2024 לנד רובר דיפנדר אוקטה
לנד רובר דיפנדר אוקטה.
2024 לנד רובר דיפנדר אוקטה
לנד רובר דיפנדר אוקטה.

לנד רובר חושפת את הדיפנדר אוקטה (OCTA), גרסת ביצועים קיצונית לדיפנדר עם הספק מרבי של 635 כ"ס המתחרה ישירות במרצדס G63 החדש, המסתפק ב-577 כ"ס בלבד. הדיפנדר אוקטה מצויד במנוע 4.4 ליטר V8 טווין-טורבו (של ב.מ.וו) המייצר מומנט מרבי של 76.4 קג"מ ומאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.0 שניות, מרצדס G63 נדרש ל-4.3 שניות. 

 

מיצובישי ספייס סטאר

לנד רובר דיפנדר אוקטה, המבוסס על הדיפנדר 110, הוא לא סתם דיפנדר עם מנוע חזק שכן לצד המנוע הבריון הדיפנדר אוקטה זכה למגוון רחב מאוד של שיפורים ושדרוגים כדי לאפשר לו לנצל את יחידת ההנעה על הכביש ובמיוחד בשטח וכדי לוודא שזה אכן המצב, מהנדסי החברה ביצעו 13,960 בדיקות ומבחנים שונים לאורך של מעל למיליון ק"מ של נסיעה בתנאים שונים. 

 

לנד רובר דיפנדר OCTA
באווירת כביש.

הבסיס לניצול היכולות נמצא תמיד במערך המתלים ומעבר לשימוש בחלקי מתלה מחוזקים הדיפנדר אוקטה זכה למערכת הבולים המתקדמת (6D Dynamics suspension) של הריינג' רובר ספורט SV הקיצוני. זו מערכת הידראולית מורכבת המקשרת בין הבולמים לפנים-אחור ומצד לצד כדי לאפשר שליטה מלאה על תנועת המרכב ושמירה על מרכב מאוזן עד כמה שניתן. לפי לנד רובר המערכת מאפשרת לוותר לחלוטין על מוטות מייצבים לצד שיפור נוחות הנסיעה ובעיקר שדרוג יכולות הדגם על מגוון תנאי שטח. 

 

לנד רובר דיפנדר אוקטה
באווירת שטח.

כדי לאפשר יכולות שטח גבוהות יותר הדינפנדר אוקטה זכה להגבהת מרכב של 28 מ"מ כך שמרווח הגחון של הדגם עומד על 319 מ"מ ויחד עם עיצובים חדשים לפגושים חדשים לפגושים לדגם זוויות גישה/נטישה גדולות יותר לעומת הדיפנדר 110 הרגיל - 40 מעלות/42 מעלות . בנוסף לכך לאוקטה מהלך מתלים ארוך יותר משמעותית (569 מ"מ לעומת 430 מ"מ) וכושר מעבר מים של עד 1.0 מטר, תוספת של 10 ס"מ לעומת הדיפנדר 110. כדי לשפר את היציבות הכיוונית, וגם כדי להעניק לדגם מראה קרבי יותר, מפסק הסרנים מלפנים ומאחור הורחב באופן משמעותי מאוד ב-68 מ"מ. לצד זה הדיפנדר אוקטה זכה למיגוני גחון מאסיביים יותר ולמערכת היגוי חדה ומהירה יותר. 

 

לנד רובר דיפנדר אוקטה
לנד רובר דיפנדר אוקטה.

רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין צמיגי מישלין AS המולבשים על חישוקים בקוטר של "22, בצמיגים עם קצת יותר אויינטציה לשטח/שביל או ללכת על כל הקופה ולבחור בצמיגי שטח "33 של גודייר אשר פותחו במיוחד עבור הדגם ומולבשים על חישוקי "20. בחירה באופציה השנייה תגביל את מהירות הנסיעה ל-160 קמ"ש, זאת לעומת 250 קמ"ש או 210 קמ"ש עם שאר הצמיגים, בהתאמה. לנד רובר בחרה בחישוקי "20 עבור צמיגי ה- "33 ולא בחישוקי "18 כמקובל כדי להפחית את הפגיעה ביכולות הכביש וההיגוי של צמיגים עם דופן גבוהה במיוחד וגם כדי שתוכל להתקין מערכת בלימה ראויה לרכב עם כאלו ביצועים ומשקל - צלחות קדמיות בקוטר 400 מ"מ וקליפרים של ברמבו. 

 

לצד כל השדרוגים המכאניים, גם מערכות הבקרה הדינמיות זכו לעדכונים ושדרוגים כדי לנצל את מלוא היכולות של הדגם בכביש או בשטח. הדיפנדר אוקטה זכה לעיצוב ייחודיים לפגושים, ניפוח של בתי הגלגלים, שנועד להכיל את הצמיגים הגדולים, מושבים בעיצוב ייחודי, שילובי צבעים וחומרי גימור ייחודיים וכל זה לצד רשימת אבזור נוחות ובטיחות עשירה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.