המהנדס הראשי של המקלארן F1 האגדית עושה פנייה של 180 מעלות ומייצר את העירונית הקטנה ביותר
איך שגלגל מסתובב לו, גורדון מאריי המהנדס הראשי של המקלארן F1, לאחר שפרש ממקלארן, החל לעסוק בפיתוח רעיונות לפתרונות תחבורה עירוניים. הסנונית הראשונה והרשמית היא ה- T.25, מכונית עירונית קטנה, כמה קטנה? מאוד, 3 מושבים, 2.40 מ' אורך (קצה ב-10 ס”מ מסמארט לשתיים, 1.30 מ' רוחב, 1.40 מ' גובה ומשקל נוצה של 575 ק"ג, קלה מסמארט ב-155 ק”ג.
ל- T25 מנוע 660 סמ"ק אחורי, כמו בסמארט, בהספק של 51 כ"ס, התרגום של זה במספרים: 145 קמ"ש, 16.2 שניות 0-100 קמ"ש, פליטת CO2 של 86 גרם/ק"מ וצריכת דלק משולבת של 26.2 ק"מ לליטר. מעבר להיותה קטנה, גורדון מאריי לא שכח מהיכן הוא בא וה-T25 אמורה להיות גם מהנה לנהיגה.
ה-T25 בעלת 4 מתלים עצמאיים, ABS, מערכת ברקת יציבות ומשיכה, כרית אוויר אחת ואזורי קריסה, מלפנים ומאחור. שלדת ה- T25 נבנתה בהשראת פורמולה 1, משם הגיע מאריי והיא כוללת תא נוסעים הבנוי ממסבך פלדה ורצפה מחומרים מרוכבים שאמורים לספק חוזק מבני גם נגד פיתול וגם במקרה של תאונה.
ה- T25 היא חלק מקונספט סביבתי שלם של מאריי ולכן גם במפעל המייצר אותה לפי תהליך ייצור מקורי הנקרא iStream שחותך בהשקעה הכספית, בגודל המפעל ובאנרגיה הנדרשת לייצור הרכב.
לפי גודלה, ה-T25 כמו הסמארט והטויוטה IQ, מאפשרות חניה במאונך למדרכה, ההבדל הוא, שתכנון הדלתות של ה-T25 מאפשר יציאה נוחה מהרכב גם כשהחניה צפופה שכן, כל תא הנהג נפתח כלפי מעלה. המושבים האחוריים מתקפלים מה שמאפשר להגדיל את נפח תא המטען מ- 160 ליטר ל- 720 ליטר מאוד שימושיים.
ה- T25 צפויה לצאת לשוק רק בעוד שנתיים מהיום.