שיווקה של יונדאי i35 בישראל יחל בקרוב. ה-i35 תציע תא נוסעים מרווח, מנוע חדש ותיבת 6 הילוכים אוטומטית.
יונדאי i35 (אלנטרה החדשה), שנמצאת כיום כבר בשלבי תקינה בישראל, מצטרפת ליונדאי i30 ומשלימה בכך את קו המכוניות המשפחתיות של יונדאי עם גרסת סדאן משפחתית לפי התפריט הישראלי האהוב, למרות שלא בטוח שהיא הייתה חסרה כל כך לכלמוביל, אך ללא ספק תגדיל משמעותית את המכירות.
יונדאי i35, בזכות מידות נדיבות, אמורה להציע את תא הנוסעים המרווח ביותר בקטגוריה מול מתחרות כמו טויוטה קורולה והונדה סיווק, עם מידות של: 4,530 מ"מ אורך, 1,775 מ"מ רוחב, 1,445 מ"מ גובה ובסיס גלגלים מכובד של 2,700 מ"מ. נפח תא המטען נדיב ועומד על 485 ליטר (תקן VDA). בזכות העיצוב הזורם ל-i35 מקדם גרר נמוך של 0.28 מה שיעזור לה לשפר את צריכת הדלק הבינעירונית במעט מול ה-i30.
ה-i35, לא תשווק בכל אירופה, אלא רק במזרח אירופה ומדינות אגן הים התיכון כמו ספרד ויוון ולכן נכון לעכשיו היא גם לא מוצעת עם מנוע דיזל. עבור מערב אירופה, יונדאי מציעה את ה-i30 שגרסה החדשה שלה תוצג ב-2012 (גם קיה סיד חדשה), יחד עם מנועי טורבו קטני נפח, בעיקר 1.2 ליטר טורבו החדש בהספק של כ"ס 130. מסיבה זו, גם תצורת המתלים ב-i35 שונה מזו של ה-i30 ומאחור מותקן מוט פיתול ולא מתלה רב חיבורי מתקדם יותר, כך שנצטרך לראות אם ה-i35 תוכל להציע את אותה התנהגות כביש ונוחות טובה של ה-i30.
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/qrmePi7JlSg?rel=0{/iframe}
יונדאי i35, תוצע בתחילה עם מנוע 1.6 ליטר בלבד(D-Mpi), שהוא שיפור של מנוע ה-1.6 ליטר המשרת את ה-i30 (שיפור של מערכת תזמון השסתומים בעיקר). המנוע בעל הספק של 132 כ"ס ב-6,300 סל"ד ומומנט של 16.1 קג"מ המתקבל ב-4,850 סל"ד. שיפור של 6 כ"ס ו-0.4 קג"מ לעומת מנוע ה-1.6 המשרת את ה-i30. גם פליטת ה-CO2 שופרה במעט, 162 גרם/ק"מ לעומת 165 גרם/ק"מ (עם התיבה האוטומטית).
ה-i35 הייתה צפויה להיות מצוידת במנוע 1.6GDI(הזרקת דלק ישירה), בהספק של 140 כ"ס ו-17 קג"מ, אך בשל סיבות של חוסר יכולת לספק את המנוע הזה, בעיקר בשל עיכוב מיצרניות החלקים השונים, מנוע זה משווק עם ה-i35 רק בקוריאה, נכון לעכשיו.
למנוע זה שידכה יונדאי תיבת 6 הילוכים אוטומטית (מוצעת בחלק מאירופה גם עם תיבת 6 הילוכים ידנית). למרות המנוע החדש ותיבת ההילוכים החדשה, צריכת הדלק המשולבת לא שופרה ועומדת של 14.3 ק"מ לליטר, אך עם שיפור קל של כ-4% בצריכת הדלק הבינעירונית. גם בתחום הביצועים לא נרשם שיפור של ממש עם 12.0 שניות 0-100 קמ"ש (לעומת 12.1) ומהירות מרבית של 191 קמ"ש (לעומת 183 קמ"ש).
בתחום האבזור, אנו כמובן צפויים לשתי רמות גימור עיקריות, האחת כמובן תכוון לציי הרכב והשנייה לקהל הלקוחות הפרטי, זה שבעיקר מצעיד את יונדאי לראש טבלת המכירות בישראל. בהערכה כללית, רמת הגימור הבסיסית תוצע עם מזגן מכני, מערכת שמע אינטגרלית כולל כניסות USB+AUX+iPod, ארבע רמקולים, חלון גג נפתח,חישוקי פלדה 15 אינצ', שליטה על מערכת השמע מההגה, משענת מרכזית, מחשב דרך. הגרסה המאובזרת יותר צפויה להוסיף מערכת בקרת אקלים דו-אזורית, קישורית BT, בקרת שיוט, קיפול מראות חשמלי, חיישני תאורה וגשם, מערכת שמע משופרת, חישוקי 16 אינצ' קלים ועוד.
בתחום הבטיחות, ה-i35 זכתה לאחרונה בציון המרבי במבחני הריסוק האמריקאים של ה-IIHS כאשר היא מצוידת ב-6 כריות אוויר.
מחיר? נאלץ להמתין להשקה הרשמית, אך להערכתנו זה צפוי להיות גבוהה במעט ממחיר הבסיס של ה-i30 ולהתחיל מכ-120,000-122,000 ש"ח.
* מחירה הסופי של יונדאי i35 בישראל עומד על 120,000 לרמת הבסיס ו-124,000 לרמת האבזור הגובהה.