סקודה סופרב החדשה גדולה ומרווחת יותר, מצוידת בשפע של אבזור ופטנטים ייחודיים והיא תוצע עם מבחר של 8 מנועים חדשים וחסכוניים יותר בכ-30%.
סקודה הציגה את הסופרב 2015 החדשה בתערוכת ז'נבה האחרונה ולפני כחודש וחצי הדגמים הראשונים החלו לרדת מפס הייצור. בימים אלו סקודה החלה בשיווקו של הדגם החדש באירופה, אצלנו במהלך המחצית השנייה, כך שזהו זמן טוב לפרוס את המפרט הטכני המלא של הסופרב III.
למרות דעיכתו של סגמנט המשפחתיות הגדולות, הסופרב היא עדיין אחת המכוניות החשובות ביותר למותג סקודה, גם מבחינת מכירות/הכנסה וגם בשל היותה ספינת הדגל של המותג ה"מאצילה" מזוהרה על שאר דגמי המותג הזולים יותר. כ-560,000 יחידות נמכרו מהדור השני של הסופרב, נתח נכבד ממספר זה נרשם בזכות השוק הסיני האחראי על 38% מסך המכירות של הסופרב II מאז שהוצגה לראשונה בתערוכת ז'נבה בשנת 2008.
בסקודה קיבלו החלטה להפוך את הדגמים שלהם לאטרקטיביים יותר בכל הקשור לפן הוויזואלי ומה שהחל עם שדרוג העיצוב של האוקטביה III והמשיך עם הפאביה החדשה, מסתיים וביתר שאת עם הסופרב III החדשה שזוכה לעיצוב דינאמי, מודרני והרמוני - בשיפור משמעותי לעומת הדגם היוצא.
דגם | סופרב III | סופרב II | סופרב I |
אורך (מ"מ) | 4861 | 4833 | 4803 |
רוחב (מ"מ) | 1864 | 1817 | 1765 |
גובה (מ"מ) | 1468 | 1462 | 1469 |
בסיס גלגלים (מ"מ) | 2841 | 2761 | 2803 |
תא תא מטען (ליטר) | 625/1760 | 595/1700 | 462 |
תא הנוסעים של הסופרב החדשה מציג שדרוג ברוב התחומים לעומת הדגם הנוכחי, הוא עושה שימוש בחומרים איכותיים יותר, האבזור רב יותר – גם מודרני ומתקדם יותר, וגם המרווח לנוסעים ולמטען שופר בזכות תוספת של 8 ס"מ לבסיס הגלגלים ו-4.7 ס"מ למידת הרוחב (נפח תא מטען עומד כעת על 625 ליטר), אך בכל הקשור לעיצוב זו עדיין סקודה, כלומר כאן אולי תמצאו הרבה דברים אחרים לאהוב אך לא תמצאו מופע מרהיב לעין – פשוט, נקי ותכליתי.
כיאה לסקודה, את רוב הגידול במידות היא השקיעה במרווח לנוסעים ואם הסופרב תמיד נחשבה למכונית מרווחת במיוחד מאחור, כעת היא עוד יותר מרווחת עם תוספת של 69 מ"מ למרווח הברכיים ו-39 מ"מ למרווח המרפקים. הסופרב החדשה מבוססת על פטפורמת MQB המודולרית של קבוצת פולקסווגן אותה היא חולקת עם הפאסאט B8 החדשה. המעבר לפלטפורמה החדשה אפשר לא רק להגדיל את מידות הדגם אלא גם לרשום הפחתה כוללת במשקל הדגם של כ-75 ק"ג לעומת הדגם היוצא. הפחתת המשקל הושגה גם בזכות הוויתור על דלת תא מטען הנפתחת בשתי תצורות כמו בדגם הנוכחי.
סקודה סופרב החדשה - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
הסופרב החדשה תשווק עם מגוון רכב של שמונה מנועי 4 צילינדרים טורבו, כולם מהדור החדש של קבוצת פולקסווגן, עומדים בתקן הזיהום אירו 6 ומצוידים כסטנדרט במערכת עצור/סע. מנועים אלו משודכים לשלוש תיבות הילוכים, שישה הילוכים ידנית, שישה הילוכים DSG - בדגמי ה-2.0 ליטר בלבד - ושבעה הילוכים DSG.
