יונדאי i10 החדשה לשנת 2014 מרווחת יותר, מעוצבת יותר, מאובזרת יותר וחסכונית יותר מהדגם היוצא, תוצע עם מנועי 1.0 ליטר ו-1.2 ליטר.
יונדאי השיקה היום בבכורה עולמית את ה-i10 החדשה לשנת 2014, הדור השני למכונית המיני העירונית של המותג. הפעם, ה-i10 תיוצר בשתי גרסאות- אחת לשוק האירופאי שתוכננה ועוצבה במיוחד לשוק זה ואחת לשוק ההודי כבעבר. שתי הגרסאות נבדלות בעיצוב, בכיול ובאיכות הכוללת. יונדאי i10 החדשה תגיע אלינו לקראת סוף הרבעון הראשון של 2014 מפס הייצור החדש של יונדאי בטורקיה.
יונדאי i10 החדשה גדולה (ומרווחת) משמעותית מהדגם היוצא עם אורך של 3.67 מטר, רוחב של 1.66 מטר, גובה של 1.50 מטר ובסיס גלגלים של 2.385 מטר. לעומת הדגם היוצא, ה-i10 החדשה ארוכה ב-80 מ"מ, רחבה ב-65 מ"מ, נמוכה ב-40 מ"מ ובסיס הגלגלים התארך ב-5 מ"מ. העיצוב החדש יחד עם הנמכת הגג ב-40 מ"מ איפשרו ליונדאי להשיג מקדם גרר של 0.31, הנמוך ביותר בסגמנט לפי יונדאי, מה שאמור לתרום לצריכת דלק משופרת.
נפח תא המטען עומד על 252 ליטר - ליטר אחד בדיוק יותר מפולקסווגן אפ ולא בכדי! (ו-27 ליטר יותר מהדגם היוצא). עם קיפול המושבים , מתקבל נפח של 1,046 ליטר. לפי יונדאי ה-i10 החדשה, מציעה מידות של מכונית עירונית עם מרווח של סופרמיני ותחושה של רכב מסגמנט גדול יותר. עם החשיפה הראשונה של תא הנוסעים, נדמה כי היא עומדת במשימה.
כאמור, זו הפעם הראשונה בה אנו נחשפים רשמית אל תא הנוסעים של ה-i10 החדשה וניתן לראות שבכל הקשור לעיצוב ואבזור, הוא בהחלט מעניק תחושה של רכב בוגר מסגמנט גבוה יותר. בהתאם לרמת הגימור, ה-i10 החדשה תוצע עם מערכת בקרת שיוט ומגביל מהירות, דיבורית BT ומערכת שמע מקורית עם תפעול מגלגל ההגה, מערכת בקרת אקלים, מראות צד חשמליות עם קיפול חשמלי ועוד. לצערנו, הגרסה האירופאית שתשווק בישראל, נעדרת את פתחי המיזוג המרכזיים למושב האחורי כפי שיש בדגם לשוק ההודי.
2014 יונדאי i10 החדשה – מנועים ביצועים וצריכת דלק:
יונדאי תצייד את הגרסה האירופאית של ה-i10 בשני מנועים: 1.0 ליטר שלושה צילינדרים ו-1.25 ליטר. שני המונעים שופרו לעומת הגרסאות הקיימות ויוצעו עם תיבת הילוכים ידני או אוטו' כאפוציה. נכון לעכשיו, הדגם לא ישווק עם מנוע דיזל באירופה כמו בגרסה ההודית של הדגם, אך הוא כן יוצע בגרסת הנעה בגז LPG. חלק מהדגמים יוצעו עם מערכת עצור/סע.
דגם הבסיס יוצע עם מנוע 1.0 ליטר בהספק של 66 כ"ס ב-5,500 סל"ד (700 סל"ד פחות מהמנוע הנוכחי של הפיקנטו) ומומנט מרבי של 9.58 קג"מ ב-3,500 סל"ד. עם תיבת 5 הילוכים ידנית זה מספיק ל-14.9 שניות 0-100 קמ"ש (16.8 ש' עם תיבה אוטו') ולמהירות מרבית של 155 קמ"ש (אוטו': 145 קמ"ש). צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה עומדת על 21.7 ק"מ לליטר בדגם הידני ו-16.66 ק"מ לליטר בדגם האוטו'. מנוע זה יוצע גם בגרסת Blue Drive עם מערכת עצור/סע, הילוך חמישי ארוך וצריכת דלק של 23.25 ק"מ לליטר.
הדגם הבכיר יותר יוצע עם מנוע 1.25 ליטר בהספק של 87 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-12.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד. מנוע זה עם תיבת 5 הילוכים ידנית מספק ביצועים של 12.3 שניות 0-100 קמ"ש (13.8 ש' עם תיבה אוטו') ומהירות מרבית של 171 קמ"ש (אוטו': 163 קמ"ש). צריכת הדלק המשולבת של דגם זה עומדת על 20.4 ק"מ לליטר בדגם הידני, אין עדיין נתון לדגם האוטו'.
גרסת ההנעה בגז LPG של הדגם תוצע עם מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים, עם הספק מרבי של 67 כ"ס ו-9.17 קג"מ. דגם זה מוצע עם תיבה ידנית בלבד ומספק ביצועים של 15.2 שניות 0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 153 קמ"ש וצריכת גז של 16.1 ק"מ לליטר. דגם זה מוצע עם מיכל דלק סטנדרטי של 40 ליטר ומיכל גז של 27.2 ליטר.
יונדאי תציעה את ה-i10 החדשה עם מבחר של 11 צבעים - 3 צבעים פשוטים ו-8 צבעים מטאליים ובתא הנוסעים, השיבוץ הצבעוני לאורך השדבורד יוצע בארבעה צבעים לבחירה: בז', כתום, כחול ואדום (ברמת הגימור הגבוהה ביותר בלבד), אותם צבעים ממשיכים למסגרת סביב ידית ההילוכים ולחלקן התחתון של הדלתות. לפי יונדאי, בידוד הרעשים בדגם שופר משמעותית וה-i10 החדשה תהיה השקטה ביותר בסגמנט (בהודעה לעיתונות היא אף מציגה טבלת השוואה).
בתחום הבטיחות, יונדאי תציע את ה-i10 החדשה עם מערכת בקרת יציבות ESC ומערכת ניהול בקרת יציבות VSM שלפי יונדאי תוכנתה להיות "ליברלית" יחסית. כל הדגמים יוצעו כסטנדרט עם 6 כריות אוויר.
יונדאי מכרה באירופה כ-450,000 יחידות מהדור הראשון של ה-i10 מאז תחילת השיווק ב-2007, עם שיא מכירות בשנת 2009 של 110,000 יחידות. עם הדגם החדש, יונדאי צופה להגיע לנתח שוק של כ-6.3% מהסגמנט (כ-74,000 יחידות) כאשר קהל היעד העיקרי של הדגם הוא גילאי 36-55.