיווק של הדגם המחודש נדחה בחודשים רבים, אלא באמצעות הקרוסאובר פלאג-אין MG EHS PHEV.
יש לציין בנוסף גם את ג'ילי שלה זו השנה המלאה הראשונה בישראל ומתחילת השנה מסרה 1,679 יחידות מדגם גיאומטרי C החשמלי.
מסירות רכב חדש בישראל ינואר - מאי 2022 |
||||
---|---|---|---|---|
מקום | יצרן | מסירות 1-5.2022 | מסירות 1-5.2021 | שינוי |
1 | יונדאי | 26527 | 24020 | 10.4% |
2 | טויוטה | 20894 | 20146 | 3.7% |
3 | קיה | 19205 | 17472 | 9.9% |
4 | מאזדה | 8851 | 8200 | 7.9% |
5 | מיצובישי | 6700 | 7891 | -15.1% |
6 | סקודה | 6131 | 13587 | -54.9% |
7 | סיטרואן | 4006 | 3707 | 8.1% |
8 | פיג'ו | 3850 | 4403 | -12.6% |
9 | סוזוקי | 3765 | 4561 | -17.5% |
10 | מרצדס | 2810 | 2572 | 9.3% |
11 | MG | 2630 | 1209 | 117.5% |
12 | שברולט | 2551 | 5366 | -52.5% |
13 | סיאט | 2391 | 6630 | -63.9% |
14 | ניסאו | 2359 | 5678 | -58.5% |
15 | ב.מ.וו | 2163 | 2134 | 1.4% |
16 | סובארו | 1885 | 3215 | -41.4% |
17 | אודי | 1745 | 2492 | -30.0% |
18 | פולקסווגן | 1735 | 1843 | -5.9% |
19 | ג'ילי | 1679 | 1 | |
20 | טסלה | 1455 | 1036 | 40.4% |
21 | ג'יפ | 1322 | 1446 | -8.6% |
22 | אופל | 1314 | 913 | 43.9% |
23 | רנו | 1081 | 4627 | -76.6% |
24 | איסוזו | 985 | 640 | 53.9% |
25 | קופרה | 984 | 373 | 163.8% |
26 | לקסוס | 951 | 1001 | -5.0% |
27 | פורד | 903 | 1267 | -28.7% |
28 | דאצ'יה | 871 | 987 | -11.8% |
29 | וולוו | 821 | 1280 | -35.9% |
30 | סרס | 416 | 28 | 1385.7% |
31 | ג'נסיס | 335 | 85 | 294.1% |
32 | פיאט | 334 | 346 | -3.5% |
33 | סאנגיונג | 277 | 96 | 188.5% |
34 | קאדילק | 254 | 404 | -37.1% |
35 | מיני | 244 | 258 | -5.4% |
36 | לנד רובר | 241 | 382 | -36.9% |
37 | איווייז | 199 | 60 | 231.7% |
38 | הונדה | 183 | 1431 | -87.2% |
39 | אלפא רומיאו | 155 | 326 | -52.5% |
40 | סקייוול | 153 | 0 | |
41 | מקסוס | 131 | 27 | 385.2% |
42 | פורשה | 125 | 129 | -3.1% |
43 | DS | 85 | 106 | -19.8% |
44 | JAC | 47 | 4 | 1075.0% |
45 | אבארט | 45 | 23 | 95.7% |
46 | אינפיניטי | 44 | 38 | 15.8% |
47 | מזראטי | 32 | 32 | 0.0% |
48 | יגואר | 29 | 44 | -34.1% |
49 | LEVC | 22 | 0 | |
50 | הונגצ'י | 16 | 0 | |
51 | בנטלי | 12 | 13 | -7.7% |
52 | פרארי | 10 | 10 | 0.0% |
53 | אסטון מרטין | 8 | 2 | 300.0% |
54 | קרייזלר | 7 | 37 | -81.1% |
55 | LynkCo | 2 | 0 | |
56 | MAN | 2 | 4 | -50.0% |
57 | GAC | 0 | 101 | |
58 | DFSK | 0 | 11 | |
סה"כ | 135972 | 152694 | -11.0% |