הקורולה החדשה, שתשווק בקרוב בישראל, חוזרת לאירופה כמחליפת האוריס. תשווק בשלוש גרסאות המרכב של הדגם, עם שתי יחידות הנעה היברידיות ושני מנועי בנזין בהספקים של 116-180 כ״ס ושפע של מערכות בטיחות מתקדמות חדשות.
כתריסר שנים לאחר שהחליפה באירופה את הקורולה באוריס, טויוטה חוזרת לעשות שימוש בשם קורולה עבור השוק האירופאי עם הדור ה-12 והחדש של הדגם אשר ישווק באירופה בכל גרסאות המרכב של הדגם: האצ׳בק, סטיישן ולאחר היעדרות של שנים מהשוק, גם במרכב סדאן.
הקורולה 2019 החדשה תשווק באירופה עם 4 יחידות הנעה, שני מנועי בנזין ושתי יחידות היברידיות, עם עיצוב חדש ומוצלח, תא נוסעים איכותי והדור החדש ומתקדם יותר של מערכת הבטיחות Toyota Safety Sense. את הקורולה האצ׳בק וסטיישן נקבל מבריטניה (שם יוצרה גם האוריס) ואת דגם הסדאן נמשיך לקבל מפס הייצור בטורקיה. כאשר תשווק בישראל, הקורולה סדאן תשווק עם מנוע 1.6 ליטר 132 כ״ס או 1.8 ליטר היברידי 122 כ״ס והקורולה האצ׳בק וסטיישן (המחליפים את האוריס) ישווקו עם מערכת היברידית 1.8 ליטר בלבד. מחירה של הקורולה סדאן בישראל צפוי להתחיל ב-133 אלף שקל.
הקורולה החדשה מבוססת על גרסת GA-C של פלטפורמת TNGA המודולרית של החברה, פלטפורמה הקשיחה ב-60% משמעותיים מזו של הדגם היוצא. המשמעות של זה היא שיפור בתחום הבטיחות הפאסיבית, גמישות רבה יותר בתכנון המתלים לטובת איזון טוב יותר בין נוחות לניהוג ושליטה על המרכב, לצד שיפור בתחום ה-NVH - הפחתה של רעשים, רעידות ועידון כולל לעומת הדגם היוצא.
לשיפור היכולות הדינמיות של הקורולה החדשה תורמים הנמכה של מרכז הכובד, המנוע מותקן 10 מ״מ נמוך יותר והנהג יושב 25 מ״מ נמוך יותר לעומת הדגם היוצא, וכן מעבר למתלה אחורי רב חיבורי במקום קורת פיתול פשוטה בדגם היוצא. לראשונה בדגם, טויוטה מציעה אופציה לבולמים אדפטיביים (AVS) - בדגמי האצ׳בק וסטיישן בלבד. בכדי לשפר את שדה הראיה של הנהג, טויוטה הצרה את קורת A הקדמית והורידה את מראות הצד לדלתות בכדי להוסיף חלון רבע קדמי.
מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
הקורולה החדשה תשווק באירופה עם 4 יחידות הנעה, בהתאם לשוק היעד. הקורולה סדאן תשווק עם מנוע 1.6 ליטר בנזין או 1.8 ליטר היברידי, הקורולה האצ׳בק או סטיישן עם מנוע 1.2 ליטר טורבו, 1.8 ליטר היברידי או 2.0 ליטר היברידי החדש.
בישראל כאמור הקורולה סדאן תשווק עם מנוע 1.6 ליטר ו-1.8 ליטר היברידי ואילו הקורולה האצ׳בק או סטיישן עם 1.8 ליטר היברידי בלבד. מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי הוא גרסה משופרת של המנוע מהדגם היוצא - מערכת תזמון שסתומים משופרת Valvematic - והוא משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או רציפה Multidrive S.
1.2 ליטר טורבו: הספק מרבי של 116 כ״ס בין 5,200 – 5,600 סל״ד ומומנט מרבי של 18.85 קג״מ ב-4,000 סל״ד. מנוע זה משודך לתבית 6 הילוכים ידנית, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 9.3 שניות (סטיישן: 9.6 ש׳), מהירות מרבית של 200 קמ״ש (סטיישן: 195 קמ״ש). צריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.7 ק״מ לליטר בתקן WLTP החדש או 19.2 ק״מ לליטר בתקן NEDC היוצא.
1.6 ליטר: הספק מרבי של 132 כ״ס ב-6,400 סל״ד ומומנט מרבי של 16.3 קג״מ. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים ידנית או CVT רציפה (תיבה חדשה) ומספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 10.2 שניות, מהירות מרבית של 190 קמ״ש (10.0 ש׳ ו-200 קמ״ש בדגם היוצא). צריכת הדלק המשולבת (בתקן NEDC) עומדת על 18.2 ק״מ לליטר, שיפור קל לעומת 17.9 ק״מ לליטר בדגם היוצא.