מספר דגמים יוצעו עם הנעה כפולה כאופציה, בדגם הבכיר ביותר, המצויד במנוע 2.0 טורבו 280 כ"ס המחליף את מנוע ה-3.6 ליטר V6 של הדגם הבכיר היוצא, הנעה כפולה תוצע כסטנדרט. באמצעות המנועים החדשים, הסופרב 2015 משיגה שיפור משמעותי בצריכת הדלק, לדוגמה דגם 1.8TSI הפופולרי בישראל רושם שיפור של 27% בצריכת הדלק – 18.2 ק"מ לליטר לעומת 14.3 ק"מ ליטר וזאת למרות תוספת הספק של 20 כ"ס בדגם החדש.
מנועי הבנזין:
מנוע | 1.4 TSI | 1.4 TSI ACT | 1.8 TSI | 2.0 TSI | 2.0 TSI | |||
הספק (כ"ס/סל"ד) | 125/5000-6000 | 150/5000-6000 | 180/5100-6200 | 220/4500-6200 | 280/5600-6500 | |||
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 20.4/1400-4000 | 26.5/1500-3500 | 26.5/1250-5000 | 35.7/1500-4400 | 35.7/1700-5600 | |||
תיבת הילוכים | 6M | 6M | DSG-7 | 6M | 6M | DSG-7 | DSG-6 | DSG-6 |
הנעה | FWD | FWD | FWD | AWD | FWD | FWD | FWD | AWD |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 208 | 220 | 220 | 217 | 232 | 231 | 243 | 250 |
0-100 קמ"ש (ש') | 9.9 | 8.6 | 9.0 | 9.0 | 8.0 | 8.1 | 7.0 | 5.8 |
צריכת דלק (ליטר/100 ק"מ) | 5.3 | 4.8 | 4.9 | 5.4 | 5.8 | 5.5 | 6.1 | 7.1 |
מנועי הדיזל:
מנוע | 1.6 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI | |||||
הספק (כ"ס/סל"ד) | 120/3500-4000 | 150/3500-4000 | 190/3500-4000 | |||||
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 26.5/1500-3250 | 34.7/1750-3000 | 40.8/1750-3250 | |||||
תיבת הילוכים | 6M | DSG-7 | 6M | DSG-6 | 6M | 6M | DSG-6 | DSG-6 |
הנעה | FWD | FWD | FWD | FWD | AWD | FWD | FWD | AWD |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 206 | 206 | 220 | 218 | 217 | 237 | 234 | 229 |
0-100 קמ"ש (ש') | 10.9 | 11.0 | 8.8 | 8.9 | 9.1 | 8.0 | 7.7 | 7.6 |
צריכת דלק (ליטר/100 ק"מ) | 3.9 | 3.8 | 4.0 | 4.4 | 4.4 | 4.0 | 4.5 | 5.0 |
סקודה מציעה את הסופרב III החדשה עם שלל מערכות מתקדמות, כאופציה או כסטנדרט, ביניהן ניתן למצוא מערכת בקרת שלדה דינמאית DCC (בולמים אדפטיביים), פתיחה של תא המטען ללא מגע (הסתת הרגל בתחתית הפגוש), מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטו', מערכת תאורה אדפטיבית, מערכת חנייה אוטו' בניצב או במקביל, מערכת התראה על תנועה חוצה מאחור, מערכת מולטימדיה עם "נקודה חמה 4G LTE" ושיקוף של הטלפון הסלולרי ועוד.
בכדי להצדיק את הסלוגן "Simply Clever", סקודה מציעה עם הדגם 29 פרטים ייחודיים, מתוכן 23 חדשים. למשל, שתי מטריות עם תאים ייעודיים בדופן הדלתות הקדמיות (שחורה לנהג ולבנה לנוסע), מתקן לטאבלט עבור הנוסעים מאחור, שליטה עם המיזוג מאחור ברמות האבזור הגבוהות, שקע USB ו-230V לנוסעים מאחור, מחזיקי כוסות המאפשרים פתיחה של בקבוק מים ביד אחת, צינון משקאות לתא מתחת למשענת המרכזית, קיפול מלא לפנים של משענת הנוסע הקדמי ועוד.