מיני חושפת את גרסת החמש דלתות של המיני האצ'בק החדשה, הדגם החשוב ביותר של מיני ובחברה מאמינים שזה יהיה גם הדגם הנמכר ביותר של מותג הרטרו.
בפעם הראשונה בהיסטוריה של מיני, ב.מ.וו חושפת היום (יום ה') גרסת חמש דלתות למיני האצב'ק הקלאסית. הדגם החדש צפוי לתת דחיפה משמעותית למכירות המותג ובחברה צופים שמכירות גרסה זו של המיני אף יעפילו על גרסת השלוש דלתות של הדגם כאשר ב-ב.מ.וו מצפים למכירות של כ-150,000 יחידות בשנה מגרסת החמש דלתות.
המיני חמש דלתות מבוססת על הדור השלישי והחדש של המיני האצ'בק אשר הוצג לפני כחצי שנה. כגרסה הפרקטית של הדגם המידות צמחו משמעותית: בסיס הגלגלים התארך ב-72 מ"מ לכדי 2,567 מ"מ, לאורך נוספו 161 מ"מ לכדי 3,982 מ"מ (4,005 מ"מ בגרסת הקופר S) ולגובה נוספו 11 מ"מ לכדי 1,425 מ"מ. מידת הרוחב זהה ועומדת על 1,727 מ"מ, אלו מידות המציבות את המיני חמש דלתות ישירות מול המתחרה העיקרית שלה - אודי A1 ספורטבק.
בחברה מציינים שלעומת המיני האצב'ק, למרווח הראש בתא הנוסעים נוספו 15 מ"מ, למרווח הכתפיים כ-61 מ"מ ומרווח הרגליים מאחור גדל ב-72 מ"מ. נפח תא המטען עומד בדגם על 278 ליטר, 67 ליטר יותר מגרסת השלוש דלתות של הדגם ו-8 ליטר יותר מזה של ה-A1 ספורטבק. עם קיפול המושבים מאחור, נפח תא המטען עומד על 941 ליטר, לעומת 920 ליטר ב-A1 ספורטבק.
מהחזית ומאחור העיצוב זהה לדגם השלוש דלתות, את ההבדל בין הדגמים מזהים מהפרופיל וגם שם, החלק הקדמי זהה לחלוטין וההבדל נמצא רק החל מהדלתות הקדמיות. כניראה ממגבלה של עלויות ייצור, הדלת הקדמית ארוכה בדיוק כמו בדגם השלוש דלתות וכך יצא שהדלת האחורית צרה יותר וכך גם מפתח הכניסה לאחור.
מיני חמש דלתות – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
המיני חמש דלתות מקבלת את אותם מנועים של גרסת השלוש דלתות: מיני קופר עם מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו, מיני קופר S עם מנוע 2.0 ליטר טורבו, מיני קופר D עם מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו דיזל ומיני קופר SD עם מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל. כל המנועים משודכים למערכת עצור/סע להפחתת צריכת הדלק וזיהום האוויר וכן לתיבת 6 הילוכים ידנית כסטנדרט או 6 הילוכים אוטו' כאופציה.
מיני קופר חמש דלתות: הספק מרבי של 135 כ"ס בין 4,500-6,000 סל"ד; 22.4 קג"מ בין 1,250-4,000 סל"ד (23.4 קג"מ בגדישת יתר). ביצועים: 8.2 שניות 0-100 קמ"ש (אוטו': 8.1 ש'), מהירות מרבית של 207 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 21.3 ק"מ לליטר (אוטו': 20.8 ק"מ לליטר).
מיני קופר S חמש דלתות: הספק מרבי של 192 כ"ס בין 4,700-6,000 סל"ד; 28.54 קג"מ בין 1,250-4,750 סל”ד (30.58 קג"מ בגדישת יתר). ביצועים: 6.9 שניות 0-100 קמ"ש (אוטו': 6.8 ש'), מהירות מרבית של 232 קמ"ש (אוטו': 230 קמ"ש) וצריכת דלק משולבת של 16.9 ק"מ לליטר (אוטו':18.5 ק"מ לליטר)
מיני קופר D/קופר SD חמש דלתות: הספק מרבי של 116 כ"ס ב-4,000 סל"ד/170 כ”ס ב-4,000 סל”ד, 27.5 קג"מ ב-1,750 סל"ד/36.7 קג”מ בין 1,500-2,750 סל”ד. ביצועים: 9.4 ש'/7.4 ש' 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 203 קמ"ש/225 קמ"ש, צריכת הדלק עומדת על 27.8 ק"מ לליטר ו-24.4 ק"מ לליטר בהתאמה.
בהמשך, מיני תציע את גרסת החמש הדלתות החדשה גם בגרסת ONE הבסיסית, עם מנוע ה-1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו של המיני ONE שלוש דלתות. למנוע זה הספק מרבי של 102 כ"ס בין 4,250-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 18.3 קג"מ בין 1,400-4,000 סל"ד.
מיני תחל בשיווקה של גרסת החמש דלתות לקראת חודש אוקטובר הקרוב, לישראל הדגם צפוי להגיע בתחילת השנה הבאה כאשר תג המחיר צפוי להיות גבוה יותר בכ-10,000 שקל ממחירה של גרסת השלוש דלתות.