יונדאי i20 החדשה תשווק עם מנוע 1.2 ליטר 84 כ"ס או 1.4 ליטר 100 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית או אוטו' ובמספר רמות גימור.
כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, משיקה היום (א') את יונדאי i20 החדש לשנת 2015 – דור שני לסופרמיני של יונדאי אשר הוצגה בעולם לפני כחצי שנה. יונדאי i20 החדשה תוצע בתחילה עם שני מנועים, עם תיבה ידנית או אוטו', בשלוש רמות גימור ובמחירים הנעים בין 80-110 אלף שקל.
יונדאי i20 החדשה פותחה בגרמניה במרכז הפיתוח האירופאי של יונדאי ולמעט המנועים הממשיכים מהדגם היוצא (אך משופרים משמעותית), לפחות עד להגעת מנוע ה-1.0 טורבו 120 כ"ס החדש בהמשך (לא לפני 2016), הכל בה "יותר" מהדגם היוצא: יותר מעוצבת, יותר איכותית, יותר מרווחת, יותר מאובזרת ועוד.
הסופרמיני החדשה של יונדאי עושה שימוש בפלטפורמה משודרגת של הדגם היוצא (קשיחה יותר בכ-64%) והיא גדולה יותר בכל המידות כמעט, לאורך נוספו 4 ס"מ (403 ס"מ), לרוחב נוספו 2.4 ס"מ (173 ס"מ), לבסיס הגלגלים נוספו 4.5 ס"מ (257 ס"מ) ורק הגובה קוצץ ב-1.6 ס"מ (147 ס"מ) לטובת הפחתת מקדם הגרר (0.3) המשפיע על צריכת הדלק. אלו הן מידות שלא רק גדולות מהדגם הנוכחי אלא גם מול כל המתחרות בסגמט.
ה-i20 החדשה לא מציעה רק מרווח משופר לנוסעים אלא גם למטען, עם נפח תא מטען שצמח לכדי 301 ליטר ועם קיפול המושבים יתקבל נפח של 1,042 ליטר. תא הנוסעים של הדגם שודרג משמעותית בכל הקשור לאיכות חומרים, כולל שימוש בפלסיטקה רכה ואיכותית בדשבורד, וכן שילוב של שני גוונים כסטנדרט.
יונדאי i20 החדשה 2015 – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
יונדאי i20 תוצע כאמור עם שני מנועים המוכרים מהדגם היוצא (לאחר שדרוג מקיף): 1.2 ליטר 84 כ"ס ו-1.4 ליטר 100 כ"ס. מנוע ה-1.2 ליטר משודך לתיבה ידנית בלבד ומנוע ה-1.4 ליטר משודך לתיבת 4 הילוכים אוטו' בלבד.
1.2 ליטר: מנוע בהספק מרבי של 84 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 12.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד. עם תיבת 5 הילוכים ידנית המנוע מספק בדגם ביצועים של 13.6 שניות -100 קמ"ש ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 19.6 ק"מ לליטר.
1.4 ליטר: מנוע בהספק מרבי של 100 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 13.6 קג"מ ב-3,500 סל"ד. עם תיבת 4 הילוכים אוטו' המנוע מספק בדגם ביצועים של 13.2 שניות -100 קמ"ש ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 14.9 ק"מ לליטר.
יונדאי i20 החדשה - מפרט טכני מלא להורדה.
יונדאי i20 החדשה – אבזור ובטיחות:
כלמוביל תציע את ה-i20 החדשה בשלוש רמות גימור. רמת הגימור הבסיסית insight כוללת, בין היתר, 2 חלונות חשמל, מראות צד חשמליות, מערכת שמע מקורית עם כניסת USB, שליטה מההגה על השמע, מזגן רגיל ועוד. רמת הגימור inspire כוללת בנוסף 2 חונות חשמל אחוריים, כיוון עומק לגלגל ההגה, פנסי איתות במראות הצד, רמקולים נוספים מלפנים ומאחור (6 סה"כ) ועוד. רמת הגימור פרימיום מוסיפה בקרת שיוט, חישוקים קלים, תאורת LED ליום, ציפוי עור לגלגל ההגה ועוד.
בתחום הבטיחות, הדגם מצויד כסטנדרט בשש כריות אוויר, בקרת יציבות, עיגוני isofix מאחור, מערכת ניהול יציבות vsm, בקרת לחץ אוויר בצמיגים ועוד, הדגם עדיין לא נבחן במבחני ריסוק. בנוסף לכך, ה-i20 החדשה מצוידת בדלתות בחיישן לחץ המאפשר פתיחה מהירה ומדויקת יותר של כריות האוויר במקרה של תאונת צד, רכב זה הוצע עד היום רק בסנטה פה של יונדאי.
דוידי פיאמנטה מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי מציין כי ה- i20 הצליחה בישראל ודורגה בשנים האחרונות כמובילה בקטגוריה בזכות שילוב של ממדים נכונים, מיצוב נכון ופניה לקהלים שונים. הדור החדש של ה- i20 הינו דגם בשל מכל הבחינות עם הממדים הגדולים ביותר בקטגוריה ואשר מהווה חבילה מושלמת בקטגוריה.
2015 יונדאי i20 – מחירים:
I20 insight 1.2: החל מ-79,900
I20 inspire 1.4: החל מ-104,500
I20 premium 1.4: החל מ-109,900