לאחר שחשפה בחודש ינואר האחרון את הקרוסאובר פרימיום 6-8 מושבים החדש שלה, מאזדה תחל בקרוב בשיווק של ה- CX-90 בשוק האמריקאי כך שאנחנו נחשפים כעת אל המפרט המלא והמחירון של הדגם. זה אמנם דגם לא רלוונטי לשוק המקומי שלנו שכן כאן מאזדה אמורה לשווק את ה- CX-80 האירופי כקרוסאובר שבעה מושבים של החברה, דגם שטרם נחשף, אך למעט הבדלים מסוימים ניתן לצפות כי מדובר בדגמים זהים רק עם שם שונה.
מאזדה CX-90 מבוסס כמו מאזדה CX-60 על פלטפורמת ההנעה האחורית החדשה של מאזדה ולמרות הדמיון הויזואלי הרב בין הדגמים, מאזדה CX-90 הוא לא סתם גרסת 7 מושבים למאזדה CX-60 אלא רכב גדול יותר משמעותית. לדגם בסיס גלגלים של 3,120 מ"מ, אורך של 5,100 מ"מ, רוחב של 1,993 מ"מ (ללא מראות) וגובה של 1,732 מ"מ. אלו מידות גדולות יותר מרכבים כגון יונדאי פאליסייד וקיה טליורייד ומקבילות יותר למידותיו של ב.מ.וו X7, לדוגמה.
מאזדה CX-90 משווק עם מבחר של שתי יחידות הנעה חדשות: 3.3 ליטר שישה צילינדרים טורבו המוצע בשתי גרסאות הספק של 280 כ"ס ו-45.9 קג"מ או 340 כ"ס ו-51 קג"מ. בשני המקרים המנוע מצויד סיוע חשמלי 48V עם סטרטר/גנרטור המסייע בעת הצורך עם 17 כ"ס ו-15.6 קג"מ. עבור גרסת ה-340 כ"ס מאזדה ממליצה על דלק באוקטן 98.
מנועי הבנזין כאן הם מסדרת מנועי Skyactiv-X עם הצתה באמצעות דחיסה (SPCCI) והטכנולוגיה הזו המספקת הצתה מדויקת ומהירה במיוחד מאפשרת למאזדה לייצר מנוע טורבו עם יחס דחיסה גבוה יותר מהמקובל של 12:1, דבר התורם לצריכת דלק חסכונית יותר בזמן שיוט.
גרסת הפלאג-אין של מאזדה CX-90 זהה למוכר לנו מדגם CX-60, זו יחידת הנעה המבוססת על מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי בהספק של 190 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 175 כ"ס ו-27.5 קג"מ, יחד הם יוצרים יחידת הנעה בהספק כולל של 327 כ"ס ומומנט מרבי של 50.9 קג"מ. דגם הפלאג-אין מצויד בסוללה בקיבולת של 17.8kWh המאפשרת בדגם CX-60 טווח של 63 ק"מ (אין עוד נתון לדגם CX-90).
כל הדגמים מצוידים כסטנדרט במערכת הנעה כפולה i-Activ AWD, במערכת KPC המסוגלת לבלום כל גלגל בנפרד בכדי להפחית את זוויות הגלגול וכך לשפר את האחיזה בכניסה לסיבוב ובתיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה מפיתוח עצמי של מאזדה. זו תיבה ללא ממיר מומנט שכן היא פותחה במיוחד לעשות שימוש בסיוע חשמלי המשולב בתיבה. לדגם מתלים בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור, כיאה לרכב פרימיום, אך באופן מפתיע לדגם אין בולמים אדפטיביים וגם לא אופציה לקפיצי אוויר כמקובל ברכב השואף להתחרות בסגמנט הפרימיום.
עיצוב תא הנוסעים של הדגם זהה לחלוטין למוכר לנו מדגם CX-60 וזה לא דבר רע שכן בהחלט מדובר בתא נוסעים של רכב פרימיום עם חומרים עשירים ומזמינים, טקסטורות יפניות ייחודיות, גימור מוקפד וחשוב לא פחות, הנדסת אנוש מלוטשת שלא נכנעת לתכתיב מסכי ומשטחי המגע כך שלכל ממשק יש אזור נפרד עם כפתורים פיזיים ברורים ופשוטים לתפעול עיוור. מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי מלא "12.3 ובמרכז הדשבורד מערכת מולטימדיה מודרנית בגודל זהה המתפועל באמצעות מגע כאשר הרכב עומד או באמצעות ממשק בסגנון iDrive של ב.מ.וו בזמן נסיעה.
מאזדה מאפשרת לכל נהג ליצור פרופיל אישי, הפרופיל הזה כולל כמובן גם את כיוון המושבים, ההגה ומראות הצד. אם אתם מתקשים למצוא תנוחת נהיגה אידיאלית, תוכלו להכניס למערכת המולטימדיה את המידות שלכן והרכב כבר יכוון אוטומטית את המושבים, ההגה ומראות הצד בהתאם. כיאה לרכב פרימיום, מאזדה מאפשר לרוכשים לבחור מבין מגוון שילובי חומרים וצבעים לתא הנוסעים וכן בריפודי מושבים מעור סינטטי, אמיתי או עור נאפה מפנק.
לצד שפע של אבזור ואפוציות, נמצא כמובן גם מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, מערכת יציאה בטוחה, מצלמת 360 מעלות, זיהוי תמרורים והתאמת מהירות הנסיעה בהתאם, ניטור תנועה חוצה מלפנים ביציאה ממקומות עם שטח מת, בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור ועוד.
ומה המחיר? בשוק האמריקאי מחיר הבסיס למאזדה CX-90 בנזין עומד על $39,595 ומשם תוכלו לעלות באבזור והספק עד למחיר של $59,950, המחיר לגרסת הפלאג-אין עומד על החל מ-$47,445 ומגיע עד ל-$56,950.