14,559 רכבים חדשים נמסרו בחודש אוקטובר האחרון, כך לפי דוח איגוד יבואני הרכב המתפרסם היום (ד'). מדובר בגידול מרשים של 4.1% לעומת אוקטובר אשתקד וכל זה למרות הסגר. יבואני הרכב הגיע מוכנים היטב לסגר השני עם מערך מכירות דיגיטלי מלא, שירות עד הבית, מסירת הרכב בבית הלקוח ועוד, עבודה מרשימה מצד יבואני הרכב בישראל והוכחה שגם בישראל, אפשר לעבור למכור רכבים בלי שהלקוח יגיע לממש את הסחורה באולם התצוגה.
מתחילת השנה נמסרו בישראל 195,086 אלף רכבים חדשים, זאת לעומת 232,077 מסירות בתקופה המקבילה אשתקד. אז אמנם עדיין מדובר בירידה שנתית של 15.9% אז צריך לזכור שבסוף חודש מאי הירידה עמדה על 28% כך שמדובר בהתאוששות מרשימה.
יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המסירות עם 30,638 רכבים חדשים (אוקטובר: 2716) עבור יונדאי מדובר בירידה שנתית של 18.1%. טויוטה שבמקום השני עם 24,688 מסירות (2805) רושמת ירידה שנתית חדשה של של 24.2%. קיה שומרת על המקום השלישי עם מסירות של 23358 רכבים חדשים (1585), ירידה של 19.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. סקודה לעומת זאת רושמת מסירות של 17,042 רכבים חדשים (1076) מספר המווה גידול של 3.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד וזה עוד לפני שהאוקטביה החדשה נכנסה בכלל לקצב מסירות מלא. מיצובישי סוגרת את החמישייה המובילה עם מסירות של 12,330 רכבים חדשים (643) ירידה של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בשנה נורמלית מספיקה יד אחת לספור את המותגים שירדו, הפעם זה הפוך כאשר רק סקודה, סיאט, שברולט פולקסווגן רשמו עליה מבין 20 המותגים המובילים את הטבלה. יש לציין לחיוב גם את מותג MG שבזכות הדגם החשמלי MG ZS EV רשם עלייה מרשימה של 28.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בזכות מסירות של 1291 רכבים חדשים, כמחצית מהם שייכים לדגם החשמלי.
מסירות רכב חדש יונואר - אוקטובר 2020 | |||||
יצרן | 1-10.2020 | מוניות 2020 | 1-10.2019 | שינוי ב-% | |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 30638 | 37416 | -18.1% | |
2 | טויוטה | 24688 | 147 | 32555 | -24.2% |
3 | קיה | 23358 | 99 | 28888 | -19.1% |
4 | סקודה | 17042 | 742 | 16463 | 3.5% |
5 | מיצובישי | 12330 | 13555 | -9.0% | |
6 | סיאט | 9902 | 8244 | 20.1% | |
7 | מאזדה | 8745 | 1 | 10157 | -13.9% |
8 | סוזוקי | 7698 | 11293 | -31.8% | |
9 | ניסאן | 6484 | 9996 | -35.1% | |
10 | רנו | 6367 | 312 | 7892 | -19.3% |
11 | שברולט | 6226 | 5881 | 5.9% | |
12 | סיטרואן | 5380 | 252 | 6202 | -13.3% |
13 | פיג'ו | 5161 | 29 | 6409 | -19.5% |
14 | פולקסווגן | 4081 | 11 | 3719 | 9.7% |
15 | סובארו | 3312 | 2 | 3847 | -13.9% |
16 | אאודי | 3130 | 3663 | -14.6% | |
17 | מרצדס | 2856 | 462 | 2985 | -4.3% |
18 | הונדה | 2313 | 1 | 4811 | -51.9% |
19 | ב.מ.וו | 1982 | 2480 | -20.1% | |
20 | דאצ'יה | 1761 | 52 | 2786 | -36.8% |
21 | וולוו | 1565 | 1588 | -1.4% | |
22 | לקסוס | 1299 | 1404 | -7.5% | |
23 | אם.ג'י | 1291 | 1008 | 28.1% | |
24 | ג'יפ | 1234 | 1234 | 0.0% | |
25 | פורד | 1058 | 14 | 1020 | 3.7% |
26 | אופל | 1026 | 1121 | -8.5% | |
27 | איסוזו | 860 | 1401 | -38.6% | |
28 | פיאט | 725 | 1353 | -46.4% | |
29 | לנד רובר | 443 | 422 | 5.0% | |
30 | קאדילאק | 422 | 353 | 19.5% | |
31 | מיני קופר | 367 | 491 | -25.3% | |
32 | אלפא רומיאו | 260 | 398 | -34.7% | |
33 | יגואר | 162 | 99 | 63.6% | |
34 | אינפיניטי | 159 | 205 | -22.4% | |
35 | סאנגיונג | 144 | 19 | 216 | -33.3% |
36 | פורשה | 143 | 122 | 17.2% | |
37 | די אס | 121 | 142 | -14.8% | |
38 | ג'י.איי.סי | 118 | 0 | ||
39 | קרייזלר | 102 | 61 | 67.2% | |
40 | סייק | 33 | 35 | -5.7% | |
41 | אבארט | 29 | 21 | 38.1% | |
42 | מזראטי | 26 | 39 | -33.3% | |
43 | בנטלי | 18 | 23 | -21.7% | |
44 | מאן | 7 | 0 | ||
45 | פרארי | 6 | 8 | -25.0% | |
46 | איווקו | 5 | 13 | -61.5% | |
47 | די.אף.אס.קיי | 5 | 15 | -66.7% | |
48 | אסטון מרטין | 3 | 7 | -57.1% | |
49 | ג'נסיס | 1 | 0 | ||
50 | סמארט | 0 | 36 | -100.0% | |
סה"כ | 195086 | 2143 | 232077 | -15.9% |