19,433 רכבים חדשים נמסרו בחודש אפריל האחרון, ירידה של 5% לעומת אפריל אשתקד.בסיום השליש הראשון של השנה נרשמו 125,301 מסירות של רכב חדש בישראל ע"י החברים באיגוד יבואני הרכב הישראלי, מדובר בגידול של 13% לעומת השליש הראשון אשתקד.
האם חודש אפריל האחרון מצביע על תחילתה של מגמת האטה? יתכן. אם בתחילת השנה זו הייתה רק הריבית שזינקה, לאחרונה הצטרפה גם התייקרות משמעותית בחלק מדגמי הליבה של השוק הישראלי, כמו הקורולה והאוקטביה, שלרוב פותחת איזה סכר של התייקרויות אצל שאר יבואני הרכב. מצד שני, המחסור במלאי של רכבים הולך וקטן ומעל הכל אנחנו מדברים כאן על הצרכן הישראלי שלא ידוע ביכולת שלו לדחות סיפוקים, אז פשוט נמתין ונראה.
יונדאי מובילה את טבלת המסירות בזכות 21326 רכבים חדשים, ירידה של 1.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קיה במקום השני עם מסירות של 14885רכבים חדשים, ירידה של 4.7% וטויוטה במקום השלישי עם מסירות של 10763 רכבים חדשים, ירידה חדה של 37.7%, ירידה צפויה שכן מתחילת השנה הקורולה לא הייתה בהיצע הדגמים של החברה ורק לפני כשבוע הושקה בישראל הקורולה 2023 המחודשת.
מאזדה שבמקום הרביעי ממשיכה את המגמה החיובית מהשנה שעברה ובזכות מסירות של 8187 רכבים חדשים היא רושמת עלייה נאה של 15.8%. את המקום החמישי והשישי תוספות שתי יצרניות סיניות, BYD במקום החמישי עם מסירות של 7229 רכבים חדשים בעיקר בזכות האטו 3 החשמלי וצ'רי עם מסירות של 5912 רכבים חדשים, בעיקר מדגם טיגו 8 פרו שמילא את המחסור החמור בישראל ברכבי 7 מושבים במחיר סביר.
מסירות רכב חדש בישראל אפריל 2023 |
||||
יצרן | מסירות 1-4.2023 | מסירות 1-4.2022 | שינוי | |
---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 21326 | 21707 | 1.8%- |
2 | קיה | 14885 | 15622 | 4.7%- |
3 | טויוטה | 10763 | 17272 | 37.7%- |
4 | מאזדה | 8187 | 7068 | 15.8% |
5 | BYD | 7229 | 0 | |
6 | צ'רי | 5912 | 0 | |
7 | סקודה | 5857 | 5327 | 9.9% |
8 | מיצובישי | 4561 | 5387 | 15.3%- |
9 | פיג'ו | 4109 | 3307 | 24.3% |
10 | סוזוקי | 4100 | 3206 | 27.9% |
11 | סיטרואן | 3658 | 3317 | 10.3% |
12 | ג'ילי | 3639 | 1119 | 225.2% |
13 | סיאט | 2774 | 1858 | 49.3% |
14 | סובארו | 2593 | 1692 | 53.3% |
15 | מרצדס | 2413 | 2380 | 1.4% |
16 | רנו | 2262 | 842 | 168.6% |
17 | MG | 1928 | 1822 | 5.8% |
18 | אודי | 1656 | 1478 | 12.0% |
19 | פולקסווגן | 1452 | 1443 | 0.6% |
20 | טסלה | 1441 | 1454 | 0.9%- |
21 | שברולט | 1320 | 1502 | 12.1%- |
22 | ב.מ.וו | 1196 | 1761 | 32.1%- |
23 | ניסאן | 1195 | 1930 | 38.1%- |
24 | אופל | 1158 | 1019 | 13.6% |
25 | קופרה | 942 | 684 | 37.7% |
26 | וולוו | 897 | 683 | 31.3% |
27 | לקסוס | 685 | 866 | 20.9%- |
28 | פורד | 594 | 765 | 22.4%- |
29 | ג'יפ | 569 | 905 | 37.1%- |
30 | דאצ'יה | 547 | 714 | 23.4%- |
31 | איסוזו | 532 | 921 | 42.2%- |
32 | סרס | 481 | 379 | 26.9% |
33 | סקייוול | 422 | 99 | 326.3% |
34 | ג'נסיס | 419 | 301 | 39.2% |
35 | איווייז | 355 | 194 | 83.0% |
36 | אורה | 322 | 0 | |
37 | הונדה | 300 | 156 | 92.3% |
38 | קאדילק | 258 | 233 | 10.7% |
39 | לנד רובר | 253 | 165 | 53.3% |
40 | ליפמוטור | 252 | 0 | |
41 | פיאט | 237 | 237 | 0.0% |
42 | WEY | 229 | 0 | |
43 | סאנגיונג | 176 | 235 | 25.1%- |
44 | אלפא רומיאו | 176 | 125 | 40.8% |
45 | מקסוס | 150 | 106 | 41.5% |
46 | לינק אנד קו | 147 | 2 | |
47 | פורשה | 133 | 111 | 19.8% |
48 | מיני | 114 | 202 | 43.6%- |
49 | הונגצ'י | 74 | 8 | 825.0% |
50 | פולסטאר | 68 | 0 | |
51 | וויה | 66 | 0 | |
52 | אינפיניטי | 54 | 35 | 54.3% |
53 | JAC | 52 | 36 | 44.4% |
54 | DS | 50 | 71 | 29.6%- |
55 | אבארט | 42 | 42 | 0.0% |
56 | מזראטי | 26 | 32 | 18.8%- |
57 | LEVC | 20 | 21 | 4.8%- |
58 | פרארי | 13 | 8 | 62.5% |
59 | יגואר | 12 | 25 | 52.0%- |
60 | EVeasy | 9 | 0 | |
61 | בנטלי | 7 | 11 | 36.4%- |
62 | MAN | 2 | 2 | 0.0% |
63 | אסטון מרטין | 2 | 7 | 71.4%- |
64 | קארמה | 0 | 0 | |
65 | קרייזלר | 0 | 7 | |
סה"כ | 125301 | 110901 | 13.0% |