בשוק הבית המקומי, ליונדאי, ג'נסיס וקיה כבר יש רשימת הזמנות של 1.35 מיליון רכבים שהם עדיין לא סיפקו ללקוחות, חלק מהלקוחות יקבלו את הרכבים לאחר זמן סביר של 3-4 שבועות, אך החלק האחר יאלץ להמתין עד 30 חודשים מיום ההזמנה.
כן, לא רק בישראל זמני ההמתנה ללא מעט רכבים חדשים הפכו למשהו מופרך של מעל לשנה עד למצב בו היבואן כבר לא מקבל יותר הזמנות, גם השוק הדרום קוריאני לדגמים מסוימים זמני המתנה ארוכים מאוד ושם אין צורך בשילוח בספינה. למרות שהשוק הקוריאני הוא שוק חשוב במיוחד עבור קבוצת ינדאי, בסופו של דבר ליצרן יש צורך חזק יותר לשמור על שווקים אחרים שלו כמו השוק האמריקאי והאירופי שכן שם הלקוח פשוט יעבור למותג אחר, בדרום קוריאה האפשרויות של הצרכן זה פחות או יותר יונדאי, קיה או כלום.
אם תרצו להזמין בדרום קוריאה את ג'נסיס GV80 עם מנוע 2.5 ליטר טורבו, תאלצו להמתין מעל לשנתיים לדגם או ליתר דיוק לא פחות מ-30 חודשים. גם אם תוסיפו כסף ותשדרגו את ההזמנה למנוע 3.5 ליטר V6 זמן ההמתנה ישתפר רק במעט ל-26 חודשים ואם תאמרו לעצמכם נתפשר על דגם קטן יותר כמו GV70, עדיין תאלצו להמתין מעל לשנה - 16 חודשים.
זמני המתנה ארוכים לא שמורים רק לרכבי היוקרה של קבוצת יונדאי מוטורס, זמן ההמתנה ליונדאי וניו הפשוט והזול עומד על 15 חודשים, לסנטה פה היברידי 24 חודשים ולטוסון ההיברידי זמן ההמתנה עומד על 13 חודשים, עכשיו אתם גם יכולים להבין מדוע הדגם טרם הגיע לישראל. מי שיזמן כעת את האיוניק 6 החשמלית, יאלץ להמתין 18 חודשים שכן ביונדאי יש תיעדוף ברור עבור הדגם לשוק האירופי.
גם בקיה המצב די דומה עבור חלק מדגמי המותג, זמני ההמתנה לסורנטו היברידי כבר עומדים על 18 חודשים, זמן ההמתנה לקיה סלטוס 1.6 טורבו הארך מ-8 חודשים ל-10 חודשים.