קיה ציפוי חלונות Nano Cooling Film
ציפוי להפחתת הטמפרטורה ברכב עומד.
קיה ציפוי חלונות Nano Cooling Film
ציפוי להפחתת הטמפרטורה ברכב עומד.

קיה ויונדאי חושפות שלוש טכנולוגיות חדשות לחימום או קירור מהיר יותר של  חלל תא הנוסעים, לטובת נוחות הנוסעים ובעיקר לטובת הפחתת צריכת האנרגיה. מעבר לעבודה שפשוט חם/קר יותר בעולם ונדרש למצוא פתרונות לקירור/חימום מהיר ויעיל יותר של חלל תא הנוסעים, בעידן הרכב החשמלי לצריכת האנרגיה של מערכת המיזוג השפעה משמעותית מאוד על טווח הנסיעה, במיוחד ברכבים שיותר מדי מהם בחרו לחקות את הרע בטסלה ולהתקין חלון גג פנורמי ענק ללא כל בידוד סביר. 

 

פרסומת eurodrive
פרסומת eurodrive

ציפוי חוסם קרינה (Nano Cooling Film): עבור מדינות חמות, קיה ויונדאי מציגות ציפוי ננו מתקדם לחלונות הרכב ולפי מספר ניסויים שערכה החברה עם רכב רגיל מפס הייצור ורכב בו הותקן הציפוי, נמדדה בחלל הרכב הרגיל טמפרטורה של 48.5 מעלות לעומת 36 מעלות עם הציפוי. 

 

ציפוי ננו לחלונות Nano Cooling Film
Nano Cooling Film.

הציפוי שקוף לחלוטין ומעבר לחסימה של קרני IR כמו בציפוי חלונות סטנדרטי איכותי (לא כולם אותו הדבר) הוא מאפשר בנוסף גם פינוי חום מהיר יותר מחלל הרכב כך שאם הטמפרטורה החיצוני ירדה, הרכב יתקרר מהר יותר. הציפוי מורכב משלוש שכבות המסננות קרינה סולארית במספר אורכי גל. את הציפוי ניתן להתקין גם על חלונות שכבר עברו ציפוי ומכיוון שהוא שקוף הוא לא משפיע את הראות בלילה. 

 

מקרן חום: חימום מושבים והגה, וברכבי יוקרה גם חימום של כל המשענות, זה נעים אבל ממש לא מספיק כאשר הטמפרטורה יורדת מתחת לאפס לצד העבודה שהחימום איטי מאוד ורק לאחר כ-5 עד 10 דקות המושבים מגיעים לטמפרטורה המרבית (כ-40 מעלות - משתנה בין יצרן ליצרן). כדי לספק חימום מהיר וחסכוני יותר באנרגיה, התקנה של מקרן חום באזורים הנמוכים של חלל תא הנוסעים תאפשר חימום מהיר יותר של הנוסעים עד שמערכת המיזוג תחמם את חלל תא הנוסעים לטמפרטורה נעימה. המקרן מגיע לטמפרטורה של עד 110 מעלות, הוא עטוף באריג ומצויד במנגנון למניעת כוויות. מערכת כזו הותקנה בקיה EV9 החשמלי (כאופציה) שם היא כוללת תשעה מקרנים כאלו בדלתות, בקונסולה המרכזית ועוד. 

 

מקרן חום קיה EV9
מקרן חום לחימום מהיר של חלל תא הנוסעים.

ציפוי מתכתי לחלונות: אתם ודאי מכירים את מפשיר האדים האחורי המבוסס על רשת של מוליכי טונגסטן המחממת את השמשה האחורית, ברכבים למדינות קרות בהם מצטבר גם קרח על החלון ניתן לצייד את הרכב בחלון קדמי עם חימום וגם כאן מדובר על רשת של חוטי טונגסטן, רד דקיקים במיוחד. עבור תחום זה יונדאי פיתחה תהליך ייצור מיוחד המאפשר ליצור סוג של ציפוי מתכתי מוליך לשמשה הקדמית, שקוף לחלוטין, חסכוני יותר באנרגיה המפשיר את הקרח מהשמשה מהר יותר מכל מערכת אחרת. 

 

לפי יונדאי הציפוי המתכתי, המבוסס על מערכת חשמל 48V, מהיר יותר פי 4 בחימום השמשה והפשרת הקיפאון לעומת מערכת חימום רגילה לצד חיסכון של 10% באנרגיה. יונדאי רשמה פטנט על הציפוי הזה והיא מתכננת ליישם אותו בדגמים העתידיים שלה.  

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.