כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, משיקה את יונדאי i20 החדשה לשנת 2021, דור שלישי לסופרמיני האירופאית של יונדאי המציגה שלל שיפורים ושדרוגים לעומת הדגם היוצא. יונדאי i20 החדשה תשווק בישראל עם מנוע 1.0 ליטר טורבו חדש בהספק של 100 כ"ס, לא פחות משש רמות גימור כולל רמת גימור ליסינג בסיסית ובמחירים המציגים התייקרות של 2,000-5,000 שקל - החל מ-99,900 ₪ ועד ל-113,900 ₪.
יונדאי i20 החדשה מבוססת על פלטפורמה משודרגת של הדגם היוצא ועם אורך של 4,040 מ"מ, רוחב של 1,750 מ"מ, גובה של 1,450 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,580 מ"מ היא בעיקר רחבה יותר ב-26 מ"מ מהדגם היוצא, נמוכה יותר ב-24 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 10 מ"מ. גם תא המטען הפך לקצת גדול יותר עם נפח של 352 ליטר מכובדים, תוספת של 25 ליטר לעומת הדגם היוצא.
בתחום ההנעה אין שינויים על הנייר, אך יונדאי i20 החדשה מצוידת עתה במנוע 1.0ליטר טורבו החדש של יונדאי השייך למשפחת מנועי סמארט-סטרים שאמנם מייצר נתוני הספק זהים למנוע של הדגם היוצא אך הוא חסכוני יותר וגם קצת גמיש יותר. מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו T-GDi בהספק מרבי של 100 כ"ס ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ המתקבל בין 1,500 ל-4,000 סל"ד. כמו בדגם היוצא המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים המעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 11.4 שניות, נתון זהה לדגם היוצא, וצריכת דלק משולבת של 17.5-17 ק"מ לליטר בתקן WLTP, בהתאם לרמת הגימור.
העיצוב החיצוני אולי לא פורץ דרך ונראה בוגר יחסית לעיצובים הצעירים והשובבים של המתחרות מאירופה, אך הוא בהחלט רענון מוצלח לעיצוב של הדגם היוצא עם מראה דינמי ומודרני יותר. גם תא הנוסעים לא צעיר באופיו או בשילובי הצבעים שבו אך הוא ללא ספק שדרוג מוצלח לתא הנוסעים של הדגם היוצא ובחלקים החשובים נמצא חומרים רכים ואיכותיים. כרגיל אצל יונדאי, נמצא גם הנדסת אנוש טובה עם סידור ברור ומוצלח של מערכי השליטה השונים על מערכות הרכב.
בחלק מרמות הגימור נמצא לראשונה לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 וכל הדגמים מצוידים כסטנדרט במערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8 (באירופה יש גם מסך "10.25 עם ניווט מקורי) הכוללת הרחבה לנאדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי בחיבור אלחוטי. בחלק מהדגמים יש גם תאורת אווירה, בקרת אקלים אלקטרונית ועוד.
רמת הגימור הבסיסית Intense, רמת גימור ליסינג, מצוידת במערכת מולטימדיה "8, שליטה מההגה, מערכת שמע עם 6 רמקולים, בקרת שיוט, כיוון חשמלי למראות הצד, בורר מצבי נהיגה, חלונות כהים מאחור, חיישני חניה מקוריים, חיישן תאורה. זו רמת הגימור היחידה שלא מצוידת במערכות בטיחות מתקדמות מהיצרן אלא במערכת התרעה של מובילאיי בלבד.
רמת הגימור Prime מוסיפה את מערכות הבטיחות: בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, אור גבוה אוטומטי, בקרת ערנות נהג והתראה על רכב קדמי שכבר החל בתנועה ברמזור. רמת הגימור Prime Plus מוסיף צבע דו גווני עם גג בשחור.
רמת הגימור Prestige כוללת בנוסף פנסי איתות במראות, חישוקי סגסוגת 16 אינץ' חדשים שעוצבו לאחרונה ותא אחסון קדמי עם משענת יד.
רמת הגימור Supreme כוללת בנוסף קיפול חשמלי למראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורת יום LED, תאורה ראשית LED, תאורת אווירה, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, פנסי ערפל עוקבי פנייה, מפתח חכם לכניסה והתנעה, חיישן גשם, בקרת אקלים דיגיטלי וחישוקי סגסוגת "17. מערכת הבלימה האוטונומית ברמת גימור זו משודרגת וכוללת זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי וכן תמיכה בתנועה חוצה בעת פנייה בצומת ומערכת בקרת הסטייה מנתיב כוללת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה.
רמת הגימור הבכירה Supreme Plus מוסיפה על רמת הגימור Supreme גוון שחור בגג, ניטור שטח מת בצידי הרכב כולל הפעלת הבלמים למניעת התנגשות, ניטור תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית. 2021 יונדאי i20 החדשה - מפרט טכני מלא להורדה.
ניר גרוסמן מנהל חטיבת יונדאי: מדובר בדגם מעוצב, פורץ דרך שיכבוש את ליבם של צעירים ומבוגרים כאחד להם תציע כלמוביל מסלולי מימון ליסינג וטיפול אטרקטיביים בהם מסלול ליסינג פרטי מבית היבואן עם מקדמה של החל מ-8,900 ₪ ותשלום חודשי של החל מ- 1,281 ₪ ל- 36 חודשים. המסלול יכלול הטבה של 3 טיפולים ראשונים ללא עלות והרכב ירשם בבעלות פרטית.
2021 יונדאי i20 מחירון:
יונדאי i20 מנוע 1.0 טורבו Intense אוטו' - 99,900 ₪
יונדאי i20 מנוע 1.0 טורבו Prime אוטו' - 104,900 ₪
יונדאי i20 מנוע 1.0 טורבו Prime Plus אוטו' - 106,900 ₪
יונדאי i20 מנוע 1.0 טורבו Prestige אוטו' - 104,900 ₪
יונדאי i20 מנוע 1.0 טורבו Supreme אוטו' - 109,900 ₪
יונדאי i20 מנוע 1.0 טורבו Supreme Pluseאוטו' - 113,900 ₪