גדולה, מרווחת ואיכותית יותר, הסיוויק האצ'בק החדשה אומרת שלום למנוע ה-1.8 ליטר ותיבת החמישה הילוכים ומצטיידת בשני מנועי טורבו חדשים, 1.0 ליטר 129 כ"ס ו-1.5 ליטר 182 כ"ס, ובתיבת הילוכים CVT רציפה.
לקראת תחילת השיווק של הסיוויק האצ'בק 2017 החדשה באירופה, הונדה חושפת את המפרט הטכני המלא של הדגם. הסיוויק האצ'בק 2017 היא מכונית חדשה לחלוטין, פלטפורמה, מנועים וכו', ובניגוד לדורות הקודמים של הדגם, הפעם דגם הסדאן ודגם ההאצבק הם לא דגמים נפרדים אלא גרסת מרכב שונה לאותו הדגם. על הסיוויק סדאן 2017 החדשה תוכלו לקרוא בקישור.
הסיוויק האצ'בק החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה הקשיחה בכ-52% יותר מזו של הדגם היוצא ולמרות הגידול המשמעותי במידות הדגם, היא קלה יותר בכ-16 ק”ג מהדגם היוצא. המתלה האחורי שודרג בדגם החדש מקורת פיתול פשוטה למתלה רב חיבורי כאשר בדגמים המאובזרים יותר הבולמים מאחור בעלי קשיחות נשלטת אלקטרונית (אדפטיביים).
מידות הדגם גדולו כאמור משמעותית, ועם אורך של 4,497 מ"מ, רוחב של 1,800 מ"מ, גובה של 1,421 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,700 מ"מ, הסיוויק האצ'בק 2017 החדשה ארוכה ב-130 מ"מ, רחבה ב-30 מ"מ ונמוכה ב-20 מ"מ מהדגם היוצא. לבסיס הגלגלים נוספו 30 מ"מ משמעותיים והונדה מציינת תוספת של 95 מ"מ למרווח הרגליים ו-45 מ"מ למרווח הברכיים מאחור, לעומת הדגם היוצא.
נפח תא המטען בדגם גדול יותר מזה של הדגם היוצא ועומד על 420 ליטר או 478 ליטר בדגמים המאובזרים יותר המצוידים ברצפת מטען (64 ליטר). עם קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח של 1,209-1267 ליטר. אלו נתונים המציבים את הדגם גבוה מעל רוב המשפחתיות האצ'בק המתחרות.
מה שלא נמצא יותר מאחור אלו "מושבי הקסם" המצוינים של הדגם היוצא ובמקומם נמצא מושב סטנדרטי בחלוקה של 60/40. “כפיצוי", הונדה התקינה בתא המטען וילון הנפתח לרוחבו של התא כך שאין צורך להסירו או לשלוף אותו החוצה בכל הובלה של חפצים גדולים – במידת הצורך הוא ניתן להסרה לחלוטין.
2017 הונדה סיוויק האצ'בק – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
את מנוע ה-1.8 ליטר 140 כ"ס הוותיק ותיבת החמישה הילוכים אוטו' הוותיקה גם היא, הונדה מחליפה בשני מנועי VTEC TURBO חדשים ומודרניים, המשודכים לשתי תיבות הילוכים חדשות אשר פותחו במיוחד עבור הסיוויק: תיבת 6 הילוכים ידנית או תיבת הילוכיםCVT רציפה. בהמשך, הדגם ישווק באירופה גם עם מנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל עם 120 כ"ס.
1.0 ליטר: מנוע שלושה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 129 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ ב-2,250 סל"ד עם תיבה ידנית או 18.35 קג"מ בין 1,700-4,500 סל"ד עם תיבה רציפה. ביצועים: 0-100 קמ"ש ב- 10.4 שניות עם תיבה ידנית או 10.2 שניות עם תיבה רציפה ומהירות מרבית של 203 קמ"ש או 200 קמ"ש בהתאמה. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 20.8 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית או 21.3 ק"מ לליטר עם תיבה אוטו'.