1.8 ליטר היברידי: מנוע 1.8 ליטר בנזין 98 כ״ס ו- 14.5 קג״מ, מנוע חשמלי 71 כ״ס ו-16.6 קג״מ. הספק כולל של 122 כ״ס ב-5,200 סל״ד. דגמי ההאצ׳בק והסטיישן מצוידים בסוללת ליתיום-יון בעוד שדגם הסדאן מצויד בסוללת ניקל-מטאל המוכרת מהפריוס. עם יחידת הנעה זו לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 10.9 שניות בהאצ׳בק, 11.1 שניות בסטיישן ו-11.0 שניות בסדאן. המהירות המרבית זהה בכל הדגמים ועומדת על 180 קמ״ש. צריכת הדלק המשולבת בתקן WLTP עומדת על 23.3 ק״מ לליטר בדגמי ההאצ׳בק והסטיישן, 23.2 ק״מ לליטר בדגם הסדאן. בתקן NDEC, צריכת הדלק המשולבת עומדת על 30.3 ק״מ לליטר בהאצ׳בק והסטיישן ו-29.4 ק״מ לליטר בסדאן.
2.0 ליטר היברידי: מנוע 2.0 ליטר בנזין (Hybrid Dynamic Force) עם 19.4 קג״מ המשולב במנוע חשמלי עם 107 כ״ס ו-20.6 קג״מ. למערכת הספק כולל של 180 כ״ס ב-6000 סל״ד (סוללת ניקל-מטאל). עם יחידת הנעה זו לדגם החמש דלתות נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 7.9 שניות (סטיישן: 8.1 ש׳) ומהירות מרבית זהה של 180 קמ״ש. צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה עומדת בתקן WLTP על 21.4 ק״מ לליטר או 27 ק״מ לליטר בתקן NDEC. יחידת הנעה זו לא תוצע עם הקורולה סדאן.
בטיחות ואבזור:
מעבר לפלטפורמה החדשה ושבע כריות אוויר, טויוטה ציידה את הקורולה החדשה בדור החדש של מערכת הבטיחות המתקדמת TSS עם יכולות משודרגות ומספר מערכות בטיחות חדשות - סטנדרט בכל הגרסאות ההיברידיות. מערכת חדשה היא מערכת LTA - Lane Trace Assist, מערכת סיוע לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה הפועלת בכל טווח המהירויות (כמעט עד עצירה מלאה). בשילוב עם בקרת השיוט המערכת מאפשרת נהיגה סמי-אוטונומית בפקקי תנועה למשל, אך היא מחייבת את הנהג להחזיק כל הזמן את הידיים על ההגה. כאשר סימון הנתיב לא ברור, המערכת תמשיך לפעול כל עוד יש רכב מוביל שניתן לעקוב אחריו.
בנוסף נמצא מערכת בלימה אוטונומית (10-180 קמ״ש) עם זיהוי הולכי רגל (יום ולילה 10-80 קמ״ש) ורוכבי אופניים (יום 10-80 קמ״ש), בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת בכל טווח המהירויות כולל נסיעה בפקקי תנועה (חידוש נסיעה בלחיצה על הכפתור בגלגל ההגה). המערכת משולבת במערכת זיהוי תמרורים ובלחיצה על כפתור בגלגל ההגה המערכת תתאים את מהירות הנסיעה המצוינת בתמרור. בנוסף נמצא בקרת סטייה מנתיב, אור גובה אוטומטי ומניעה של תאוצה לא מבוקרת ביציאה מהמקום.מה שעדיין אין בטויוטה זה ניטור שטחים מתים.
בתא הנוסעים החדש של הקורולה, המציג שיפור משמעותי בעיצוב ואיכות החומרים לעומת הדגם היוצא, נוכל למצוא ברשימת האבזור מולטימדיה ״8 (בישראל חלק מרמות הגימור יוצעו עם מערכת ״9 בהתקנה מקומית עם WAZE), תאורת ראשית LED, בקרת אקלים חדשה מפוצלת עם יציאות למושב האחורי, כניסת USB, דיבורית BT, בקרת שיוט, מצלמה אחורית, מפתח חכם - כניסה והתנעה ופתיחת תא המטען ללא מגע, חישוקי סגסוגת ״16-״18, בלם יד חשמלי עם פונקציית החזק, משטח טעינה אלחוטי ועוד.
מידות:
בעוד שהקורולה סדאן לא השתנתה משמעותית במידותיה לעומת הדגם היוצא, רק נמוכה יותר ב-30 מ״מ מהדגם היוצא, הקורולה האצ׳בק וסטיישן זכו לגידול משמעותי ונדרש במידות שכן האוריס היוצאת הייתה מכונית צפופה למדי במושב האחורי שלה. הקורולה האצ׳בק זכתה לתוספת משמעותית של 94 מ״מ לאורך ו-40 מ״מ לבסיס הגלגלים (2,640 מ״מ) והקורולה סטיישן זכתה לתוספת של 40 מ״מ לאורך ותוספת משמעותית במיוחד של 100 מ״מ לבסיס הגלגלים (2,700 מ״מ).
מרכב | סדאן | סטיישן | האצ׳בק |
---|---|---|---|
אורך (מ״מ) | 4,630 | 4,650 | 4,370 |
רוחב (מ״מ) | 1,780 | 1,790 | 1,790 |
גובה (מ״מ) | 1,435 | 1,435 | 1,435 |
בסיס גלגלים (מ״מ) | 2,700 | 2,700 | 2,640 |
נפח תא מטען (ליטר) | 471 | 598 | 361 |
משקל 1.8 היברידי (ק״ג) | 1,310 | 1,300 – 1,430 | 1,295 – 1,400 |