האימפרזה החדשה תנחת בקרוב בישראל, תוצע עם מנוע 1.6 ליטר 115 כ"ס, תיבת הילוכים רציפה ובתצורת האצ'בק וסדאן.
סובארו אימפרזה החדשה (דור רביעי לדגם), כבר נחשפה לפני למעלה משנתיים ומשווקת כבר כשנתיים בארה"ב, אך בשל אסון הצונאמי ורעידת האדמה ביפן, שיווקו של הדגם החדש באירופה ובישראל התעכב לזמן ארוך מהרצוי, מה שהשאיר את סובארו בישראל ללא משפחתית בהיצע כבר יותר משנה. בחודש הבא, סובארו אימפרזה החדשה תשווק בישראל ואנו מביאים לכם את הפרטים הטכניים על הדגם.
סובארו אימפרזה החדשה, כפי שוודאי שמתם לב, חוזרת לשם המקורי (שמעולם לא השתנה בעולם) במקום השם B3 שניתן בישראל לדגם היוצא. האימפרזה 2013 תשווק בתצורת סדאן או האצ'בק כמו בדור הקודם ותוצע עם מנוע 1.6 ליטר חדש, בוקסר כמובן, בהספק של 115 כ"ס (לעומת 107 כ”ס ב-B3), אנחנו עדיין אל יודעים לומר האם הדגם ישווק בישראל גם בגרסת 2.0 ליטר עם 150 כ"ס והנעה כפולה.
אל עיצוב האימפרזה החדשה, בגרסת ההאצ'בק, כבר נחשפנו באמצעות ה-XV החדש שהוא למעשה גרסה מוגבהת ומחוזקת של הדגם. כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים של האימפרזה החדשה זהה באופן מוחלט לזה של ה-XV, כך שאין מה להרבות במילים. לעומת ה-B3 המוחלפת, מדובר בעיצוב חדש, בשדרוג משמעותי של איכות החומרים, הנדסת האנוש משופרת, המרווח לנוסעים גדל, שדה הראיה חסר תחרות ותא מטען גדול יותר - בהחלט משהו שדגם ההאצ'בק היוצא היה צריך.
לאימפרזה החדשה מידות של: 4,415 מ"מ אורך (סדאן: 4,580 מ”מ), 1,465 מ"מ גובה, 1,740 מ"מ רוחב ובסיס גלגלים של 2,645 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 460 ליטר בסדאן ו-380 בהאצ'בק (1,270 ליטר עם קיפול המושבים). האמיפרזה החדשה קלה בממוצע בכ-50 ק"ג מהדגם היוצא. האמפרזה החדשה יושבת על מתלים בתצורת מקפרסון מלפנים ועצמות עצה כפולת מאחור.
איפרזה החדשה – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
אימפרזה החדשה מוצעות בעולם עם שני מונעים, בתצורת בוקסר כמובן, מנוע 1.6 ליטר חדש בהספק של 115 כ"ס ו-2.0 ליטר המוכר (חדש יחסית גם כן) בהספק של 150 כ"ס. הנעה כפולה סימטרית מוצעת בשני הדגמים וכן תיבה ידנית או רציפה Lineartronic. מערכת ההנעה הכפולה שונה בין הדגם הידני לאוטו' – חלוקת מומנט אלקטרונית באוטו' מול דיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה ויסקוזי בידני. הערה: למרות שבכל אירופה הדגם משווק עם הנעה כפולה, בישראל ישווק הדגם עם הנעה קדמית בלבד.
אימפרזה 1.6: מנוע בנפח 1.6 ליטר בוקסר 4 צילינדרים, בהספק מרבי של 115 כ"ס ב-5,600 סל"ד ומומנט מרבי של 15.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבה רציפה או ידנית 5 הילוכים ומספק ביצועים של 12.6 שניות 0-100 קמ"ש (ידני: 12.3 ש') ומהירות מרבית של 179 קמ"ש (ידני: 185 קמ"ש). צריכת הדלק העירונית עומדת של 13.5 ק"מ לליטר (ידני 12.5), בינעירונית על 20 ק"מ לליטר (ידני: 18.9) ומשולבת של 16.9 ק"מ לליטר (ידני:16.1) . כל הנתונים הם לגרסת הנעה כפולה בתצורת האצ'בק וברמת אבזור בסיסית ועשויים להשתנות בהתאם לרמת האבזור המקומית. דגם ההנעה הקדמית יספק נתונים טובים יותר: 10.8 שניות 0-100 קמ"ש וצריכת דלק של 17.2 ק"מ לליטר.
אימפרזה 2.0: מנוע 2.0 ליטר בוקסר 4 צילינדרים בהספק מרבי של 150 כ"ס ב-6,200 סל"ד ומומנט מרבי של 20.2 קג"מ ב-4,200 סל"ד. מנוע זה משודל לתיבה רציפה או 6 הילוכים ידנית ומספק ביצועים של 11.1 שניות 0-100 קמ"ש (ידני:10.5 ש') ומהירות מרבית של 197 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת של 14.7 ק"מ לליטר (לא לפי התקן האירופאי).
בטיחות: האימפרזה החדשה לא נבחנה במבחני הריסוק האירופאים עדיין, אך היא כן נבחנו באלו האמריקאים (IIHS) והשיגה שם ציון מרבי של "GOOD”, שווה ערך לחמישה כוכבים במבנים של EuroNCAP. הדגם מצויד ב-7 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות, תאורת יום ועוד.
2013 סובארו אימפרזה סדאן:
2013 סובארו אימפרזה האצ'בק: