מאזדה CX-5, הקרוסאובר החדש של מאזדה, מציע את טכנולוגיית SkyActiv וצריכת דלק של משפחתית עם 16.7 ק"מ לליטר.
מאזדה חשפה היום (ג') רשמית את הקרוסאובר הקומפקטי CX-5 שיתחרה ביונדאי ix35, קיה ספורטאז' החדש וניסאן קאשקאי (ברף העליון של המחיר) באמצעות טכנולוגיית SKYACTIV , מנועים מתקדמים וחסכוניים, תיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה ופלטפורמה קלה וחזקה המציעה מרווח לנוסעים מהטובים בקטגוריה. מאזדה CX-5 ישווק בישראל בתחילת 2012.
מאזדה CX-5 הוא הדגם הראשון של מאזדה הכולל גם את כל טכנולוגיית SKYACTIV וגם את שפת העיצוב החדשה של מאזדה ה-KUDO (הנשמה של התנועה). למאזדה CX-5, מידות של: 4,540 מ"מ אורך, 1,840 מ"מ רוחב, 1,670 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,700 מ"מ, מידות הדומות למתחרים למעט בסיס הגלגלים הגדול יותר בכ-6 ס"מ בממוצע. בזכות אותו בסיס גלגלים, במאזדה מציינים שמרווח הרגליים מאחור הוא מהגדולים שיש (995 מ"מ). תא המטען מספק נפח של 500 ליטר ואת גב המושב האחורי ניתן לקפל ביחס של 40/20/40.
מאזדה תצייד את ה-CX-5 בשני מנועים, בנזין ודיזל, מסדרת SKY. מנוע הבנזין 2.0 ליטר SKY-G עם יחס דחיסה של 14:1 והזרקת דלק ישירה, בעל הספק של 165 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-21.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד. מנוע זה ישודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או שישה הילוכים אוטומטית. צריכת הדלק עם תיבת הילוכים ידנית עומדת על 16.7 ק”מ לליטר.
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/F7y3WoUfoGk?rel=0{/iframe}
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/iAxICgU1yf4?rel=0{/iframe}
בחטיבת מנועי הדיזל, מאזדה מציעה את ה-CX-5 עם מנוע 2.2 ליטר SKY-D טורבו דיזל (דו שלבי) בשני הספקים: 175 כ”ס ו-150 כ”ס עם מומנט של 42.8 קג”מ ו-38.7 קג”מ בהתאמה. מנועים אלו משיגים את המומנט המרבי בטווח בין 2000-5200 סל"ד. אם נתון הסל"ד נראה לכם גבוה במיוחד למנוע דיזל, זה מהסיבה שמנועי SKY-D בעלי יחס דחיסה נמוך במיוחד למנועי דיזל 14:1, מהנמוכים בעולם עבור מנועי דיזל בהם יחס הדחיסה עומד לרוב על 16-17:1. עם מנוע זה בהספק הנמוך ותיבת הילוכים ידנית, צריכת הדלק עומדת על 22.2 ק"מ לליטר. גרסה זו עם מנועי הדיזל תהיה היחידה עם הנעה כפולה. מנוע SKY-D עומד כבר בתקן אירו 6 ללא כל צורך בלוכד חלקיקי Nox.
מאזדה מתגאה בכך שתיבת ששת ההילוכים האוטומטית שלה לא רק קלה וקומפקטית יותר מבעבר, אלא מסוגלת להתחרות בכל תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. מאזדה תכננה ממיר מומנט חדש עבור התיבה האוטומטית שלה יחד עם מצמד גישור אשר מסוגל לנעול את ממיר המומנט בכל ששת ההילוכים (יחס הנעילה עלה מ-64% ל-88%). בכך מאזדה השיגה תוצאה המאוד דומה ליתרונות של תיבה רובוטית כפולת מצמדים ללא החסרונות של אותה תיבה.
בתחום האבזור, מצויד ה-CX-5 במערכת בקרת אקלים דו אזורית, מסך מגע מולטימדיה מרכזי בגודל 5.8 אינצ, שליטה מההגה על מערכת השמע ובקרת השיוט, קישורית BT, מערכת התראה על סטייה מנתיב ועוד בהתאם לרמת הגימור.