יגואר F טייפ קופה היא המכונית הכי דינאמית של יגואר אי פעם, תוצע גם בגרסת R חזקה במיוחד עם 550 כ"ס ו-4.0 שניות 0-100 קמ"ש.

2014 יגואר F טייפ קופה

יגואר חושפת על בימת תערוכת לוס אנג'לס את ה-F טייפ קופה החדשה המצטרפת על ה-F טייפ רודסטר החדשה שהוצגה מוקדם יותר השנה. לפי יגואר, ה-F טייפ קופה היא המכונית הכי בעלת היכולות הדינאמיות והביצועים הגבוהים ביותר שהיא בנתה אי פעם, היא גם זולה בכ-10% מגרסת הרודסטר היקרה למדי (החל מ-799,000 שקל בישראל).

 

כמו ה-F טייפ רודסטר, גם גרסאות הבסיס של ה-F טייפ קופה יצוידו במנוע ה-3.0 ליטר V6 עם מגדש על בהספק של 340 כ"ס ו-45.9 קג"מ בדגם F טייפ קופה ו-380 כ"ס ו-46.9 קג"מ בדגם F טייפ קופה S. זה מספיק ל-5.3 שניות ו-4.9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 260 קמ"ש ו-275 קמ"ש בהתאמה, נתוני ביצועים זהים לאלו של גרסת הרודסטר.

 

מה שיש ל-F טייפ קופה ואין לגרסת הרוסדטר (אך כניראה שכן בהמשך) זו גרסת R חזקה במיוחד שהוצגה עם גרסת הקופה לדגם. בעוד גרסת הרודסטר מקבלת ממנוע ה-V8 מגדש-על בנפח 5.0 ליטר "רק" 495 כ"ס ו-63.7 קג"מ, גרסה משופרת של מנוע זה מספקת לקופה 550 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-69.3 קג"מ בין 2,500-5,500 סל"ד. זה מספיק לביצועים של 4.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 300 קמ"ש, מוגבלת אלקטרונית.

 

כל הגרסאות מצוידות בתיבת שומנה הילוכים של ZF עם מנועי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בגרסת ה-R ישנו כיול שונה לתיבת ההילוכים. ההנעה אחורית כמובן.

 

בזכות פלטפורמת האלומיניום של ה-F טייפ, הדגם נהנה מהתנגדות גבוהה לפיתול, מה שאפשר למהנדסי יגואר להביא למקסימום את היכולות הדינמיות של הדגם, מבלי להתפשר על נוחות ועידון. למרות השימוש הנרחב באלומיניום, ה-F טייפ מכונית כבדה יחדית עם משקל הנעה בין 1,577 ק"ג ועד 1,665 ק"ג בקופה R ומשתנה בהתאם לאבזור. פורשה 911 למשל קלה בכ-150 ק"ג בממוצע. משקל הרודסטר והקופה, זהה.

 

 

גרסת ה-R של הדגם נבדלת מהדגמים הרגילים בכיול מתלים שונה ובתוספת של שתי מערכות מתקדמות: מערכת EDC – מערכת ניהוג וקטורי המתפקדת כגרסה מתקדמות יותר לדיפרנציאל מוגבל החלקה, פועלת במהירות של 200 אלפיות השנייה במעבר בין מצב פתוח לחלוטין לסגור לחלוטין. מערכת זו תפעיל את אחד הבלמים או יותר במקרה של תת היגוי או היגוי יתר בכדי לשמור על קו הפנייה. מערכת זו משולבת במערכת בקרת השלדה הכוללת בולמים אדפטיביים. בנוסף לכך גרסת ה-R מקבלת מושבי ספורט שונים מאלו שבגרסאות החלשות יותר. כאופציה בדגם ה-R וה-S, ניתן לקבל בלמים קרמיים המפחיתים ממשקל המכונית לא פחות מ-21 ק"ג.

 

עיצוב גרסת הקופה של ה-F טייפ נשען באופן מוחלט על הקונספט C-X16 שהוצג ב-2011, למעט העובדה שלטובת יציבות במהירויות גבוהות, ספוילר אחורי מתרומם במהירויות של מעל ל-110 קמ"ש ויורד חזרה מתחת ל-80 קמ"ש.

 

לדגם מידות זהות לאלו של הרודסטר. תא המטען שהתפנה ממשימת אחסון הגג, בעל נפח של 407 ליטר לעומת ה-196 ליטר של דגם הרודסטר כאשר הגג במצב מקופל.

 

jaguar_f-type_26
jaguar_f-type_26
jaguar_f-type_27
jaguar_f-type_27
jaguar_f-type_28
jaguar_f-type_28
jaguar_f-type_29
jaguar_f-type_29
jaguar_f-type_35
jaguar_f-type_35
jaguar_f-type_coupe_5
jaguar_f-type_coupe_5
jaguar_f-type_coupe_6
jaguar_f-type_coupe_6
jaguar_f-type_coupe_7
jaguar_f-type_coupe_7
jaguar_f-type_coupe_8
jaguar_f-type_coupe_8
jaguar_f-type_r_coupe_1
jaguar_f-type_r_coupe_1
jaguar_f-type_r_coupe_3
jaguar_f-type_r_coupe_3
jaguar_f-type_r_coupe_4
jaguar_f-type_r_coupe_4
jaguar_f-type_r_coupe_6
jaguar_f-type_r_coupe_6
jaguar_f-type_r_coupe_uk-spec_1
jaguar_f-type_r_coupe_uk-spec_1
jaguar_f-type_r_coupe_uk-spec_3
jaguar_f-type_r_coupe_uk-spec_3
jaguar_f-type_r_coupe_uk-spec_4
jaguar_f-type_r_coupe_uk-spec_4
jaguar_f-type_r_coupe_uk-spec_5
jaguar_f-type_r_coupe_uk-spec_5
jaguar_f-type_r_coupe_uk-spec_6
jaguar_f-type_r_coupe_uk-spec_6
jaguar_f-type_r_coupe_uk-spec_7
jaguar_f-type_r_coupe_uk-spec_7
jaguar_f-type_r_coupe_uk-spec_8
jaguar_f-type_r_coupe_uk-spec_8
jaguar_f-type_s_coupe_2
jaguar_f-type_s_coupe_2
jaguar_f-type_s_coupe_3
jaguar_f-type_s_coupe_3
jaguar_f-type_s_coupe_5
jaguar_f-type_s_coupe_5
jaguar_f-type_s_coupe_8
jaguar_f-type_s_coupe_8

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.