יגואר C-X75 היא מכונית-על חשמלית עם מאריך טווח. 780 כ"ס ומומנט מעולם הכלים הכבדים של 163 קג"מ.
מאז היגואר XJ220 המיטולוגית שמסרה את נשמתה לבורא ב-1994, ליגואר לא הייתה נוכחת בחברה הגבוהה של רכבי העל. היום, במסיבת עיתונים מוקדמת לפני פתיחת תערוכת פריז מחר (לעיתונאים), חשפה יגואר קונספט חשמלית מדהימה בכינוי C-X75 מחווה מיוחדת לכבוד 75 שנה ליגואר.
את היגואר C-X75 מניעים 4 מנועים חשמליים בהספק של 195 כ"ס לכל מנוע, המחוברים לכל גלגל בנפרד. ההפק הכולל עומד על 780 כ"ס, אך הנתון היותר מדהים הוא מומנט של 163 קג"מ. נתונים הביצועים המוצהרים של ה- C-X75 שאורכה 4.5 מטרים,כמעט ושמים בצל את אלו של הבוגאטי ויירון. 3.4 שניות ל-100 קמ"ש, 5.5 שניות ל-160 קמ"ש ו-15.7 שניות בלבד ל-300 קמ"ש.
ג'וליאן טומפסון, המעצב הראשי האחראי על הקונספט הזו, אומר שהשימוש ב-4 מנועים חשמליים, קטנים יחסית, אפשרו לשמור על מרכז כובד קרוב לקרקע ולמקם את הנהג בדיוק במרכז בסיס הגלגלים. לפי יגואר, ישנה כוונה שה-C-X75 תגיע לייצור בשלב כלשהו. שילדת הקונספט עשויה אלומיניום, המומחיות של יגואר, ומשקלה הכולל הוא 1340 ק"ג.
נסיעה על בסיס הסוללות בלבד, אפשרית עד לטווח של 110 ק"מ. יגואר ציידה את החשמלית הזו במאריך טווח ייחודי. שתי טורבינות גז קטנות יכנסו לפעולה ברגע שהסוללות יגיעו לאחז מסוים מהקיבולת שלהם, ויטעינו אותן בכדי לאפשר טווח נסיעה נוסף של עוד 790 ק"מ. הטורבינות יכולו להשתמש בדיזל, גז או דלק ביו. הטורבינות עצמן מפיקות יחדיו 188 כ"ס. הטורבינות, המיוצרת ע"י חברה בריטית בשם "Bladon Jets”, הן עדיין ניסיוניות שלא הורכבו על שום מוצר פעיל עדיין.
ביגואר, לקחו המעצבים את השימוש בטורבינות רחוק מאוד. מעבר לכך שהן קטנות, קלות, יעילות יותר ודורשות פחות תחזוקה ממנוע בעירה פנימית, בלחיצת כפתור, ניתן יהיה לנתב את הגזים החמים הנפלטים מהן לתחתית הרכב, בכדי להגדיל את את כוח ההצמדה באמצעות שימוש בצינור וונטורי בתחתית הרכב.
מחר, בפתיחת תערוכת פריז לעיתונאים, תערך ההשקה הרשמית של הקונספט הזו.