מאזדה הפסיקה את ייצור ה-RX-8, בעיקר בשל חוסר דרישה, אך גם בשל חוסר היכולת לעמוד בתקנות הזיהום החדשות.
מאזדה RX-8, מכונית הספורט הקופה הייחודית של מאזדה, מסיימת את חייה הלא קצרים וכבר ביולי האחרון הופסק למעשה הייצור ביפן. הסיבה להפסקת הייצור היא בעיקר בשל ירידה חדה במכירות בשנים האחרונות, אך גם בשל אי היכולת לעמוד בחלק מתקנות הזיהום וכבר בתחילת 2011 הופסק שיווק של ה-RX-8 באירופה בשל אי עמידה בתקן אירו 5.
עם הצגתה ב-2003 זכתה ה-RX-8 לקצת מכירות מהיר למדי ובארה"ב לבדה עם השנה הראשונה המלאה למכירות, נמכרו כ-23,690 יחידות. אך כבר ב-2007 ירד קצב המכירות ל-5000 רכבים וב-2010 נמכרו בסך הכל 1134 יחידות. במחצית הראשונה של 2011 נמכרו פחות מ-400 יחידות. למאזדה נשארו במחסנים עוד כמה מאות יחידות מה-RX-8 שתימכרנה עד לסוף השנה.
מאזדה RX-8 הייתה ייחודית כמעט בכל דרך אפשרית עם מנוע מרכזי קדמי והנעה אחורית, מבנה קופה אמתי עם 4 דלתות כאשר אלו האחוריות הן דלתות התאבדות קטנות ( פתיחתן מחייבת את פתיחת הדלתות הקדמיות). כמובן שמה שבאמת ייחד את ה-RX-8 מכל מכונית אחרת זהו המנוע הרוטורי בחרטומה (וונקל) בנפח זעום של 1.3 ליטר אך עם הספק של 234 כ"ס ב-8,500 סל"ד וללא כל צורך במגדש טורבו.
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/g5FNjyaLfC8?rel=0{/iframe}
נכון לעכשיו, מאזדה לא מתכננת יורשת ל-RX-8 שבעצמה, כמעט ולא הגיע לפס הייצור. השאלה הגדולה היא האם זהו סופו של המנוע הרוטורי?, שכן עד היום, מאזדה היא היחידה שבאמת עשתה שימוש של ממש במנוע זה עוד מה-RX-2 בשנות ה-70 עם 130 כ”ס ממנוע רוטורי בנפח 1.1 ליטר. מהכיוון של מאזדה, העתיד לא ברור כרגע למרות שהשמועות מדברות על פיתוח מתקדם יותר של המנוע הרוטורי עם מצתים מבוססי לייזר שיאפשרו נצילות גבוהה יותר של המנוע, שבגרסתו הנוכחית הוא מזהם ובזבזן דלק לא קטן למרות נפחו הזעיר.
אך החדשות היותר מעודדות למנוע הרוטורי מגיעות דווקא מאודי. אודי היא אחת מאותן חברות שצברו ניסיון עם המנוע הזה בעבר, ונכון לעכשיו אודי מתכננת לעשות שימוש נרחב במנוע הזה כמאריך טווח ברכבים החשמליים החדשים שלה, דגמי ה-E-Tron. בזכות הגודל הפיזי הקטן מאוד של המנוע הרוטורי לעומת מנוע רגיל, ניתן למקם אותו בקלות מתחת לתא המטען כיחידה אחת עם הגנרטור לטובת טעינת הסוללות.