1.5 ליטר: מנוע ארבעה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 182 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ בין 1,900-5,000 סל"ד עם תיבה ידנית או 22.4 קג"מ בין 1,750-5,500 סל"ד עם תיבה רציפה. ביצועים: 0-100 קמ"ש ב-8.2 שניות עם תיבה ידנית או רציפה ומהירות מרבית של 220 כ"ס או 200 קמ"ש בהתאמה. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 17.2 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית או 16.4 ק"מ לליטר עם תיבה רציפה.
כל הנתונים הם לרמת הגימור הבסיסית ולחישוקי "16 (“17 כאופציה). משקל הבסיס של הדגם (1.0 ליטר ידני) עומד על 1229 ק"ג והוא עולה עד ל-1,397 ק"ג לדגם 1.5 טורבו אוטו' הבכיר.
בהונדה מציינים כי בתיבה הרציפה של הדגם הושקעו שעות רבות של פיתוח כך שתציעה אופי פעולה "טבעי" כמו תיבה אוטו' רגילה (מדמה תיבת 7 הילוכים אוטו') ומהירות תגובה הדומה לזו של תיבה רובוטית כפולת מצמדים. לרשות הנהג מנופי העברה על גלגל ההגה לטובת שליטה מלאה על התיבה – במצב ידני או אוטו'. כאשר התיבה מזהה מצבי האטה (או הסרה מהירה של הרגל מדוושת הגז), נסיעה במדרון או כניסה לסיבוב, היא "תוריד הילוך" בכדי לייצר בלימת מנוע ושמירה על סל"ד גבוה לטובת האצה מהירה בחזרה לדוושת הגז. מאפיינים אלו של התיבה התאמו במיוחד לשוק האירופאי.
אבזור ובטיחות:
תא הנוסעים החדש לא רק מרווח ואיכותי יותר, הוא גם סוף סוף זוכה לעיצוב סטנדרטי ונקי יותר שלא מנסה להתחרות באנטרפרייז, בקיצור, קל ונוח יותר לתפעול. בהונדה מציינים בידוד רעשים משופר "ומוביל בסגמנט" תנוחת נהיגה נמוכה וספורטיבית והבטחה להנאה מנהיגה.
ברשימת האבזור של הדגם (כסטנדרט או כאופציה) אנחנו מוצאים תאורה ראשית בטכנולוגיית LED, משטח טעינה אלחוטי למכשירים סלולריים, מערכת מולטימדיה מתקדמת (Honda Connect-2) עם מסך IPS בגודל "7, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, קישוריות מורחבת למכשירים סלולריים באמצעות אפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו, כולל תפעול קולי באמצעות SIRI שימוש במפות גוגל ועוד. ברמות האבזור הגבוהות יותר ניתן למצוא מערכת שמע משודרגת עם 11 רמקולים, כניסה והתנעה ללא מפתח, ריפודי עור, חלון גג חשמלי ועוד.
הסיוויק האצ'בק החדשה מצוידת כסטנדרט (באירופה לפחות) במערכת הבטיחות המתקדמת הונדה SENSING, מערכת הכוללת מערכת קדם תאונה ובלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי ואף בלימה (קלה) במידת הצורך, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת זיהוי תמרורים המאפשרת הגבלת מהירות בהתאם ומערכת בקרת שיוט חכמה i-ACC המגיבה לנהגים אחרים, כך לדגומה אם היא מזהה נהג העומד לחתוך את נתיב הנסיעה שלכם היא תגיב עוד לפני שהוא נכנס לנתיב לטובת נסיעה חלקה ונעימה יותר.
בנוסף לכך הדגם מצויד במערכת לניטור עצמים בשטח מת, כולל תנועה חוצה מאחור, ומצלמה אחורית. הדגם עדיין לא נבחן במבחן הריסוק האירופאי, אך בהונדה מצפים לציון מלא של 5 כוכבים.