לקסוס UX
לקסוס UX - המתחרה של לקסוס לאודי Q3.
לקסוס UX
לקסוס UX - המתחרה של לקסוס לאודי Q3.

לקסוס UX יוצע עם יחידת הנעה היברידית חדשה בהספק של 180 כ"ס ומנוע 2.0 ליטר חדש והוא יתחרה באודי Q3/Q2 ומרצדס GLA.

 

לקסוס ממשיכה להרחיב את היצע דגמי הפנאי שלה ולאחר ה-NX, היא מציגה כעת את הקרוסאובר הקומפקטי/עירוני החדש שלה, לקסוס UX, אשר יתחרה מול דגמים כגון ב.מ.וו X1, אודי Q3/Q2 ועוד. 

 

לקסוס UX מבוסס על פלטפורמה חדשה בלקסוס לרכבים קומפקטיים (GA-C). למרות שלקסוס לא מציינת זאת, למעשה מדובר בגרסה של לקסוס לפלטפורמת TNGA של טויוטה - לא דבר רע שכן מדובר בפלטפורמה טובה מאוד. ללקסוס UX אורך של 4,495 מ"מ, רוחב של 1,840 מ"מ גובה של 1,520 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,650 מ"מ. אלו מידות דומות למדי לאלו של ה-X1 של ב.מ.וו לדוגמה, למעט מידת הגובה הנמוכה יחסית לקרוסאובר וזו גם הסיבה שמהפרופיל, הדגם נראה יותר כמכונית האצ'בק על עקבים ופחות כרכב פנאי של ממש, בדומה לאינפיניטי QX30 לדוגמה. 

 

לקסוס UX פרופיל
מידת גובה צנועה גוררת מראה של מכונית האצ'בק מוגבהת.

העיצוב החיצוני של הדגם מתכתב עם שפת העיצוב הנוכחית של לקסוס, עם גריל "שעון החול" גדול הממדים בחזית ויחידות תאורה בעיצוב L כמוטיב חוזר כמו בשאר דגמי החברה. לזכותה של לקסוס, ובניגוד ליצרני פרימיום אחרים, היא לא מחזיקה שבלונה לעיצוב דגמי הפנאי שלה ורק מקטינה את המידות בין דגם לדגם, כך שמצד אחד הדגם מזוהה מיד עם המותג אך שונה וייחודי משאר דגמי הפנאי של החברה.

זה גם המצב בתא הנוסעים המציג עיצוב שונה משאר דגמי המותג, אך אי אפשר להתעלם מעיצוב לוח המחוונים, הדיגיטלי עם תצוגה משתנה, שעוצב בהשראת לוח המחוונים של מכונית הקופה לקסוס LC, כולל ה"קרניים" בראש לוח המחוונים - ימנית לשליטה על מצבי הנהיגה ושמאלית לשליטה על בקרת היציבות/משיכה. תא הנוסעים עוצב כך שהוא עוטף את הנהג בכדי לאפשר שליטה קלה ואינטואיטיבית על כל מערכות הרכב, בלקסוס קוראים לזה "seat-in-control".

 

לקסוס UX תא הנוסעים
תא נוסעים השם את הנהג במרכז.

לקסוס UX יוצע בשלב הראשון עם שתי יחידות הנעה. דגם UX200 יצויד במנוע ה-2.0 ליטר החדש של טויוטה/לקסוס עם נצילות תרמית של 40% ובהספק מרבי של 170 כ"ס. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים רציפה Direct Shift CVT החדשה של טויוטה אשר אמורה להציע ביצועים של תיבת DCT, חיסכון בצריכת הדלק ואופי פעולה חלק.

 

דגם נוסף הוא UX250h המצויד ביחידת ההנעה ההיברידית החדשה של טויוטה המבוססת על אותו מנוע 2.0 ליטר חדש, יחד הנעה זו תשרת גם את האוריס החדשה של טויוטה. ליחידת הנעה זו הספק מרבי של 180 כ"ס. בלקסוס מציינים כי יחידת הנעה זו תוכננה כך שתפחית משמעותית את תחושת "הגומי הנמתח" של תיבה ההעברה ותאפשר תגובות נמרצות ומידיות לפקודת דוושת הגז. דגם UX250h יוצע עם מערכת ההנעה הכפולה ההיברידית החדשה E-FOUR של טויוטה/לקסוס הכוללת תוספת של מנוע חשמלי בציר האחורי.

 

בתחום הבטיחות, לקסוס אבזרה את הדגם במספר מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל גם בחשכה. הרדאר הקדמי שמותקן בדגם שודרג לעומת דגמים אחרים והוא מסוגל לזהות רוכבי אופניים בשעות היום. בנוסף למערכות אלו נמצא בקרת שיוט אדפטיבית עם תמיכה במעבר נתיב, אור גבוה אוטומטי, תאורת LED אדפטיבית, זיהוי תמרורים, חניה אוטומטית ועוד.

כמו שאר דגמי לקסוס, גם לקסוס UX יוצע עם חבילת F-SPORT הכוללת עיצוב חיצוני ספורטיבי יותר, חישוקי "18 בעיצוב ייחודי, מושבי ספורט ועוד. בנוסף, חבילה זו כוללת כיול מתלים ספורטיבי יותר ואופציה לשדרוג בולמים אדפטיביים עם טכנולוגיה שהוצגה עם לקסוס LC. מערכת הבולמים הזו כוללת חיישנים המאפשרים כיול רך למתלים בנסיעה בקו ישר לטובת נוחות נסיעה משופרת והקשחת הבולים בסיבוב לטובת שיפור היציבות והאחיזה.

 

מלקסוס ישראל נמסר כי ה-UX צפוי לנחות באולמות התצוגה בתחילת 2019.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.